Letnia Akademia Zamówień Publicznych
to trzydniowe szkolenie, którego celem jest omówienie najważniejszych zagadnień dotyczących stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych, rok po wejściu w życie nowelizacji prawa zamówień publicznych z dnia 22 czerwca 2016 r.
Podczas szkolenia zapoznamy jego uczestników z aktualnym stanem prawnym uwzględniającym przede wszystkim orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
Poszczególne przepisy Pzp będą omawiane zawsze z podaniem przykładów z praktyki oraz wzorca prawidłowego stosowania danego przepisu Pzp.
Gwarantowane konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia i 30 dni po szkoleniu od poniedziałku do soboty .
W trakcie szkolenia przykłady z praktyki, rozwiązywanie problemów, wskazywanie wzorców postępowania, analizy przypadków.
Uczestnicy otrzymają wzory SIWZ na dostawy, usługi i roboty budowlane
1. Omówienie najważniejszych pojęć ustawowych:
2. Jak należy komunikować się z wykonawcą:
3. Jak sporządzić ogłoszenie o zamówieniu, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia, ogłoszenie o udzieleniu zamówienia i ogłoszenie o zmianie umowy – BZP i Dziennik Urzędowy Unii europejskiej.
4. W jakim momencie należy zamieszczać SIWZ na stronie internetowej zamawiającego.
5. Wszczęcie postępowania a moment przekazania do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia, którego publikacja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ze względu na wartość zamówienia lub konkursu nie jest obowiązkowa.
6. Jakie zmiany w ogłoszeniu są zmianami istotnymi. Jakich czynności musi dokonać zamawiający po dokonaniu istotnych zmian w treści ogłoszenia.
7. Jak przeprowadzić postępowanie w przypadku udzielania zamówień przez wielu zamawiających.
8. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego lub gdy jeden z zamawiających prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia, występując we własnym imieniu i w imieniu pozostałych zamawiających.
9. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia nie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.
10. Jak należy opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
11. Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję - omówienie na przykładach z praktyki i orzecznictwa KIO.
12. Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - przedstawienie i omówienie przykładów rozwiązań równoważnych.
13. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.
14. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.
15. Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych.
16. Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
17. Omówienie kryteriów tożsamości przedmiotowej, tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej - obowiązujących przy ustalaniu wartości zamówienia publicznego.
18. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.
19. Jak ustalać wartość zamówień publicznych na:
20. Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane:
21. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.
22. W jakich okolicznościach osoby działające po stronie zamawiającego powinny wyłączyć się z postępowania.
23. Zasady składania oświadczeń, o których mowa w art. 17 ust. 2 i art. 17 ust. 2a Pzp.
24. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).
25. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).
26. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - "samooczyszczenie wykonawcy”.
27. Omówienie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 16 i 17 oraz art. 24 ust. 5 pkt 2 i 4 Pzp - z uwzględnieniem orzecznictwa KIO z 2017 r.
28. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert na podstawie kryteriów:
29. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
30. Jak określić warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej- przedstawienie i omówienie przykładów:
31. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy i osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.
32. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych (potencjału technicznego).
33. Omówienie dokumentów składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i zasad ich składania.
34. Składanie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach podmiotów trzecich.
35. Co powinno zawiera pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego, aby uzna, że podmiot trzecie udostępni wykonawcy określone zasoby.
36. Przedstawienie i omówienie wzoru SIWZ.
37. Zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ.
38. Postępowanie w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.
39. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
40. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.
41. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.
42. Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.
43. Jakie dokumenty stanowią ofertę a jakie treść oferty - przykłady z zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane.
44. Jakie dokumenty powinien złożyć wykonawca w postępowaniu o wartości zamówienia nie przekraczającej progu unijnego, a jakie w postępowaniu o wartości równej lub przekraczającej progi unijne.
45. Jak zbadać jednolity europejski dokument zamówienia:
46. Omówienie procedury odwróconej.
47. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
48. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.
49. Omówienie przesłanek odrzucenia oferty.
50. Jak należy formułować postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian - przedstawienie konkretnych zapisów w SIWZ.
51. Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.
52. Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.
53. Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.
54. Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.
55. Omówienie niedopuszczalnych zmian istotnych.
56. Omówienie przesłanek trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 1-7 Pzp) oraz procedury przeprowadzenia postępowania w tym trybie.
57. Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
58. Jak należy rozumieć odpowiednie stosowanie przepisów art. 11-11c Pzp w przypadku ogłoszeń na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
59. Odstąpienie od wszczęcia postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi społeczne, jeżeli zachodzą okoliczności określone w art. 62 ust. 1 oraz art. 67 ust. 1 Pzp.
60. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne z uwzględnieniem obowiązkowych elementów postępowania określonych w przepisach Pzp oraz zasad równego traktowania i konkurencji, przejrzystości, proporcjonalności, a także przepisów art. 17 i art. 18 Pzp.
61. Wykluczenie wykonawcy i odrzucenie oferty w postępowaniu na usługi społeczne oraz postępowanie zamawiającego w takich przypadkach.
62. Przesłanki unieważnienia postępowania na usługi społeczne oraz postępowanie zamawiającego w takim przypadku.
63. Ustalanie wartości zamówienia na usługi społeczne.
64. Jak stosować przepisy Pzp dotyczące opisu przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert oraz zmian w zawartej umowie - w przypadku zamówień na usługi społeczne.
65. Omówienie ustawowych procedur udzielania zamówień na usługi społeczne wraz z dokumentacją postępowania:
66. Postępowanie w przypadku zamówień na usługi o mniejszej wartości - sposób przeprowadzenia postępowania wraz z dokumentacją postępowania:
67. Omówienie protokołu postępowania.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl