Jak należy przeprowadzić postępowanie przetargowe w procedurze odwróconej po nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych ?

Omówienie nowych dokumentów i zasad ich składania potwierdzających warunki udziału w postępowaniu oraz nowych kryteriów kosztu nabycia i innych kosztów

Termin: 24 października 2016r.
Miejsce: Gdynia
Hotel Blick
www.hotelblick.pl
Cena: 349 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców problematyki zamówień publicznych w Polsce...

więcej o Józef Edmund Nowicki

Wprowadzona nowelizacją ustawy - Pzp z dnia 22 czerwca 2016 r., tzw. procedura odwrócona umożliwia ocenę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia z postępowania tylko w odniesieniu do tego wykonawcy, którego oferta nie podlega odrzuceniu i została najwyżej oceniona. 

Celem szkolenia jest m. in. omówienie procedury odwróconej w odniesieniu do różnych przypadków, jakie mogą pojawić się w toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zamówieniach na usługi, dostawy i roboty budowlane. Także w odniesieniu do zamówień na usługi społeczne oraz zamówień do 30.000 euro. 

Tzw. procedura odwrócona może być bowiem zastosowana do zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi w przypadku zamówień o mniejszej wartości, do których nie stosuję się trybów udzielania zamówień publicznych oraz do zamówień o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro, w przypadku przeprowadzania przetargu publicznego lub procedury ofertowej - zapraszania wybranych wykonawców do składania ofert.

Cel szkolenia:

  • omówienie postępowania zamawiającego w przypadku wyboru oferty poprzedzonego tzw. „procedurą odwróconą” w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane
  • omówienie, czynności, których powinien dokonać zamawiający w procedurze odwróconej przed ustaleniem, którego wykonawcy oferta została oceniona jako najkorzystniejsza
  • omówienie nowych dokumentów żądanych przez zamawiającego w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia i zasad ich składania
  • omówienie kryteriów kosztu i innych kryteriów
  • omówienie procedur wezwania wykonawcy do złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśniania JEDZ-a oraz innych oświadczeń i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania

Program szkolenia

1. Dokonanie w trybie przetargu nieograniczonego oceny ofert, a następnie zbadania, czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - procedura określona w art. 24aa Pzp.

2. Jakich czynności powinien dokonać zamawiający w procedurze odwróconej przed ustaleniem, którego wykonawcy oferta została oceniona jako najkorzystniejsza.

3. Wezwanie przed udzieleniem zamówienia wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp - procedura określona w art. 26 ust. 1 i 2 Pzp.

4. Oświadczenia i dokumenty składane przez podmioty trzecie i wykonawców.

5. Omówienie nowych oświadczeń i dokumentów oraz zasad ich składania - określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

6. Omówienie dokumentów żądanych przez zamawiającego w celu wykazania spełniania warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

  • które informacje zawarte w sprawozdaniu finansowym albo jego części, można wykorzystać do opisu warunku dotyczącego informacji na temat rocznych sprawozdań finansowych wykonawców
  • wskaźniki analizy finansowej w opisie stosunku aktywów do zobowiązań - przykłady
  • roczny obrót wykonawcy lub o obrót wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem - przykłady
  • kiedy informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdza wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy
  • jak należy opisać warunek ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - przykłady
  • jak należy ustalać, czy wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego, w przypadku odstąpienia ustawodawcy od wymogu opłacenia polisy - analiza treści polisy OC i innych dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
  • jakie dokumenty może złożyć wykonawca, jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów potwierdzających spełnianie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej

7. Omówienie dokumentów żądanych przez zamawiającego w celu wykazania spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:

  • jak formułować warunek wykazania się wykonaniem określonych robót budowlanych,
  • treść wykazu robót budowlanych wykonanych,
  • jakie dokumenty można uznać za dowody określające, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone
  • omówienie na podstawie przykładów jak zamawiający powinien (nie powinien) opisywać warunku doświadczenia wykonawcy w zakresie wykonanych robót budowlanych (budowa dróg, remonty budynków mieszkalnych, przebudowa obiektu budowlanego, budowa ścieżek rowerowych, budowa lub modernizacja sieci kanalizacji sanitarnych, remonty budynków szpitali)
  • opisanie warunku dotyczącego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia wykonawcy i osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.

8. Kiedy zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu.9. Jak wzywać wykonawcę do złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśniania JEDZ-a oraz innych oświadczeń i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania.

Omówienie kryteriów kosztu i innych kryteriów

10. Jak opisać kryterium kosztu, jako tylko kosztu nabycia - przykłady.

11. Jak opisać kryterium kosztu, jako sumy kosztu nabycia i innych kosztów - przykłady.

12. Jak opisać kryteria kwalifikacji zawodowych i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, jeżeli mogą mieć znaczący wpływ na jakość wykonania zamówienia - przykłady.

13. Wybór najkorzystniejszej oferty, w przypadku gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert lub gdy zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.

14. Wybór najkorzystniejszej oferty, w przypadku gdy  w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.

15. Wybór najkorzystniejszej oferty, w przypadku gdy  w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest koszt rozumiany jako suma kosztu nabycia i innych kosztów cyklu życia, zostały złożone oferty o takim samym koszcie.

Opinie uczestników

Poziom merytoryczny i sposób przekazania wiedzy przez Wykładowcę na bardzo wysokim poziomie. Materiał przekazany był w sposób zrozumiały wynikający wprost z cytowanego przepisu ustawy. Wszelkie wątpliwości wyjaśniane były w sposób wyczerpujący. Jako uczestnik wielu szkoleń muszę stwierdzić, że było jednym z niewielu ciekawszych i nie powodujących znużenia uczestnika. W kwestii organizacji szkolenia poza częścią merytoryczną nie mam żadnych zastrzeżeń, organizacja bardzo w porządku.
Joanna Soborowska
Telewizja Polska S.A.
Zaczynając od samego początku to jak dla mnie wszystko było na 5. Począwszy od REJESTRACJI na szkolenie, przepływie informacji przed szkoleniem jak również przebieg całego szkolenia. Prowadzący w postaci Pana Józefa Nowickiego - Klasa sama w sobie. Jestem pod ogromnym wrażeniem wiedzy i doświadczenia, jak również sposobu przekazania informacji słuchaczom. Według mnie samo szkolenie jak i organizacja jego była naprawdę profesjonalna. Liczę na to że jeszcze nie raz skorzystam z Państwa usług z zakresu szkoleń.
Tomasz Gołębiewski
SMSKLIMA S.C.

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki

Informacje organizacyjne

Termin: 24 październik 2016r.
Miejsce: Gdynia
Cena: 349,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl