LETNIA AKADEMIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH - Co zmieniło się w ustawie - PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH rok po nowelizacji

Termin: 04-05-06 września 2017r.
Miejsce: Łódź
Hotel Światowit

Cena: 997,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1999 r.
Jest autorem ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych oraz wielu opinii prawnych i ekspertyz z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych.
Autor największych komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych...

więcej o Józef Edmund Nowicki

Letnia Akademia Zamówień Publicznych
to trzydniowe szkolenie, którego celem jest omówienie najważniejszych zagadnień dotyczących stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych, rok po wejściu w życie nowelizacji prawa zamówień publicznych z dnia 22 czerwca 2016 r.

Podczas szkolenia zapoznamy jego uczestników z aktualnym stanem prawnym uwzględniającym przede wszystkim orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.

Poszczególne przepisy Pzp będą omawiane zawsze z podaniem przykładów z praktyki oraz wzorca prawidłowego stosowania danego przepisu Pzp.

Szkolenie prowadzone będzie w następujący zakresie:

  • KOMUNIKACJA Z WYKONAWCĄ
  • OGŁOSZENIA
  • GRUPY ZAKUPOWE
  • OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
  • USTALANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
  • WYŁĄCZENIE Z POSTĘPOWANIA
  • WYKLUCZENIE WYKONAWCY I "SAMOOCZYSZCZENIE”
  • KRYTERIA OCENY OFERT
  • WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
  • SIWZ - JAK SPORZĄDZAĆ?
  • PODWYKONAWCY
  • BADANIE I OCENA OFERT
  • PROCEDURA ODWRÓCONA
  • ZMIANY W ZAWARTEJ UMOWIE
  • ZAMÓWIENIE Z WOLNEJ RĘKI
  • UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI SPOŁECZNE
  • SPORZĄDZANIE PROTOKOŁU POSTĘPOWANIA

Gwarantowane konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia i 30 dni po szkoleniu od poniedziałku do soboty .

W trakcie szkolenia przykłady z praktyki, rozwiązywanie problemów, wskazywanie wzorców postępowania, analizy przypadków.

Uczestnicy otrzymają wzory SIWZ na dostawy, usługi i roboty budowlane

Uczestnicy szkolenia po jego zakończeniu otrzymają:

  • najnowszy komentarz "Jak udzielać zamówień na roboty budowlane?” uwzględniający orzecznictwo KIO, Sądu Najwyższego, sądów apelacyjnych, sądów okręgowych (w postaci elektronicznej)
  • wzory SIWZ na dostawy, usługi i roboty budowlane z kompletem załączników oraz przykładowym wzorem umowy o roboty budowlane – wersja edytowalna

Program szkolenia

NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

1. Omówienie najważniejszych pojęć ustawowych:

  • cena,
  • oferta,
  • treść oferty,
  • różnica między ofertą najwyżej ocenioną a najkorzystniejszą ofertą,
  • różnica między pojęciem obiektu budowlanego a robotami budowlanymi w rozumieniu przepisów Pzp i ustawy - Prawo budowlane,
  • środki komunikacji elektronicznej,
  • oznakowanie - stosowanie oznakowania w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert i umowie w sprawie zamówienia publicznego,
  • umowa o podwykonawstwo.

KOMUNIKACJA Z WYKONAWCĄ

2. Jak należy komunikować się z wykonawcą:

  • za pośrednictwem operatora pocztowego,
  • za pośrednictwem posłańca,
  • osobiście,
  • faxem,
  • pocztą elektroniczną.

OGŁOSZENIA

3. Jak sporządzić ogłoszenie o zamówieniu, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia, ogłoszenie o udzieleniu zamówienia i ogłoszenie o zmianie umowy – BZP i Dziennik Urzędowy Unii europejskiej.

4. W jakim momencie należy zamieszczać SIWZ na stronie internetowej zamawiającego.

5. Wszczęcie postępowania a moment przekazania do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia, którego publikacja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ze względu na wartość zamówienia lub konkursu nie jest obowiązkowa.

6. Jakie zmiany w ogłoszeniu są zmianami istotnymi. Jakich czynności musi dokonać zamawiający po dokonaniu istotnych zmian w treści ogłoszenia.

GRUPY ZAKUPOWE

7. Jak przeprowadzić postępowanie w przypadku udzielania zamówień przez wielu zamawiających.

8. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego lub gdy jeden z zamawiających prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia, występując we własnym imieniu i w imieniu pozostałych zamawiających.

9. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia nie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

10. Jak należy opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.

11. Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję - omówienie na przykładach z praktyki i orzecznictwa KIO.

12. Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - przedstawienie i omówienie przykładów rozwiązań równoważnych.

13. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.

14. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.

15. Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych.

16. Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

USTALANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA

17. Omówienie kryteriów tożsamości przedmiotowej, tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej - obowiązujących przy ustalaniu wartości zamówienia publicznego.

18. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.

19. Jak ustalać wartość zamówień publicznych na:

  • dostawy komputerów,
  • dostawy artykułów spożywczych,
  • aparaturę medyczną,
  • usługi sprzątania,
  • usługi ochrony,
  • usługi szkoleniowe.

20. Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane:

  • różne rodzajowo wykonywane w jednym budynku,
  • różne rodzajowo wykonywane w wielu budynkach,
  • wykonywane w budynkach tworzących kompleks (ośrodki wypoczynkowe, szpitale, szkoły, jednostki wojskowe),
  • takie same rodzajowo roboty budowlane wykonywane w wielu budynkach w jednym roku finansowym,
  • remonty i przebudowy dróg,
  • remonty i przebudowy ulic,
  • remonty sieci kanalizacji,
  • rozbiórki budynków,
  • ustalanie wartości zamówień współfinansowanych ze środków unijnych.

21. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.

  • dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości,
  • dzielenie zamówienia na części, zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczenia wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp,
  • jakie zamówienia można uznać za zamówienia odrębne,
  • jak należy stosować art. 6a Pzp - omówienie zastosowania art. 6a Pzp na konkretnych przykładach w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane.

WYŁĄCZENIE Z POSTĘPOWANIA

22. W jakich okolicznościach osoby działające po stronie zamawiającego powinny wyłączyć się z postępowania.

23. Zasady składania oświadczeń, o których mowa w art. 17 ust. 2 i art. 17 ust. 2a Pzp.

WYKLUCZENIE WYKONAWCY I "SAMOOCZYSZCZENIE”

24. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).

25. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).

26. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - "samooczyszczenie wykonawcy”.

27. Omówienie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 16 i 17 oraz art. 24 ust. 5 pkt 2 i 4 Pzp - z uwzględnieniem orzecznictwa KIO z 2017 r.

KRYTERIA OCENY OFERT

28. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert na podstawie kryteriów:

  • okresu gwarancji,
  • terminu wykonania zamówienia,
  • terminu zapłaty,
  • warunków płatności,
  • parametrów technicznych,
  • jakości,
  • funkcjonalności.

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

29. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

30. Jak określić warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej- przedstawienie i omówienie przykładów:

  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie informacji na temat rocznych sprawozdań finansowych wykazujących stosunek aktywów do zobowiązań, z uwzględnieniem przejrzystych i obiektywnych metod i kryteriów, na podstawie których uwzględnia się te informacje,
  • informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
  • znaczenie sumy gwarancyjnej w przypadku warunku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

31. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy i osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.

32. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych (potencjału technicznego).

33. Omówienie dokumentów składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i zasad ich składania.

34. Składanie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach podmiotów trzecich.

35. Co powinno zawiera pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego, aby uzna, że podmiot trzecie udostępni wykonawcy określone zasoby.

SIWZ - JAK SPORZĄDZAĆ?

36. Przedstawienie i omówienie wzoru SIWZ.

37. Zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ.

PODWYKONAWCY

38. Postępowanie w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.

39. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.

40. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.

41. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.

42. Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.

BADANIE I OCENA OFERT - PROCEDURA ODWRÓCONA

43. Jakie dokumenty stanowią ofertę a jakie treść oferty - przykłady z zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane.

44. Jakie dokumenty powinien złożyć wykonawca w postępowaniu o wartości zamówienia nie przekraczającej progu unijnego, a jakie w postępowaniu o wartości równej lub przekraczającej progi unijne.

45. Jak zbadać jednolity europejski dokument zamówienia:

46. Omówienie procedury odwróconej.

47. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

48. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.

49. Omówienie przesłanek odrzucenia oferty.

ZMIANY W ZAWARTEJ UMOWIE

50. Jak należy formułować postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian - przedstawienie konkretnych zapisów w SIWZ.

51. Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.

52. Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.

53. Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.

54. Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.

55. Omówienie niedopuszczalnych zmian istotnych.

ZAMÓWIENIE Z WOLNEJ RĘKI

56. Omówienie przesłanek trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 1-7 Pzp) oraz procedury przeprowadzenia postępowania w tym trybie.

UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI SPOŁECZNE

57. Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi.

58. Jak należy rozumieć odpowiednie stosowanie przepisów art. 11-11c Pzp w przypadku ogłoszeń na usługi społeczne i inne szczególne usługi.

59. Odstąpienie od wszczęcia postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi społeczne, jeżeli zachodzą okoliczności określone w art. 62 ust. 1 oraz art. 67 ust. 1 Pzp.

60. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne z uwzględnieniem obowiązkowych elementów postępowania określonych w przepisach Pzp oraz zasad równego traktowania i konkurencji, przejrzystości, proporcjonalności, a także przepisów art. 17 i art. 18 Pzp.

61. Wykluczenie wykonawcy i odrzucenie oferty w postępowaniu na usługi społeczne oraz postępowanie zamawiającego w takich przypadkach.

62. Przesłanki unieważnienia postępowania na usługi społeczne oraz postępowanie zamawiającego w takim przypadku.

63. Ustalanie wartości zamówienia na usługi społeczne.

64. Jak stosować przepisy Pzp dotyczące opisu przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert oraz zmian w zawartej umowie - w przypadku zamówień na usługi społeczne.

65. Omówienie ustawowych procedur udzielania zamówień na usługi społeczne wraz z dokumentacją postępowania:

  • procedura otwarta - składanie ofert w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie oraz badanie i ocena ofert oraz ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu i wybór oferty najkorzystniejszej,
  • procedura ograniczona - składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z informacjami potwierdzającymi, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz badanie i ocena ofert oraz wybór najkorzystniejszej oferty,
  • procedura negocjacyjna - zaproszenie do negocjacji i zawarcie umowy.

66. Postępowanie w przypadku zamówień na usługi o mniejszej wartości - sposób przeprowadzenia postępowania wraz z dokumentacją postępowania:

  • procedura otwarta, ograniczona, negocjacyjna,
  • prowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący,
  • zamieszczanie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ogłoszenia o zamówieniu i treść ogłoszenia o zamówieniu,
  •  zamieszczanie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia i treść ogłoszenia o zamówienia.

SPORZADZANIE PROTOKOŁU POSTĘPOWANIA

67. Omówienie protokołu postępowania.

Opinie uczestników

Udział w szkoleniu był bardzo owocny. Przygotowanie merytoryczne oraz sposób prowadzenia zajęć przez Pana Józefa Nowickiego, moim zdaniem zasługuje na najwyższą ocenę. Z przyjemnością będę uczestniczyła w szkoleniach z zakresu zamówień publicznych, prowadzonych przez wybitnego fachowca - Pana Nowickiego. Organizacja szkolenia oraz miejsce, również zasługuje na wysoką ocenę. Dziękuję i pozdrawiam
Małgorzata Jackowska
Zakład Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej
Jestem bardzo zadowolona, że mogłam wziąć udział we wczorajszym szkoleniu. Było ono przygotowane profesjonalnie zarówno pod względem organizacyjnym jak i prowadzenia zajęć. Natomiast moja wiedza nie jest na tyle dostateczna, abym mogła oceniać przygotowanie merytoryczne wykładowcy. Powiem tylko, że od kilku lat biorę udział w szkoleniach na temat zamówień publicznych i na wczorajszym zagadnienia w tym zakresie były przekazane najlepiej, sprawnie, rzeczowo, we właściwym tempie i zgodnie z programem szkolenia. Dziękuję bardzo.
Jolanta Bielenda
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 7

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki

Informacje organizacyjne

Termin: 4 wrzesień 2017r. - 6 wrzesień 2017r.
Miejsce: Łódź
Cena: 997,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl