Formularz zgłoszeniowy:

Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki

Prowadzenie biura rachunkowego po zmianach 2017r. - Gdynia

Termin: 12 września 2017r.
Miejsce: Gdynia
Hotel Blick
www.hotelblick.pl
Cena: 399,00 zł netto od osoby
Trener: dr Krzysztof Biernacki

przede wszystkim praktyk, doradca podatkowy i adiunkt Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Na co dzień prowadzi Kancelarię INITIUM.
Autor licznych artykułów z zakresu finansów przedsiębiorstw i opodatkowania m.in. w Rzeczpospolitej, Gazecie Prawnej, Gazecie MSP, Prawie i Podatkach i in...

więcej o dr Krzysztof Biernacki

Film wideo ze szkolenia

Prowadzenie biura rachunkowego nie należy do czynności najprostszych. Oprócz prawa bilansowego należy posiadać orientację w prawie podatkowym, ubezpieczeń społecznych, prawie gospodarczym, cywilnym i prawie pracy.

Prowadzenie biura rachunkowego to też ogromna odpowiedzialność względem Klientów oraz własnej rodziny.
Dlatego ważne jest, aby umieć właściwie zarządzać ryzykiem z tym związanym.

Zapraszamy Państwa na szkolenie dedykowane właścicielom biur rachunkowych i osobom tam zatrudnionym.

Adresaci:

Osoby samodzielnie prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz obecni pracownicy działów księgowych, którzy zamierzają taką działalność otworzyć.

Cel:

Celem szkolenia jest omówienie obowiązków właścicieli biur rachunkowych względem:

  • organów podatkowych,
  • Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  • Generalnego Inspektora Informacji Finansowej oraz
  • klientów, dla których prowadzone są rozliczenia podatkowo księgowe.

Dodatkowe korzyści z udziału w szkoleniu:

1. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma dostęp do wersji wideo tego szkolenia.

2. Jeden pełny moduł szkolenia poświęcony będzie przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. Ustawa z 16 listopada 2000 r. nakłada na biura rachunkowe obowiązki w zakresie rejestrowania i zgłaszania transakcji Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej, a także przeszkolenia w powyższym zakresie pracowników.

Podczas szkolenia otrzymają Państwo wszystkie niezbędne informacje oraz wzory dokumentów, a dzięki temu, że otrzymacie również wideo ze szkolenia będziecie w stanie przeszkolić w wyżej omówionym zakresie swoich pracowników, dzięki czemu będziecie w stanie niewielkim kosztem spełnić ustawowe obowiązki.

3. Każdy uczestnik szkolenia objęty zostanie wsparciem merytorycznym polegającym na dostępie do KURSU PODATKOWEGO składającego się czterech szkoleń w formie wideo prowadzonych przez doradcę podatkowego, dr Krzysztofa Biernackiego.

Zagadnienia poruszane podczas kursu dotyczą kluczowych problemów dotyczących prawidłowego funkcjonowania podatku VAT oraz dochodowego w aspekcie krajowym oraz międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich zmian, najnowszego orzecznictwa i interpretacji podatkowych.

Kurs składa się z czterech niezależnych szkoleń poświęconych praktyce rozliczeń podatkowych. Łączny czas kursu to ponad 16 godzin.

Tematy poszczególnych szkoleń:

Podatki dochodowe, rozliczenia międzynarodowe i podmioty powiązane
Podatek VAT - rozliczenia krajowe
Podatek VAT - rozliczenia międzynarodowe
Podatki dochodowe - rozliczenia krajowe

Szkolenie prowadzone jest w 6 głównych aspektach:

  1. Nowe zasady elektronicznej wymiany informacji między biurem rachunkowym a urzędem skarbowym.
  2. Elektroniczny dostęp do informacji w pracy biura rachunkowego.
  3. Nowe zasady przeprowadzania kontroli podatkowych – zagadnienia istotne z punku widzenia prowadzenia biura rachunkowego.
  4. Ochrona danych osobowych w biurze rachunkowym.
  5. Obowiązki informacyjne biur rachunkowych w stosunku do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej.
  6. Odpowiedzialność przy prowadzeniu biura rachunkowego.

Zagadnienia omawiane podczas szkolenia:

I. Elektroniczna wymiana informacji pomiędzy biurem rachunkowym a urzędem skarbowym – aktualna praktyka

  • Jednolity plik kontrolny, obowiązki od 1-go stycznia 2017 i od 1-go stycznia 2018.
  • Postępowania związane z JPK – wezwania z Ministerstwa Finansów oraz organów podatkowych w związku z niezgodnościami w wysyłanych rejestrach.
  • Kontrole w przedsiębiorstwach a obowiązek przedkładania dokumentacji w formie elektronicznej.
  • Pełnomocnictwa – szczególne, ogólne, do podpisywania deklaracji w świetle najnowszych orzeczeń sądów administracyjnych.
  • Profil ePuap oraz Portal Podatkowy w biurze rachunkowym.
  • Planowane rozwiązania – tzw. split payment (podzielona płatność w podatku VAT)

Wprowadzenie elektronicznej wymiany danych pomiędzy organami podatkowymi i podatnikami w lipcu 2016 roku otworzyło nowy rozdział w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami i urzędami skarbowymi.

Szczególną rolę pełnią tu biura rachunkowe, które zobowiązane zostały do dostosowania swoich systemów informatycznych do nowych wymagań ustawodawcy.

Obecnie trwa już wysyłanie plików części struktury JPK do Ministerstwa Finansów, które zaczęło te dane analizować. Podatnicy otrzymują wezwania do wyjaśnień niezgodności, które nie zawsze są niezgodnościami.

Czy zatem organy podatkowe mają prawo żądać od podatników poprawiania struktury JPK, jeżeli w ocenie biur rachunkowych rozliczenie było prawidłowe?

Jak zachować się w sytuacji, gdy takie pismo otrzymujemy?


Ponadto organy podatkowe prowadząc kontrole żądają przedkładania danych finansowych podatników w formie elektronicznej.

Czy biura rachunkowe mają obowiązek sporządzania zestawień w Excelu lub w formacie PDF i przekazywania ich do organów podatkowych ?


W pierwszej części omówione zostaną również zasady wykorzystywania profilu ePUAP oraz Portalu Podatkowego, w szczególności w zakresie udzielania pełnomocnictw ogólnych.

W uzupełnieniu wskazane zostaną również kierunki dalszych działań ustawodawcy w zakresie rozliczeń podatników, w szczególności podatku VAT.


II. Elektroniczny dostęp do informacji – wybrane zagadnienia (warsztaty)

  • Weryfikacja spółek w krajowym rejestrze sądowym – za pośrednictwem strony internetowej Ministra Sprawiedliwości.
  • Zakładanie spółek on-line na przykładzie spółki z oo.
  • Sprawozdania wysyłane drogą elektroniczną.
  • Zaświadczenia o niekaralności – system KRK on line.
  • Elektroniczna księga wieczysta – struktura i najważniejsze pozycje.

Informatyzacja relacji pomiędzy podatnikami i organami podatkowymi obejmuje także dostęp do nowych rozwiązań, które pozwalają w praktyce usprawnić prowadzenie działalności gospodarczej, w tym biura rachunkowego.

Zagadnienia te dotyczą możliwości elektronicznego zakładania spółek prawa handlowego, wysyłania sprawozdań w formie elektronicznej do sądu oraz wysyłania wniosku o zaświadczenie o niekaralności lub przeglądania w systemie elektronicznym księgi wieczystej.

W tej części szkolenia omówione zostaną powyższe rozwiązania w formie warsztatów, gdzie na stronie internetowej Ministra Sprawiedliwości zaprezentowane zostaną poszczególne rozwiązania.


III. Kontrola prowadzona przez organy celno – skarbowe a kontrola podatkowa – na co zwrócić uwagę

  • Charakter kontroli KAS i stosowane przepisy;
  • Różnice pomiędzy kontrolą podatkową a kontrolą KAS;
  • Zaskarżanie decyzji wydawanych przez Naczelników Urzędów Skarbowych i Naczelników Urzędów Celno-Skarbowych.

Zmiana struktury organów podatkowych z dniem 1-go marca 2017r. wprowadziła nowe zasady kontrolowania podatników.

Obecnie tylko Naczelnicy Urzędów Skarbowych (NUS)prowadzą kontrolę na dotychczasowych zasadach. Nowy organ, jakim jest Naczelnik Urzędu Celno–Skarbowego (NUCS) działa obecnie na zupełnie innych zasadach.

Dotyczą one zarówno gromadzenia materiały dowodowego, w tym praw i obowiązków podatników oraz organów podatkowych, jak również zaskarżania wydanych przez ten organ decyzji.


W trzeciej części szkolenia omówione zostaną najważniejsze elementy związane z prowadzeniem kontroli przez organy podatkowe (organy KAS) jakimi są NUS oraz NUCS.


IV. Ochrona danych osobowych przy prowadzeniu biura rachunkowego

  • Zmiany dotyczące ochrony danych osobowych – unijne Rozporządzenie w miejsce dotychczasowych przepisów krajowych i unijnych - co to oznacza dla biur rachunkowych?
  • Polityka bezpieczeństwa w biurach rachunkowych;
  • Inspektor Ochrony Danych - czy to "następca” Administratora Bezpieczeństwa Informacji?;
  • Umowa o powierzeniu przetwarzania danych a usługi biura rachunkowego.

Dane osobowe w coraz szerszym zakresie są objęte regulacjami prawnymi. Dotyczy to również danych przetwarzanych przez biura rachunkowe.

Obowiązujące przepisy, które nakładają określone wymogi dokumentacyjne i proceduralne na biura rachunkowe, są obecnie zastępowane przez regulacje unijne w postaci Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Weszło ono już w życie i obecnie jest okres przejściowy na dostosowanie się przedsiębiorców do jego postanowień. Ostatecznie zacznie obowiązywać w nowym kształcie od 25 maja 2018 roku.

W zakresie obowiązków ochrony danych osobowych w biurach rachunkowych, zobowiązane są one zarówno do posiadania określonej dokumentacji (opisanych procedur), jak też stosownych zapisów w umowach z kontrahentami.

Biura rachunkowe mają przede wszystkim obowiązek wdrożenia dokumentacji przetwarzania danych osobowych - ten obowiązek należy bezwzględnie spełnić.

Na dokumentację ochrony danych osobowych składa się:

  • polityka bezpieczeństwa danych osobowych oraz
  • instrukcja zarządzania systemem informatycznym.

Na szkoleniu otrzymacie Państwo skondensowaną wiedzę dotyczącą ochrony danych osobowych, a także pełen komplet wzorów dokumentów wraz z wszystkimi do nich załącznikami.

Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną również zasady wypełniania polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania.

W tej części szkolenia omówione zostaną aktualne obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych w biurach rachunkowych, z uwzględnieniem zmian wprowadzanych wskazanym powyżej Rozporządzeniem.


V. Obowiązki informacyjne biur rachunkowych w stosunku do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF)

  • Biuro rachunkowe jako podmiot obowiązany w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
  • Nowa, Czwarta Dyrektywa AML wchodząca w życie w 2017r. a obowiązki biur rachunkowych;
  • Procedury bezpieczeństwa i rejestracja transakcji przez biuro rachunkowe;
  • Analiza ryzyka podmiotów, na rzecz których biuro świadczy usługi;
  • Kontrola GIIF, w tym uprawnienia Naczelników Urzędów Celno–Skarbowych.

Podobnie jak w przypadku ochrony danych osobowych, obowiązki związane z weryfikacją transakcji na potrzeby przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy lub finansowania terroryzmu, dotyczą także biur rachunkowych w ramach otrzymywanych od swoich kontrahentów informacji.

Obowiązki dokumentacyjne związane są:

  • zarówno z koniecznością przygotowania dokumentów na potrzeby biura,
  • jak również obowiązkiem przekazywania określonych informacji do

Ministerstwa Finansów, w ramach której to struktury funkcjonuje GIIF.

Odpowiedzialność biura rachunkowego jako podmiotu obowiązanego w rozumieniu ustawy, w przypadku niedopełnienia nałożonych obowiązków skutkować może nałożeniem kary pieniężnej do kwoty 750 tyś zł, co uzasadnia zapoznanie się i wdrożenie obowiązujących regulacji w codzienną praktykę biur rachunkowych.

Obecnie obowiązują dwa nowe unijne akty prawne, które regulują tą materię. Są nimi Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu oraz Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych.

Ustawodawca dopiero tworzy akt prawny – ustawę nowelizującą obecnie obowiązujące przepisy, które dotyczą tej problematyki. Projekt nowelizacji z dnia 4 maja 2017r (nr UC52) ma implementować regulacje unijne do krajowych standardów.

Podmioty usługowo prowadzące księgi rachunkowe zobowiązane są posiadać określone procedury, których stosowanie ma na celu wykrycie i poinformowanie odpowiednich organów o transakcjach zarówno przekraczających ustawowo określony próg, jak też tzw. transakcji podejrzanych.

Dla biur rachunkowych, które już takie procedury mają, nowe przepisy unijne wprowadzają obowiązek ich dostosowania do nowych wymogów.

Podczas szkolenia szczegółowo zostaną omówione następujące problemy:

  • Biuro rachunkowe jako podmiot obowiązany w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
  • Procedury bezpieczeństwa i rejestracja transakcji przez biuro rachunkowe;
  • Analiza ryzyka podmiotów, na rzecz których biuro świadczy usługi;
  • Przekazywanie informacji do GIIF;
  • Procedury kontroli biur rachunkowych;
  • Co grozi za nieprzestrzeganie przepisów i kogo kontroluje GIIF?

Zostaną również zaprezentowane zasady wypełniania wzoru "Procedury / Instrukcji / Regulaminu postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu”.


VI. Odpowiedzialność przy prowadzeniu biura rachunkowego z uwzględnieniem zmian od stycznia i marca 2017 roku

  • Rodzaje odpowiedzialności, którym podlega biuro rachunkowe;
  • Odpowiedzialność biura rachunkowego w świetle ustawy o VAT – dodatkowa sankcja administracyjna, wykreślenie podatnika z rejestru czynnych podatników podatku VAT oraz rejestracja nowych przedsiębiorców;
  • Odpowiedzialność karna skarbowa – nowelizacja przepisów od stycznia 2017 roku;
  • Nowe regulacje w prawie karnym związane z tzw. pustymi fakturami;

Problematyka odpowiedzialności stanowi najistotniejszy element przy prowadzeniu biura rachunkowego.

Składa się na nią szereg okoliczności, które taką odpowiedzialność determinują, zarówno w obszarze prawa cywilnego, jak również podatkowego i karnego, w tym karno – skarbowego.

Zmiany, które ustawodawca wprowadził do przepisów nie tylko ustaw podatkowych, ale także kodeksu karnego i kodeksu karnego skarbowego w sposób istotny zwiększają tą odpowiedzialność od początku 2017 roku.


Przede wszystkim związane jest to z tzw. pustymi fakturami. Obecna praktyka pokazuje, że często uczciwi podatnicy też ponoszą odpowiedzialność w sytuacjach, gdy nieświadomie takie faktury rozliczają. Istotną rolę przy takich rozliczeniach pełnią biura rachunkowe.


W ostatniej części szkolenia omówione zostaną obszary odpowiedzialności biura rachunkowego ze szczególnym uwzględnieniem nowelizacji w zakresie odpowiedzialności podatkowej, karnej i karnej skarbowej, które obowiązują od I połowy 2017 roku.

Zaprezentowane zostaną również odpowiednie klauzule umowne, które poszczególne rodzaje odpowiedzialności biur rachunkowych mogą minimalizować.


VII. Pytania uczestników


Najważniejsze materiały przekazywane w ramach szkolenia:

  • Wzory dokumentów na potrzeby ochrony danych osobowych w biurach rachunkowych;

    • Instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
    • Polityka bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.

  • Wzory dokumentów na potrzeby stosowania procedur w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu;

    • Procedura/Instrukcja/Regulamin - postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

  • Informacje dot. posługiwania się Portalem Podatkowym;
  • Opracowanie dot. odpowiedzialności osób prowadzących biura rachunkowe;
  • Przykładowe klauzule umowne na potrzeby tworzenia lub aktualizacji umów z kontrahentami biur rachunkowych w zakresie ochrony danych osobowych oraz odpowiedzialności.

 

Harmonogram

  • 9:00
  • 15:00
Dzień 1

Opinie uczestników

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone w sposób dobry. Osobiście lubię takie formy (chodzi mi o liczbę osób uczestniczących). Daje ona możliwość czynnego udziału. Moje oczekiwania zostały spełnione.
Teresa Malarska
Biuro Rachunkowe
Szkolenie było bardzo interesujące i poszerzyło moją wiedzę na pewne tematy. Poruszone zostały niektóre zagadnienia, z którymi pojawiają się problemy w trakcie bieżącej pracy, a nie tylko przy zamknięciu roku. Kompetencje prowadzącego również oceniam bardzo wysoko. (...)
Agnieszka Kislak
PROTEKTEL Zbigniew Achcinski, Dariusz Stempin, Jacek Turkowski Spólka Jawna

Przykładowe filmy ze szkoleń z dr Krzysztofem Biernackim:

Film wideo ze szkolenia

Film wideo ze szkolenia

Relacje ze szkolenia w Warszawie - "Rozliczenia w podatkach dochodowych i VAT w 2017r. na podstawie orzecznictwa i interpretacji podatkowych" - zobacz poniżej

Film wideo ze szkolenia

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki
Galeria
Szkolenia - dr Krzysztof Biernacki

Informacje organizacyjne

Termin: 12 wrzesień 2017r.
Miejsce: Gdynia
Cena: 399,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl