Patronat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia ze szkoleń:

 

Zakopane

 

 

Mazury

 

 

Gdynia

 

 

Warszawa

 

 

Katowice

 

 

Reda

 

 

Wrocław

 

 

Lublin

 

 

Warszawa

 

 

Toruń

 

 

Kraków

 

 

Gdynia

 

 

Lublin

 

 

Słupsk

 

 

Bytów

 

 

Gdynia

 

 

Korzyści z udziału w zjeździe:

 

  • Po każdym dniu szkolenia Wykładowca będzie udzielać nieodpłatnych konsultacji.

  • Jako nieliczni na rynku polskim zapewniamy bezpłatne konsultacje z Wykładowcą po zakończonym szkoleniu – tzw. opieka merytoryczna Wykładowcy po szkoleniu.

  • Osobom biorącym udział w szkoleniu, po zakończeniu szkolenia zostanie przesłanych w wersji elektronicznej ponad 40 komentarzy dotyczących najważniejszych segmentów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, a także wzorów pism stosowanych w procedurach udzielania zamówień publicznych.

  • Każda osoba uczestnicząca w zjeździe otrzyma 14-dniowy bezpłatny dostęp do modułu LEX Zamówienia Publiczne. Moduł ten to unikatowa na rynku, kompleksowa baza informacji z zakresu prawa zamówień publicznych.

Patronat merytoryczny:

(kopiuj 2)

Szkolenie prowadzi: Józef Edmund Nowicki

Ekspert i doradca w dziedzinie zamówień publicznych z ponad 13. letnim doświadczeniem. Prowadzi kancelarię specjalizująca się w zamówieniach na roboty budowlane, dostawach nabywanych na podstawie umowy leasingu, zamówieniach sektorowych, zamówieniach w ochronie zdrowia, zamówieniach finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz zamówieniach  na usługi ubezpieczenia w zakresie wszystkich ryzyk.

Doskonale zorientowany w kontroli zamówień publicznych i funkcjonowaniu instytucji wykonujących kontrolę zamówień publicznych oraz kontroli zarządczej i koordynacji kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych, a także mechanizmach korupcyjnych przy udzielaniu zamówień publicznych. Reprezentuje również zamawiających i wykonawców w postępowaniu przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz obwinionych w postępowaniu wyjaśniającym prowadzonym przez rzecznika dyscypliny finansów publicznych, postępowaniu przed komisją orzekającą w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz postępowaniu odwoławczym przed Główną Komisją Orzekającą.

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców problematyki zamówień publicznych w Polsce. Uznany publicysta, autor ponad 400 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych m. in. w najważniejszych czasopismach i wydawnictwach specjalizujących się w problematyce zamówień publicznych systemach informacji prawnej.

Biegły sądowy w dziedzinie zamówień publicznych oraz ekspert zewnętrzny w zakresie kontroli i oceny dokumentacji postępowań o udzielanie zamówień publicznych finansowanych z budżetu Unii Europejskiej.

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego szczegółowo i w praktyczny sposób zostaną omówione:

  • warunki udziału w postępowaniu

  • umowy w sprawach zamówień publicznych

  • zamówienia z wolnej ręki - wybór trybu, dokumentacja postępowania.

Cena promocyjna: 249 zł netto od osoby

(kopiuj 1)

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego szczegółowo i w praktyczny sposób zostaną omówione:

  • warunki udziału w postępowaniu

  • umowy w sprawach zamówień publicznych

  • zamówienia z wolnej ręki - wybór trybu, dokumentacja postępowania.

Cena promocyjna: 249 zł netto od osoby

Poznań

  • szfszdfsd

                

 

Jak stosować przepisy nowej ustawy
- Prawo zamówień publicznych w 2016 r.
w świetle nowych dyrektyw 2014/24/UE i 2014/25/UE ?


Nowe dokumenty, pojęcia, procedury, tryby oraz obowiązki i prawa zamawiających i wykonawców.

 


Termin:   16, 17, 18 grudnia 2015 r.
                 
(zakwaterowanie od 15 grudnia 2015r.)

Miejsce:   ZAKOPANE  
                  Willa KUBIK, ul. Pardałówka 19b  
                  www.willa-kubik.com

 

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do Zakopanego - Stolicy Tatr, na  szkolenie z zakwaterowaniem i wyżywieniem, poświęcone problemom związanym ze stosowaniem przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych.

 

Celem szkolenia jest:

omówienie i wyjaśnienie nowych instytucji, procedur i dokumentów przewidzianych w nowej ustawie - Prawo zamówień publicznych, które zostaną wprowadzone postanowieniami nowych dyrektyw 2014/24/UE i 2014/25/UE, przez porównanie ich z przepisami obowiązującej ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz nowych procedur niewynikających z konieczności implementacji dyrektyw 2014/24/UE i 2014/25/UE,

zapoznanie się z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej, które będzie mieć zastosowanie także do nowych instytucji, procedur i dokumentów przewidzianych w nowej ustawie - Prawo zamówień publicznych, po wprowadzeniu nowych dyrektyw 2014/24/UE i 2014/25/UE.

 

Gwarantujemy Państwu:

rzetelną wiedzę

odpowiednią liczbę godzin zajęć

nielimitowane czasowo indywidualne konsultacje z wykładowcą po szkoleniu

możliwość zadawania pytań na bieżąco podczas zajęć

przyjazną atmosferę zajęć

materiały dydaktyczne.


ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT ZAKOPANEGO.

 

 

UWAGA! Uczestnicy szkolenia zostaną objęci programem

„INFO NOWE PZP”

- systemem informacji prawnej dotyczącej stosowania przepisów nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych.

W okresie przed wejściem w życie nowej ustawy - Pzp oraz 12 miesięcy od wejścia w życie nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych, uczestnicy szkoleń będą otrzymywać drogą elektroniczną informacje dotyczące zmian w procesie legislacyjnym, a następnie informacje dotyczące stosowania przepisów nowej ustawy - Pzp, w tym interpretacje tych przepisów, orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, komentarze eksperckie i praktyczne, oraz inne informacje dotyczące nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Aby pobrać przykładowy komentarz kliknij tutaj »

 


Aby wziąć udział w szkoleniu w Zakopanem, zapisz się już dziś. Ilość miejsc ograniczona.

Wypełnij i wyślij FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY >>


 

UWAGA: Cena promocyjna 1649 zł netto od osoby

zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >> Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

 

 

Cena zawiera:

zakwaterowanie (trzy doby) w pokojach dwuosobowych (za nocleg w pokoju jednoosobowym dopłata 160 zł),

zakwaterowanie od wtorku 15.12.2015 od  godz. 12.00, we wtorek  zapraszamy na obiadokolację,

pełne wyżywienie [ śniadania, obiady, kolacje, poczęstunki podczas przerw kawowych]

uroczystą kolację połączoną z zabawą taneczną,

kulig po Zakopanem oraz ognisko,

opiekę merytoryczną - nieodpłatne konsultacje z wykładowcą do dnia 30 kwietnia 2016 r.,

opiekę organizacyjną koordynatora szkolenia,

ubezpieczenie NW,

Imienny Certyfikat Uczestnictwa,

komentarz (ponad 50 stron !!!) dotyczący poprawiania w ofertach oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

komentarz (ponad 21 stron !!!) dotyczący polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (podmiotów trzecich) - z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

wykaz najczęściej występujących naruszeń ustawy - Prawo zamówień publicznych skutkujących nałożeniem korekty finansowej, sporządzony na podstawie wyników kontroli zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych,

komentarz (20 stron) dotyczący komisji przetargowej - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

komentarz (ponad 15 stron !!!) dotyczący rażąco niskiej ceny oferty - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia, 

komentarz (ponad 10 stron !!!) dotyczący dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego (próbki, opisy, fotografii produktów, specyfikacje techniczne producenta, katalogi wyrobów, karty charakterystyki produktów, certyfikaty, certyfikaty ISO) - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

komentarz dotyczący udzielania zamówień uzupełniających na dostawy, usługi i roboty budowlane (art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Pzp), z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia, 

komentarz dotyczący udzielania zamówień dodatkowych na roboty budowlane (art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp), z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia 

komentarz dotyczący sytuacji, gdy zamawiający chce udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

a także wielostronicowe komentarze dotyczące:

wyłączenia z postępowania (art. 17 Pzp), stosowania w opisie przedmiotu znaków towarowych (art. 29 ust. 3 Pzp), tajemnicy przedsiębiorstwa (art. 8 ust. 3 Pzp), wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ (art. 38 Pzp), konsekwencji składania nieprawdziwych informacji (art. 24 ust. 2 pkt 3 Pzp), zdolności kredytowej (art. 22 ust. 1 pkt 4 Pzp), wyboru oferty na podstawie art. 94 ust. 3 Pzp - przesłane drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

oraz wzory zaproszeń w trybie zamówienia z wolnej ręki w zamówieniach o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp oraz równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp - przesłane drogą mailową po zakończeniu szkolenia.

KOMENTARZE ZAWIERAJĄ ORZECZNICTWO KIO z 2013 i 2014 roku.

Wśród Uczestników zostaną rozlosowane nagrody:

Program do obsługi zamówień publicznych - ProPublico.
System ProPublico to innowacyjne narzędzie, które w sposób kompleksowy wspomaga przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), obsługując postępowania we wszystkich trybach przewidzianych w ustawie oraz w postępowaniu pozaustawowym do 30 000€.

Program zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.

System ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając automatyczne tworzenie dokumentów, możliwość generowania i przesyłania ogłoszeń bezpośrednio do BZP, publikacji ogłoszeń w DUUE oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.

Program PPWydatki przeznaczony  do ewidencji i kontroli wydatków do 30 000 euro w jednostkach wydatkujących środki publiczne.
Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup. Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu do pliku CSV.

Dwie darmowe licytacje na platformie ELLIC do prowadzenia licytacji elektronicznych.

Portal ELLIC to system służący do przeprowadzania licytacji elektronicznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.)

Platforma licytacji jest zintegrowana z systemem ProPublico co zapewnia kompleksową obsługę prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie licytacji elektronicznej.

System krok po kroku informuje użytkownika jakich czynności należy dokonać, aby licytacja mogła być przeprowadzona w sposób zgodny z ustawą.

Każdy Uczestnik szkolenia otrzyma ponad 1300 stronicowe drugie wydanie Komentarza do ustawy Pzp

Drugie wydanie Komentarza do ustawy - Prawo zamówień publicznych EDYCJA JUBILEUSZOWA.

20-LECIE SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W POLSCE

Wydawnictwo: Wolters Kluwer SA

Komentarz uwzględnia stan prawny na dzień 1 września 2015 r.

1.336 stron komentarza

Jest to drugie wydanie komentarza do ustawy - Prawo zamówień publicznych, zawierające szczegółowe omówienie wszystkich instytucji prawa zamówień publicznych, a także tezy i uzasadnienia ponad 2.000 orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej, w tym orzecznictwo z 2014 i 2015 r., a ponadto Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, sądów apelacyjnych, okręgowych i administracyjnych oraz opinii Urzędu Zamówień Publicznych.

 

Od czasu ukazania się pierwszego wydania komentowana ustawa została dziesięciokrotnie znowelizowana.

Nowa edycja uwzględnia obszerne i szczegółowe komentarze dotyczące wszystkich 10. Nowelizacji, z uwzględnieniem orzecznictwa. Przedstawione orzecznictwo, zwłaszcza Krajowej Izby Odwoławczej będzie szczególnie przydatne na gruncie stosowania nowych dyrektyw 2014/24/UE i 2014/25/UE oraz w przypadku kontroli zakończonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

Komentarz uwzględnia zmiany w prawie wprowadzone:

  • ustawą z dnia 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 423);

  • ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 811);

  • ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2014 r. poz. 915);

  • ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 768);

  • ustawą z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2014 r. poz. 1146);

  • ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1232);

  • ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz. 349);

  • ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2015 r. poz. 478);

  • ustawą z dnia 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 605);

  • ustawą o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw.

W publikacji omówiono również instytucje prawa cywilnego mające zastosowanie w zamówieniach publicznych, m.in.: pełnomocnictwo, prokurę, reprezentację w spółkach osobowych i spółkach prawa handlowego, terminy, odstąpienie od umowy, odpowiedzialność odszkodowawczą za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie umowy, waloryzację wynagrodzenia.

Do kogo komentarz jest adresowany?

Książka jest przeznaczona dla osób zajmujących się zamówieniami publicznymi w praktyce, zarówno po stronie zamawiających, jak i wykonawców, a także dla podmiotów świadczących usługi doradztwa z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych oraz osób wykonujących kontrolę zamówień publicznych. Będzie przydatna również słuchaczom studiów podyplomowych.

 

Zajęcia poprowadzi:

JÓZEF EDMUND NOWICKI

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców i ekspertów z zakresu prawa zamówień publicznych w Polsce z ponad 15. letnim doświadczeniem. Prelegent na licznych zjazdach i konferencjach.

Uznany i ceniony autor ponad 450 publikacji oraz komentarzy praktycznych z dziedziny zakresu zamówień publicznych w największych czasopismach i wydawnictwach specjalizujących się w problematyce zamówień publicznych (Kontrola Państwowa - dwumiesięcznik Najwyższej Izby Kontroli, Monitor Zamówień Publicznych, Prawo Przedsiębiorcy, Prawo Zamówień Publicznych - kwartalnik Instytutu Zamówień Publicznych, Wydawnictwo FORUM, Wydawnictwo VERLAG DASHÖFER, Zamówienia Publiczne Doradca i wielu innych oraz Systemie Informacji Prawnej LEX) oraz opinii i ekspertyz z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych. Ekspert zewnętrzny w zakresie kontroli i oceny dokumentacji postępowań o udzielanie zamówień publicznych współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej.

Biegły sądowy w dziedzinie zamówień publicznych.

Właściciel kancelarii specjalizującej się w dziedzinie zamówień publicznych oraz kontroli zamówień publicznych współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Specjalizuje się w problematyce nadużyć w procedurach zamówień publicznych i wydatkowaniu środków publicznych oraz audycie zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych oraz podmiotach zaliczanych do zamawiających sektorowych. Doskonale zorientowany w funkcjonowaniu instytucji wykonujących kontrolę zamówień publicznych.

Posiada również wieloletnie doświadczenie w kontroli wszystkich rodzajów zamówień publicznych. Posiada ogromne doświadczenie praktyczne. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania zamawiających i wykonawców. Podczas zajęć przekazuje wiedzę praktyczną nabytą w toku przygotowania i przeprowadzania oraz kontroli postępowań. Zawsze chętnie odpowiada na pytania. Wskazuje i analizuje nieprawidłowości, jednocześnie podaje wzorce prawidłowego postępowania.

Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych jednego z największych portali informacji prawnej.

Program szkolenia:

Nowa ustawa - Prawo zamówień publicznych wdrażając dyrektywę 2014/24/UE uchylającą dyrektywę 2004/18/WE oraz dyrektywę 2014/25/UE uchylającą dyrektywę 2004/17/WE wprowadza nowe instytucje, procedury i dokumenty nieznanych obowiązującej ustawie - Prawo zamówień publicznych, wymagające omówienia i wyjaśnienia przez porównanie ich do obowiązujących przepisów Pzp.

Nowa ustawa - Pzp będzie zawierać aż 346 artykułów i nowe przepisy wykonawcze. Zakres zmian i specyfika nowej ustawy - Pzp stwarza więc duże ryzyko, że będą one trudne do zrozumienia i stosowania w chwili jej wejścia w życie.

Szkolenie umożliwi Państwu poznanie i zrozumienie nowych instytucji, procedur i dokumentów przewidzianych w nowej ustawie - Pzp, których wdrożenie do polskiego prawa zamówień publicznych jest wymagane nowymi dyrektywami 2014/24/UE i 2014/24/UE oraz zmian niewynikających z konieczności implementacji tych dyrektyw, w celu ich zrozumienia.

Podczas szkolenia wykładowca będzie omawiać i wyjaśniać instytucje, procedury i dokumenty przewidziane w nowej ustawie Pzp przez porównanie ich z obowiązującymi przepisami Pzp i wskazanie różnic.

Program szkolenia:



Zakres stosowania, wyłączenia i zasady udzielania zamówień w nowej ustawie - Pzp. Definicje nowych pojęć.

1. Podmioty obowiązane do stosowania nowej ustawy Pzp.

2. Zamówienia objęte nową ustawą Pzp.

3. Wyłączenia stosowania nowej ustawy Pzp.

4. Omówienie nowych pojęć (dokumenty zamówienia, oferent, kandydat, referencje techniczne, profil nabywcy, oznakowanie, katalog elektroniczny, europejska ocena techniczna).

5. Stosowanie nowej ustawy Pzp w przypadku zamówień mieszanych.

6. Nowe zasady udzielania zamówień publicznych.

Szacowanie wartości zamówienia i zasady komunikacji zamawiającego z wykonawcami

7. Profil nabywcy i katalogi elektroniczne.

8. Odstąpienie od wymogu użycia profilu nabywcy.

9. Obliczanie szacunkowej wartości zamówienia publicznego.

10. Ogólne zasady oszacowania wartości zamówienia publicznego.

11. Oszacowanie wartości zamówienia publicznego, jeżeli zamówienie publiczne przewiduje prawo opcji lub wznowienie zamówienia publicznego.

12. Oszacowanie wartości zamówienia publicznego, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.

13. Podział zamówienia w celu uniknięcia stosowania Pzp.

14. Aktualność (ważność) wartości zamówienia.

15. Oszacowanie wartości zamówienia publicznego w przypadku gdy zamawiający składa się z kilku wyodrębnionych jednostek organizacyjnych.

16. Oszacowanie wartości zamówienia publicznego, jeżeli wyodrębniona jednostka organizacyjna zamawiającego jest samodzielnie odpowiedzialna za udzielenie zamówienia publicznego.

17. Oszacowanie wartości zamówienia publicznego w przypadku umowy ramowej.

18. Oszacowanie wartości zamówienia publicznego w przypadku partnerstwa innowacyjnego.

19. Jakie zamówienia należy uznać za odrębne, podlegające odrębnemu szacowaniu.

20. Obliczanie szacunkowej wartości zamówienia publicznego na usługi lub zamówienia publicznego na dostawy powtarzające się okresowo lub podlegających wznowieniu w określonym czasie, a także których przedmiotem są dostawy nabywane na podstawie umowy dzierżawy, najmu lub leasingu, zamówień publicznych na usługi, w odniesieniu do których nie określono łącznej ceny

21. Obliczanie szacunkowej wartości zamówienia publicznego, jeżeli przedmiotem są dostawy nabywane na podstawie umowy dzierżawy, najmu lub leasingu, zamówień publicznych na usługi, w odniesieniu do których nie określono łącznej ceny

22. Obliczanie szacunkowej wartości zamówienia publicznego, na usługi, w odniesieniu do których nie określono łącznej ceny.

23. Obliczanie szacunkowej wartości zamówienia publicznego, w przypadku zamówień publicznych na usługi, których przedmiotem są: usługi bankowe lub inne usługi finansowe, usługi ubezpieczeniowe, wykonania projektów.

24. Obliczanie szacunkowej wartości zamówienia publicznego na roboty budowlane.

 

Udzielanie zamówień publicznych przez wielu zamawiających Centralna jednostka zakupująca

25. Zasady wspólnego przygotowania i przeprowadzania postępowania oraz udzielania zamówienia publicznego, a także zawarcia umowy ramowej przez wielu zamawiających.

26. Scentralizowanych działań zakupowych przez centralną jednostkę zakupującą.

 

Konsultacje rynkowe.

27. Przeprowadzanie wstępnych konsultacji rynkowych w celu przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

 

Opis przedmiotu zamówienia publicznego

28. Opis przedmiotu zamówienia publicznego.

29. Specyfika opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane.

30. Specyfika opisu przedmiotu zamówienia na dostawy i usługi.

31. Opisanie przedmiotu zamówienia przez stosowanie norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji.

32. Oznakowanie w zamówieniach publicznych na roboty budowlane, zamówieniach publicznych na dostawy lub zamówieniach publicznych na usługi o szczególnych cechach.

33. Żądanie sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność lub certyfikatu wydanego przez taką jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia publicznego, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia publicznego.

34. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę.

35. Zasady składania ofert wariantowych.

36. Zasady dzielenia zamówienia na części.

 

Ogłoszenia i dokumenty zamówienia. Zasady publikowania ogłoszeń. Wadium.

37. Ogłoszenia o zamówieniu.

38. Okresowe ogłoszenie informacyjne.

39. Ogłoszenia o istnieniu systemu kwalifikowania.

40. Wstępne ogłoszenie informacyjne.

41. Zaproszenie do udziału w postępowaniu.

42. Ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante.

43. Wyjaśnienie treści dokumentów zamówienia.

44. Informacje dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego określone w regulaminie postępowania.

45. Zawiadomienia.

46. Formy wadium.

47. Zasady wnoszenia wadium.

 

Kwalifikacja podmiotowa wykonawców

48. Omówienie kryteriów kwalifikacji.

49. Kryteria kwalifikacji dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

50. Kryteria kwalifikacji dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.

51. Ocena zdolności technicznej i zawodowej wykonawcy.

52. Określenie warunków realizacji zamówienia publicznego przez konsorcjum odmiennych od warunków nakładanych na pojedynczych uczestników.

53. Okoliczności wykluczenia obligatoryjnego.

54. Okoliczności wykluczenia fakultatywnego.

55. Okoliczności mające wpływ na „odstąpienie” od wykluczenia wykonawcy.

56. Ubieganie się o zamówienie publiczne przez konsorcja.

57. Poleganie na zdolności innych podmiotów („podmiotów trzecich”).

58. Przekazanie wraz z ofertą jednolitego europejski dokumentu zamówienia.

59. Przedstawienie przez oferenta, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza ekonomicznie aktualnych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie kryteriów kwalifikacji określonych przez zamawiającego, w szczególności zaświadczeń, oświadczeń lub innych środków dowodowych.

 

Udzielenie zamówienia publicznego

60. Kryteria oceny ofert związane z przedmiotem zamówienia publicznego.

61. Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie.

62. Kiedy cena może być jedynym kryterium oceny ofert.

63. Nowe kryteria pozacenowe. Kryterium kosztu.

64. Kiedy zamawiający może stosować kryterium organizacji, kwalifikacji i doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji danego zamówienia publicznego

65. Wyjaśnianie treści złożonych ofert.

66. Poprawianie omyłek.

67. Nowe przesłanki odrzucenia oferty lub oferty ostatecznej.

68. Odrzucenie oferty, gdy roboty budowlane, dostawy lub usługi będące przedmiotem oferty nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji.

69. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.

 

Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

70. Okoliczności stanowiące podstawę unieważnienia postępowania.

71. Unieważnienie postępowania, jeśli zachodzą inne obiektywnie uzasadnione przesłanki.

72. Obowiązki zamawiającego w przypadku unieważnienia postępowania.

 

Tryby udzielania zamówień publicznych.


73. Omówienie trybu przetargu nieograniczonego.

74. Terminy składania ofert i jednolitego dokumentu zawierającego informacje na potrzeby kwalifikacji podmiotowej wymagane przez zamawiającego.

75. Zasady oceny ofert na podstawie kryteriów oceny ofert.

76. Tryby przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, partnerstwa innowacyjnego.

 

Zamówienia publiczne poniżej progów unijnych

77. Przepisy Pzp zwolnione z obowiązku stosowania.

78. Zakres informacji zawartych w jednolitym dokumencie.

79. Czynności wykonywane przed udzieleniem zamówienia.

 

Umowy w sprawach zamówień publicznych. Podwykonawstwo.

80. Terminy zawarcia umowy po wyborze najkorzystniejszej oferty.

81. Umowy na czas oznaczony. Umowy na czas nieoznaczony.

82. Wymagania dla umów zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.

83. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

84. Zaliczki.

85. Nowe zasady dokonywania zmian w zawartej umowie.

86. Unieważnienie umowy. Wypowiedzenie umowy.

87. Podwykonawstwo

 

Nowe zasady wnoszenia odwołań

88. Możliwość wnoszenia odwołań m. in. wobec czynności opisu przedmiotu zamówienia publicznego, wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie oraz unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

89. Zmiany w procedurach odwoławczych.

Opinie Uczestników naszych szkoleń, które prowadził Józef  Edmund Nowicki:

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym - także oceniam pozytywnie.

Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP




(...) poziom merytoryczny i sposób przekazania wiedzy na bardzo wysokim poziomie. Materiał przekazany w sposób zrozumiały wynikający wprost z cytowanego przepisu ustawy. Wszelkie wątpliwości wyjaśniane były w sposób wyczerpujący. Jako uczestnik wielu szkoleń muszę stwierdzić, że było jednym z niewielu ciekawszych i nie powodujących znużenia uczestnika. W kwestii organizacji szkolenia poza częścią merytoryczną nie mam żadnych zastrzeżeń, organizacja bardzo w porządku.

Joanna Soborowska
Telewizja Polska S.A.



 

Szkolenie przekroczyło moje oczekiwania zdecydowanie. Klimatyzowana sala wykładowa, zapewnione znakomite przerwy kawowe, najlepszy z możliwych wykładowca, świetni, zorganizowani opiekunowie szkolenia. Wykładowca najlepszy jakiego miałam okazję poznać. Autor ponad 500 publikacji o ustawie PZP. Jasnymi określeniami omawiał nowe uregulowania w ustawie z odwołaniem się do starych zapisów. Natychmiast merytorycznie odpowiadał na pytania. Prowadzenie zajęć bardzo efektywne, łączenie nowych regulacji z odpowiedziami na zapytania, dokładne wyjaśnianie zawiłości nowej ustawy, widać, że wykładowca zna ustawę na wylot, chciało się być na wykładach i słuchać.

Doskonale wybrane miejsce ze względu na: walory widokowe, wysoki standard hotelu, znakomite wyżywienie, zapełnienie czasu po szkoleniu, zorganizowanie miejscowych atrakcji.

Czuło się troskę organizatora o każdego uczestnika szkolenia, bardzo starano się o zintegrowanie uczestników, nie było osoby, która nie czułaby się wyjątkowo i była wyjątkowo traktowana. Zapewniona przez organizatora opieka Pani Joanny i Pana Piotra nad uczestnikami szkolenia na najwyższym poziomie. Byłam w swoim życiu na niejednym szkoleniu ale żadne z nich nie dałoby się porównać z Państwa szkoleniem w Polańczyku. Wrażenia niezapomniane.

Alicja Goździkowska
Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o. o.
Grodzisk Mazowiecki





Szkolenie w całości spełniło moje oczekiwania. Przygotowanie merytoryczne wykładowcy oceniam na szóstkę. Jest to profesjonalista w każdym calu, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym. Również sposób prowadzenia zajęć był bardzo dobry. Wykładowca sukcesywnie realizował harmonogram, mówił ciekawie, popierając teorię przykładami praktycznymi.

Organizacja szkolenia bez zarzutu. Od początku do końca wszystko było przygotowane profesjonalnie, uczestnicy byli poinformowani w szczegółach o przebiegu szkolenia. Poza tym opiekunowie szkolenia to osoby uprzejme, kontaktowe, które sprawdziły się w swojej roli. W przyszłości chętnie skorzystamy z Państwa oferty.


Renata Miziuk
PRZEDSIEBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ SP. z o.o.

 

WIĘCEJ OPINII KLIKNIJ TUTAJ >>

INFORMACJE ORGANIZACYJNE: 

 

Termin:   16, 17, 18 grudnia 2015 r.
                 
(zakwaterowanie od 15 grudnia 2015r.)

 

Miejsce:   ZAKOPANE  
                  Willa KUBIK, ul. Pardałówka 19b  
                  www.willa-kubik.com
               

 

UWAGA: Cena promocyjna 1649 zł netto od osoby

zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >> Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

 

Cena zawiera:

zakwaterowanie (trzy doby) w pokojach dwuosobowych (za nocleg w pokoju jednoosobowym dopłata 160 zł),

zakwaterowanie od wtorku 15.12.2015r. od  godz. 12.00,
we wtorek  zapraszamy na obiadokolację,

pełne wyżywienie [ śniadania, obiady, kolacje, poczęstunki podczas przerw kawowych]

kolację integracyjną połączoną z zabawą taneczną,

kulig po Zakopanem oraz ognisko,

opiekę merytoryczną - nieodpłatne konsultacje z wykładowcą do dnia 30 kwietnia 2016 r.,

opiekę organizacyjną koordynatora szkolenia,

ubezpieczenie NW,

Imienny Certyfikat Uczestnictwa,

komentarz (ponad 50 stron !!!) dotyczący poprawiania w ofertach oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej,

komentarz (ponad 21 stron !!!) dotyczący polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (podmiotów trzecich) - z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej,

wykaz najczęściej występujących naruszeń ustawy - Prawo zamówień publicznych skutkujących nałożeniem korekty finansowej, sporządzony na podstawie wyników kontroli zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych,

komentarz (20 stron) dotyczący komisji przetargowej,

komentarz (ponad 15 stron !!!) dotyczący rażąco niskiej ceny oferty,

komentarz (ponad 10 stron !!!) dotyczący dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego (próbki, opisy, fotografii produktów, specyfikacje techniczne producenta, katalogi wyrobów, karty charakterystyki produktów, certyfikaty, certyfikaty ISO)

komentarz dotyczący udzielania zamówień uzupełniających na dostawy, usługi i roboty budowlane (art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Pzp), z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej - przesłany drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

komentarz dotyczący udzielania zamówień dodatkowych na roboty budowlane (art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp), z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej,

komentarz dotyczący sytuacji, gdy zamawiający chce udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia,

a także wielostronicowe komentarze dotyczące:

wyłączenia z postępowania (art. 17 Pzp), stosowania w opisie przedmiotu znaków towarowych (art. 29 ust. 3 Pzp), tajemnicy przedsiębiorstwa (art. 8 ust. 3 Pzp), wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ (art. 38 Pzp), konsekwencji składania nieprawdziwych informacji (art. 24 ust. 2 pkt 3 Pzp), zdolności kredytowej (art. 22 ust. 1 pkt 4 Pzp), wyboru oferty na podstawie art. 94 ust. 3 Pzp,

oraz wzory zaproszeń w trybie zamówienia z wolnej ręki w zamówieniach o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp oraz równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.

Komentarze zostaną przesłane drogą mailową po szkoleniu.

KOMENTARZE ZAWIERAJĄ ORZECZNICTWO KIO z 2013 i 2014 roku.

 

Willa Kubik oferuje bezpłatny, strzeżony i oświetlony parking zamknięty.

 

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.



 


 

 

Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące zjazdu, prosimy o kontakt pod numerem telefonu (59) 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl

 

kompleksowe omówienie najważniejszych zagadnień dotyczących postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (dowody dotyczące najważniejszych robót, wykaz głównych dostaw lub usług, warunki udziału w postępowaniu, kryteria oceny ofert, umowa w sprawie zamówienia publicznego, podwykonawstwo, „podmioty trzecie”, badanie i ocena ofert, umowy ramowe, tryby udzielania zamówień publicznych i inne)

szczegółowe omówienie poddawanego szczególnej kontroli trybu zamówienia z wolnej ręki, każdy Uczestnik otrzyma wzorcowe  zaproszenia do negocjacji w trybie WR dla zamówień o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp oraz równej lub przekraczającej te kwoty - przesłane drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

ugruntowanie wiedzy z zakresu stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

zapoznanie się z aktualnym orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej i sądowym oraz opiniami Urzędu Zamówień Publicznych,