W dzisiejszych czasach środki przeznaczone do komunikacji na odległość nabierają coraz większego znaczenia.Trudno wyobrazić sobie prowadzenie działalności gospodarczej bez posiadania telefonu i maila.
Problem niespłacania zobowiązań przez kontrahentów wymaga, aby wdrażać procedury windykacyjne.Niestety nie zawsze jest możliwość zatrudnienia pracownika, który zajmował by się tylko windykacją. Kosztowne są również wizyty osobiste.
Dlatego (zwłaszcza w pierwszej fazie windykacji) bardzo często stosuje się windykację przez telefon, lub drogą mailową.
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów składający się z:
Rozdział I. – Wstęp
Rozdział II. – Psychologia dłużnika
1. Dłużnik jako człowiek.
2. Piramida płatności.
3. Typy dłużników:
4. Gry dłużników
Rozdział III - Rozpoznanie
Moduł mający uświadomić osobom windykującym, jak ważne jest wcześniejsze przygotowanie, pozyskanie informacji o dłużniku itd.
W trakcie tego modułu uczestnicy nauczą się m.in.
1. Jak właściwie czytać zapisy umów.
2. Jak sprawdzić kontrahenta.
3. Jak ustalić numer telefonu, adres milowy dłużnika?
4. Jak przygotować się do rozmowy z dłużnikiem.
Rozdział IV – Nagrywanie rozmów
Podstawy prawne nagrywania rozmów pomiędzy dłużnikiem a wierzycielem.
Rozdział V – Proces windykacji
Skondensowana wiedza praktyczna na temat windykacji za pomocą telefonu i/lub maila, w trakcie której zostaną poruszone m.in następujące tematy:
1. Kiedy zacząć windykować.
2. Procedury.
3. Wybór drogi kontaktu.
4. Jak rozmawiać?
5. Negocjacje.
6. Antymanipulacja.
7. Zagrożenie sankcjami.
8. Konsekwencja.
9. Wprowadzanie sankcji (plan, piramida)
10. Uznanie długu.
11. Przerwanie biegu przedawnienia.
12. Prawidłowe przetwarzanie informacji.
13. Błędy podczas windykacji – humorystycznie o „wpadkach” windykatorów i dłużników.
Rozdział VI – Trudny dłużnik
Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, jakie mogą zdarzyć się w pracy windykatora.
Kontr natarcie (groźby, wyzwiska, krytyka) – to na szczęście niewielki procent dłużników. Próbują zastraszyć, lub wręcz zastraszają kontrahentów. Bardzo częstą formą jest tutaj krytyka wszystkiego, straszenie mediami lub powoływanie się na „wpływowe znajomości”.
Rozdział VII – Ujawnienie zadłużenia
Praktyczne i zgodne z prawem ujawnienie zadłużenia bez narażania się na reperkusje ze strony dłużnika.
Rozdział VIII – Zajęcia praktyczne
Każdy uczestnik będzie mógł wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.
Zostanie postawiony w sytuacji trudnej i będzie musiał, za pomocą zdobytej wiedzy, z niej wybrnąć.
Wszystko odbędzie się pod czujnym okiem trenera, po czym nastąpi omówienie sytuacji.
prawnik, doktorant nauk prawnych, licencjonowany prywatny detektyw od 2008 roku specjalizujący się w śledztwach gospodarczych.
Trener szkoleń z zakresu windykacji, prawa, bezpieczeństwa biznesu, manipulacji jak również specjalistycznych szkoleń z zakresu kontr-obserwacji i kontr-inwigilacji przeznaczonych dla agentów ochrony VIP (Close Protection).
Udziela pomocy głownie firmom i instytucjom w zakresie działań antykryzysowych, w przypadkach działania szpiegów korporacyjnych, czarnego PR, strategicznych kradzieży, afer, sporów i ciężkich spraw sądowych.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl