Jak powinna pracować komisji przetargowa w postępowaniu z elektronizacją i bez elektronizacji - Warszawa

Zapraszamy na szkolenie pt.

Jak powinna pracować komisji przetargowa w postępowaniu z elektronizacją i bez elektronizacji

Wady w dokumentach sporządzanych przez komisję przetargową

RODO w zamówieniach publicznych

Termin: 26 czerwca 2019r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 399,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

właściciel i ekspert wiodący w kancelarii specjalizującej się w doradztwie prawnym z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych. Autor komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych i ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych …

więcej o Józef Edmund Nowicki

Celem szkolenia jest omówienie problematyki funkcjonowania komisji przetargowej również w postępowaniu, w którym będzie stosowana elektronizacja.

Podczas szkolenia wykładowca przedstawi i omówi najważniejsze dokumenty, które mają zastosowanie w pracach komisji przetargowej, wady tych dokumentów oraz omówi prawidłowy przebieg badania i oceny ofert oraz oceny spełniana przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu.

W toku szkolenia zostaną przedstawione i omówione trudne i nietypowe przypadki, które pojawiają się na etapach badania i oceny ofert oraz oceny spełniana przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz sposoby ich rozwiązania.

Podczas szkolenia zostaną również omówione przepisy ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. wprowadzającej przepisy RODO do ustawy - Prawo zamówień publicznych

Program szkolenia:

1. Jak należy określać organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej w zależności od przedmiotu zamówienia publicznego w zamówieniach na dostawy, usługi lub roboty budowlane.

2. Zasady odpowiedzialności członków komisji przetargowej w świetle ustawy - Prawo zamówień publicznych i ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

3. Uprawnienia i obowiązki członków komisji przetargowej a uprawnienia oraz obowiązki kierownika zamawiającego.

4. Zasady składania przez komisję przetargową, kierownika zamawiającego oraz inne osoby oświadczeń, o których mowa w art. 17 Pzp. Kto i kiedy składa oświadczenia?

5. Zasady komunikowania komisji przetargowej z wykonawcami.

6. Zasady powierzania przez kierownika zamawiającego wykonywania zastrzeżonych dla niego czynności, pracownikom zamawiającego.

7. Czynności komisji przetargowej na etapie przygotowania postępowania.

8. Błędy popełniane w toku wyjaśniania i zmiany treści SIWZ.

9. Istotne i nieistotne zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu.

10. Czynności wykonywane przez komisję przetargową w ramach elektronizacji zamówień obowiązującej od dnia 18 października 2018 r.

11. Czynności komisji przetargowej na etapie badania ofert:

  • ustalenie, czy wadium zostało wniesione prawidłowo, wady gwarancji wadialnych i poręczeń,
  • ocena złożonego oświadczenia o braku przynależności albo przynależności do grupy kapitałowej,
  • poprawianie w ofercie omyłek,
  • kiedy treść oferty będzie niezgodna z treścią SIWZ,
  • kiedy w ofercie będą błędy w obliczeniu ceny,
  • kiedy oferta nie będzie złożona w formie pisemnej; wady występujące w formularzu ofertowym, formularzach cenowych i kosztorysach ofertowych skutkujące odrzuceniem oferty,
  • wady w oświadczeniu o przedłużeniu terminu związania ofertą,
  • jak zamawiający powinien wzywa z wykonawców do przedłużenia terminu związania ofertą,
  • badanie ceny oferty w zakresie rażąco niskiej ceny, wady wezwania do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny,
  • kiedy można wezwać wykonawcę do wyjaśnienia treści oferty;

12. Czynności komisji przetargowej na etapie oceny ofert. Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przy stosowaniu kryteriów oceny ofert.

13. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu:

  • badanie JEDZ-a i ocena oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę, którego ofertę najwyżej oceniono, w świetle ich aktualności,
  • kiedy wzywamy wykonawcę do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień dotyczących złożonych oświadczeń i dokumentów,
  • w jakiej postaci lub formie wykonawcy powinni składać oświadczenia i dokumenty,
  • kiedy należy uznać, że wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub który zataił te informacje,
  • kiedy należy uznać, że wykonawca w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

14. Przedstawienie kierownikowi zamawiającego propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty lub wyboru najkorzystniejszej oferty, a także wniosku o unieważnienie postępowania.

15. Czynności komisji przetargowej po uchyleniu się wykonawcy, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą.

16. Postępowanie w przypadku niezłożenia oferty na jedną lub wiele części zamówienia.

17. Omówienie wad występujących w:

  • wezwaniu do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień dotyczących oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
  • wezwaniu do wyjaśnienia treści oferty,
  • wezwaniu do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny,
  • wezwaniu do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny,
  • zawiadomieniu o poprawieniu omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 Pzp,
  • zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania,
  • zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu bez podziału i z podziałem na części,
  • wyjaśnieniu treści SIWZ,
  • zmianie treści SIWZ,
  • zaproszeniu do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki,
  • propozycji komisji przetargowej wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty oraz wniosku o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.

18. Postępowanie komisji przetargowej w związku z wprowadzeniem przepisów ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. wprowadzającej przepisy RODO do ustawy - Prawo zamówień publicznych:

  • udostępnianie danych osobowych dotyczące wyroków skazujących oraz naruszeń prawa, o których mowa w art. 10 rozporządzenia RODO
  • jak prowadzić protokół postępowania zgodnie z przepisami rozporządzenia RODO
  • stosowanie rozporządzenia RODO, a realizacja zasady jawności postępowania
  • jak udostępniać informacje zawarte w protokole postępowania i załącznikach do protokołu, zawierających dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia RODO zebrane w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu
  • zasady przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania oraz załącznikach do protokołu
  • jak zamieszczać w umowie postanowień dotyczących weryfikacji zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy, by były one zgodne z rozporządzeniem RODO

Uczestnicy szkolenia otrzymają wzory w wersji edytowalnej:

  • KOMENTARZ „Komisja przetargowa w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego”
  • ZESZYT ORZECZNICZY NR 3 -unikatowa kolejna publikacja zawierająca komentarze i najnowsze orzecznictwo dotyczące kryteriów oceny ofert, elektronizacji zamówień, zamówień na usługi społeczne, komunikacji zamawiającego z wykonawcą, terminu związania ofertą (w postaci e-booka)
  • obowiązujące wzory dokumentów do wykorzystania w przetargu nieograniczonym w wersji edytowalnej z komentarzami (m. in. zawiadomienia, wezwania, zmiany SIWZ)

Harmonogram

  • 9:00
  • 15:00
Dzień 1

Opinie uczestników

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym – także oceniam pozytywnie.
Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP
Uczestniczyłam w szkoleniach Pana Nowickiego już parę razy i nigdy się nie zawiodłam. Duża wiedza, umiejętność jej przekazania oraz miła atmosfera na zajęciach oto główne zalety. Na pewno będę jeszcze nie raz korzystać z fachowości Pana Nowickiego. Uważam że jest jednym z lepszych szkoleniowców w tej dziedzinie.
Weronika Stachura
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Informacje organizacyjne

Termin: 26 czerwiec 2019r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 399,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Jak powinna pracować komisji przetargowa w postępowaniu z elektronizacją i bez elektronizacji - Warszawa

Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych

Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl