czyli ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, badanie i ocena oferty
oraz weryfikacja jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia
W związku z faktem, iż ustawa o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych, wdrażająca postanowienia nowych dyrektyw unijnych - dyrektywy klasycznej (2014/24/UE), a także sektorowej (2014/25/UE) dotyczących zamówień publicznych wejdzie w życie z opóźnieniem, tj. po dniu 18 kwietnia 201 6r., podczas szkoleń przeprowadzonych w miesiącu kwietniu po dniu 18 kwietnia 2016 r. oraz w miesiącu maju 2016 r. zostaną omówione również zmiany w trybie zamówienia z wolnej ręki oraz nowe zasady dokonywania zmian w zawartej umowie w sprawie zamówienia publicznego.
Najnowsza nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych związana jest z obowiązkiem implementacji nowych dyrektyw unijnych - dyrektywy klasycznej (2014/24/UE), a także sektorowej (2014/25/UE) dotyczących zamówień publicznych.
Ponadto zostają wprowadzone zmiany nie dotyczące implementacji dyrektyw.
Zmiana ustawy wprowadza rewolucyjne zmiany w systemie zamówień publicznych.
Dotyczy ona 131 artykułów, co oznacza, że zmianie ulega ponad 50% znanych dotychczas rozwiązań.
Eksperci uważają tę nowelizację za najtrudniejszą w historii.
Zapraszamy Państwa na szkolenie, które przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za tworzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ocenę spełniania warunków udziału w postępowaniu, badanie i ocenę ofert.
Podczas szkolenia zostanie omówiona treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia uwzględniająca nowelizację ustawy - Prawo zamówień publicznych z kwietnia 2016 r. Omówione zostaną także szczegółowo zasady jej tworzenia oraz zagadnienia praktyczne związane z weryfikacją jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia.
Uczestnicy szkolenia zapoznają się również z nowymi zasadami wyboru oferty, udziałem podwykonawców oraz dokonywania zmian w umowie oraz opisem nowych warunków udziału w postępowaniu.
Odrębnym segmentem szkolenia będzie omówienie z podaniem przykładów praktycznych, zastosowania kryteriów kosztu, nowych kryteriów pozacenowych oraz oceny ofert w przypadku, gdy cena lub koszt są stałe.
Wszystkie zagadnienia zostaną omówione na przykładzie trybu przetargu nieograniczonego.
Wykładowca przedstawi uczestnikom szkolenia całą procedurę trybu przetargu nieograniczonego po nowelizacji z kwietnia 2016 r.
Instytucje, procedury i dokumenty w ZNOWELIZOWANEJ USTAWIE - PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Przygotuj się do stosowania w praktyce znowelizowany przepisów - Prawo zamówień publicznych
Uczestnicy szkoleń z nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych zostają objęci programem wsparcia:
"INFO NOWE PZP"
kliknij, aby dowiedzieć się więcej
Autorem komentarzy jest Józef Edmund Nowicki jeden z najbardziej cenionych autorów komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych, autor ponad 500 publikacji oraz komentarzy praktycznych z dziedziny prawa zamówień publicznych.
1. Komunikacja i wymiana informacji między zamawiającym a wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, posłańca, osobiście, lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. Zasady wspólnego przygotowania i przeprowadzania postępowania.
3. Postępowanie prowadzone w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego.
4. Postępowanie nie prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.
5. Scentralizowane działania zakupowe.
6. Jak powierzyć pomocnicze działania zakupowe własnej jednostce organizacyjnej lub osobie trzeciej.
7. Relacje pomiędzy pracownikami zamawiającego i innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami nie zachodziły określone relacje stanowiące podstawę wyłączenia tych osób lub wykluczenie z postępowania.
8. Wykluczenie wykonawcy, jeżeli wykonawca lub osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w określonej relacji z zamawiającym, osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego, członkami komisji przetargowej lub zespołu lub pracownikami zamawiającego i innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania.
9. Oznakowanie w zamówieniach publicznych na roboty budowlane, zamówieniach publicznych na dostawy lub zamówieniach publicznych na usługi o szczególnych cechach.
10. Sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność lub certyfikatu wydanego przez taką jednostkę jako środek dowodowy potwierdzający zgodność z wymaganiami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia publicznego, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia publicznego.
11. Opis przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
12. Zmiany w opisaniu przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, a także źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę.
13. Omówienie nowych terminów w trybie przetargu nieograniczonego.
14. Zmiany w treści SIWZ.
15. Zamieszczanie i publikacji ogłoszeń.
16. Nowe zasady w przypadku dokonywania zmiany i wyjaśnienie treści SIWZ
17. Omówienie przesłanek wykluczenia z postępowania.
18. Przedstawienie dowodów na to, że podjęte przez wykonawcę środki są wystarczające do uznania, że wykonawca nie podlega wykluczeniu.
19. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia wykonawcy - samooczyszczenie wykonawcy.
20. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.
21. Warunki dotyczące zdolności technicznej i zawodowej wykonawcy.
22. Określenie warunków realizacji zamówienia publicznego przez konsorcjum odmiennych od warunków nakładanych na pojedynczych uczestników.
23. W jakich przypadkach możliwe będzie wymaganie od poszczególnych konsorcjantów spełniania warunków taki.
24. Poleganie na podmiotów trzecich oraz podwykonawstwo.
25. Przedstawienie przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza aktualnych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie kryteriów kwalifikacji określonych przez zamawiającego, w szczególności zaświadczeń, oświadczeń lub innych środków dowodowych.
26. Kryteria oceny ofert związane z przedmiotem zamówienia publicznego.
27. Ocena ofert w przypadku, gdy cena jest stała lub koszt jest stały.
28. Kiedy cena może być jedynym kryterium oceny ofert.
29. Nowe kryteria pozacenowe. Kryterium kosztu.
30. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny lub rażąco niskiego kosztu w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.
31. Stosowanie procedury odwróconej - dokonanie w trybie przetargu nieograniczonego oceny ofert, a następnie zbadania, czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
32. Wezwanie do złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśnienia oświadczeń, dokumentów oraz jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia.
33. Treść informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej.
34. Nowa formuła zawiadamiania o wyborze najkorzystniejszej oferty, odrzuceniu ofert i wykluczeniu z postępowania.
35. Omówienie całej procedury i przesłanek udzielenia zamówienia z wolnej ręki .
36. Jak wykonawca powinien wypełnić prawidłowo jednolity europejski dokument zamówienia. 37. Omówienie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia w zakresie oceny niepodlegania wykluczeniu z powodów wskazanych w ustawie oraz spełniania kryteriów kwalifikacji.
38. Złożenie, uzupełnianie, poprawianie i wyjaśnianie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia.Zawarcie umowy i nowe zasady dokonywania zmian w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
39. Terminy zawarcia umowy po wyborze najkorzystniejszej oferty.
40. Jednoznaczne postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.
41. Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.
42. Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.
43. Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.Inne zmiany.
44. Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.
45. Omówienie definicji zmiany istotnej.
46. Zmiana warunków realizacji zamówienia, które wykraczają poza zmiany umowy a obowiązek przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia.
47. Wypowiedzenie umowy.
48. Opis przedmiotu zamówienia i szacowanie wartości zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
49. Ogłoszenie o zamówieniu.
50. Procedura ofertowa - składanie ofert wraz z informacjami na potrzeby oceny braku podstaw wykluczenia oraz spełniania kryteriów kwalifikacji, w odpowiedzi na ogłoszenie.
51. Procedura dwustopniowa - składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z informacjami na potrzeby oceny braku podstaw wykluczenia oraz spełniania kryteriów kwalifikacji, w odpowiedzi na ogłoszenie.
52. Procedura negocjacyjna.
Istnieje możliwość sfinansowania szkolenia w wysokości 80% ze środków KFS.
kliknij, aby dowiedzieć się więcej
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl