Komisja przetargowa po elektronizacji zamówień publicznych - Warszawa

Zapraszamy na szkolenie pt.

Funkcjonowanie komisji przetargowej
oraz czynności wykonywane przez komisję przetargową w ramach
elektronizacji zamówień obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r.

Termin: 16 maja 2018r.
Miejsce: WARSZAWA
Cena: 399,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1999 r.
Jest autorem ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych oraz wielu opinii prawnych i ekspertyz z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych.
Autor największych komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych...

więcej o Józef Edmund Nowicki

 

Szkolenie jest dedykowane członkom komisji przetargowych oraz osobom odpowiedzialnym za przygotowanie i przeprowadzanie postępowań po wejściu w życie elektronizacji z 18 kwietnia 2018 r.

Wiedza nabyta w podczas szkolenia umożliwi uniknięcie wielu błędów popełnianych na etapie prowadzonego postępowania, skutkujących wniesieniem odwołania, unieważnieniem już dokonanej konkretnej czynności, unieważnieniem postępowania lub nieważnością umowy

Uczestnicy szkolenia otrzymają najbardziej aktualne wzory dokumentów sporządzanych przez komisję przetargową w toku badania i oceny ofert.

W toku szkolenia zostaną przedstawione rozwiązania zapewniające spełnienie wymagań określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1320):

  • spełnienie wymagań przewidzianych dla systemu teleinformatycznego zgodnie z ustawą z o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym wymagań odpowiadających minimalnym wymaganiom określonym w przepisach wydanych na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
  • identyfikację podmiotów przekazujących JEDZ-a, ustalenie dokładnego czasu i daty odbioru JEDZ-a,
  • ochronę przed dostępem do treści JEDZ-a przed upływem terminu otwarcia ofert;
  • możliwość usunięcia JEDZ-a w sposób uniemożliwiający jego odzyskanie i zapoznanie się przez użytkowników z jego treścią - w przypadku wycofania oferty przez wykonawcę.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Zasady odpowiedzialności członków komisji przetargowej w świetle ustawy - Prawo zamówień publicznych i ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

2. Uprawnienia i obowiązki członków komisji przetargowej a uprawnienia oraz obowiązki kierownika zamawiającego.

3. Zasady składania przez komisję przetargową, kierownika zamawiającego oraz inne osoby oświadczeń, o których mowa w art. 17 Pzp. Kto i kiedy składa oświadczenia?

4. Zasady komunikowania komisji przetargowej z wykonawcą.

5. Zasady powierzania przez kierownika zamawiającego wykonywania zastrzeżonych dla niego czynności, pracownikom zamawiającego.

6. Czynności komisji przetargowej na etapie przygotowania postępowania.

7. Błędy popełniane w toku wyjaśniania i zmiany treści SIWZ.

8. Istotne i nieistotne zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu.

9. Czynności wykonywane przez komisję przetargową w ramach elektronizacji obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r.
Jak weryfikować JEDZ-a po 18 kwietnia 2018 r.

10. Czynności komisji przetargowej na etapie badania ofert:

  • ustalenie, czy wadium zostało wniesione prawidłowo, wady gwarancji wadialnych i poręczeń,
  • ocena złożonego oświadczenia o braku przynależności albo przynależności do grupy kapitałowej,
  • poprawianie w ofercie omyłek, błędy w obliczeniu ceny,
  • kiedy treść oferty będzie niezgodna z treścią SIWZ,
  • wady występujące w formularzu ofertowym, formularzach cenowych i kosztorysach ofertowych skutkujące odrzuceniem oferty,
  • jak zamawiający powinien wzywa z wykonawców do przedłużenia terminu związania ofertą,
  • badanie ceny oferty w zakresie rażąco niskiej ceny, wady wezwania do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny,
  • kiedy konieczne jest wezwanie wykonawcy do wyjaśnienia treści oferty. 

11. Czynności komisji przetargowej na etapie oceny ofert. Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przy stosowaniu kryteriów oceny ofert.

12. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu: 

  • kiedy wzywamy wykonawcę do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień dotyczących złożonych oświadczeń i dokumentów, w tym JEDZ-a,
  • w jakiej postaci lub formie wykonawcy powinni składać oświadczenia i dokumenty, 
  • kiedy należy uznać, że wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub który zataił te informacje,
  • kiedy należy uznać, że wykonawca przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

13. Przedstawienie kierownikowi zamawiającego propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty lub wyboru najkorzystniejszej oferty, a także wniosku o unieważnienie postępowania.

14. Czynności komisji przetargowej po uchyleniu się wykonawcy, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą.

15. Omówienie wad występujących w: 

  • wezwaniu do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień dotyczących oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
  • wezwaniu do wyjaśnienia treści oferty,
  • wezwaniu do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny,
  • zawiadomieniu o poprawieniu omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 Pzp,
  • zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania,
  • zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu bez podziału i z podziałem na części,
  • wyjaśnieniu treści SIWZ,
  • zmianie treści SIWZ,
  • propozycji komisji przetargowej wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty oraz wniosku o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.

Dodatkowe materiały:

Uczestnicy szkolenia otrzymają wzory dokumentów w wersji edytowalnej uwzględniające również obowiązki wykonawcy wynikające z elektronizacji zamówień od dnia 18.04.2018 r.:

  • wzór regulaminu działania komisji przetargowej uwzględniającego obowiązki czynności wykonywane przez komisję przetargową w ramach elektronizacji obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r.,
  • wezwania do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień dotyczących oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
  • wezwania do wyjaśnienia treści oferty,
  • wezwania do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny,
  • zawiadomień o poprawieniu omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 Pzp,
  • zawiadomienia o unieważnieniu postępowania,
  • zawiadomień o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu bez podziału i z podziałem na części,
  • wyjaśnienia treści SIWZ,
  • zmiany treści SIWZ,
  • zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki,
  • propozycji komisji przetargowej wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty oraz wniosku o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
  • wzór zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki.

DODATKOWE KORZYŚCI:

Wśród uczestników rozlosowane zostaną 2 licencje ProPublico i 2 licencje PPWydatki.

System do obsługi zamówień publicznych

System ProPublico to innowacyjne narzędzie, które w sposób systemowy wspomaga przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, realizując postępowania prowadzone w trybach przewidzianych w ustawie, jak również zamówienia pozaustawowych do 30 000€.

Absolutną nowością, jest zintegrowana z oprogramowaniem elektroniczna platforma e-usług, która w połączeniu z aplikacją tworzy kompleksowy system informatyczny realizujący w pełni obowiązek komunikacji elektronicznej między Zamawiającym a Wykonawcą, w ramach wchodzącej w życie w 2018r. elektronizacji zamówień publicznych.

Program zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.

System ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając automatyczne tworzenie dokumentów, możliwość generowania i przesyłania ogłoszeń bezpośrednio do BZP, publikacji ogłoszeń w DUUE oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.

Wartość nagrody: 2816,70 zł brutto

Program przeznaczony do ewidencji i kontroli wydatków do 30 000 euro

Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup.

Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu danych do pliku CSV.

Wartość nagrody: 455,00 zł brutto

Harmonogram

  • 9:00
  • 15:00
Dzień 1

Opinie uczestników

Byłam uczestnikiem szkolenia w Rzeszowie z którego jestem bardzo zadowolona. Wykładowca super. Tematy były omawiane bardzo zrozumiale, wyczerpująco, wykładowca w czasie szkolenia udzielał odpowiedzi na pytania zadawane przez uczestników. Bardzo istotną sprawą jest to, że można się zwrócić do Wykładowcy w przypadku wątpliwości o wyjaśnienie lub poradę telefonicznie. Organizacja szkolenia również dobra.
Stanisława Skalska
Nadleśnictwo Strzyżów
Szkolenie bardzo użyteczne, treściwe. Wykładowca komunikatywny, elastyczny, otwarty na sugestie i potrzeby słuchaczy. Przygotowanie szkolenia (materiały + poczęstunek) wręcz modelowe. Przygotowany zakres wiedzy idealnie wpisał się w czas przeznaczony na szkolenie.
Karolina Popielarz
Urząd Miejski w Mogilnie

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki

Informacje organizacyjne

Termin: 16 maj 2018r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 399,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl