Prawidłowy opis przedmiotu zamówienia, kryteria oraz badanie i ocena ofert i umowy w zamówieniach publicznych - Rzeszów

Termin: 23-24 października 2018
Miejsce: Rzeszów
Cena: 649,00 netto od osoby
Trener: Grzegorz Mazurek

specjalista ds. zamówień publicznych, Wiceprezes Krajowej Izby Odwoławczej w latach 2007-2009, arbiter i obserwator z listy prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych 2014-2016 …

więcej o Grzegorz Mazurek

Celem szkolenie jest przekazanie Uczestnikom niezbędnej wiedzy do prawidłowego wykonywania obowiązków specjalisty ds. zamówień publicznych.

Szczególny nacisk zostanie położony na „dobre praktyki” bezpośrednio związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.

Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dotyczących udzielania zamówień publicznych.

Program szkolenia przygotowany jest z myślą o osobach, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także dla osób które rozpoczynają pracę w tym zakresie.

Program szkolenia:

Opis przedmiotu zamówienia

1. Zasady ogólne sporządzania opisu przedmiotu zamówienia.

2. Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.

3. Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych i sporządzić opis rozwiązania równoważnego?

4. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.

5. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.

6. Opis przedmiotu zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” (zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych).

7. Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych - w przypadku wynagrodzenia kosztorysowego i ryczałtowego.

8. Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

9. Jak określić w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy - uczestnicy otrzymają gotowe zapisy umowne.

10. Przykłady czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w zamówieniach na usługi i roboty budowlane.

Wykluczenie wykonawcy i „samooczyszczenie”

11. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).

12. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).

13. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - „samooczyszczenie wykonawcy”.

14. Kiedy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadza zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu.

15. Omówienie dokumentów składanych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz zasad ich składania.

Kryteria oceny ofert

16. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert na podstawie kryteriów:

17. okresu gwarancji,

18. terminu wykonania zamówienia,

19. terminu zapłaty,

20. warunków płatności,

21. parametrów technicznych,

22. jakości,

23. wysokości kar umownych,

24. cech funkcjonalnych,

25. doświadczenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych do realizacji zamówienia.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

26. Omówienie elementów specyfikacji istotnych warunków zamówienia z uwzględnieniem różnych rodzajów zamówień, warunków udziału w postępowaniu, podstaw wykluczenia, kryteriów oceny ofert.

27. Najczęściej popełniane błędy w sporządzaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

28. Zasady wyjaśniania i zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

29. Postępowanie w przypadku, gdy w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach.

Badanie i ocena ofert. Ocena czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu z postępowania.

30. Przebieg procedury odwróconej i zasadniczej.

31. Badanie, czy oferty złożone przez wykonawców nie podlegają odrzuceniu. Omówienie przesłanek odrzucenia oferty.

32. Ocena ofert.

33. Wezwanie wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp.

34. Uzupełnianie pełnomocnictw.

35. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie JEDZ, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu brak podstaw wykluczenia.

36. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.

37. Ocena czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu z postępowania.

38. Omówienie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i niepodleganie wykluczeniu z postępowania oraz zasad ich składania.

39. Jak wykonawca powinien prawidłowo wypełnić dokument JEDZ.

40. Jak zamawiający powinien badać JEDZ.

Umowy w zamówieniach publicznych i treść dokumentacji zamówienia

41. Jak należy formułować postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.

42. Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.

43. Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.

44. Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.

45. Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.

46. Omówienie niedopuszczalnych zmian istotnych.

47. Jak określać kary umowne. Różnica między zwłoką, a opóźnieniem.

48. Ogłoszenie o zmianie umowy.

49. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

50. Kary umowne.

51. Odstąpienie od umowy przez zamawiającego.

52. Rozwiązanie umowy przez zamawiającego

53. Rozbieżności w orzecznictwie co do możliwości żądania kosztorysu ofertowego w wynagrodzeniu ryczałtowym, przed podpisaniem umowy.

54. Ustalenie treści dokumentacji zamówienia - prawidłowa Specyfikacja i załączniki, protokół protokół postępowania.

Środki ochrony prawnej i nieprawidłowości w postępowaniach.

55. Informacja o czynności niezgodnej z ustawą.

56. Terminy wniesienia odwołań.

57. Przesłanie kopii odwołania zamawiającemu.

58. Treść odwołania.

59. Zakaz zawarcia umowy. Wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy.

60. Przedłużenie ważności (wniesienie nowego) wadium.

61. Obowiązek przesłania kopii odwołania innym wykonawcom; przystąpienie do postępowania odwoławczego - termin, skutek, opozycja.

62. Odpowiedź na odwołanie, uwzględnienie zarzutów w całości - sprzeciw; zasady ponoszenia kosztów postępowania odwoławczego.

63. Rozpoznanie odwołania, wezwanie do poprawienia (uzupełnienia), zwrot, cofnięcie odwołania.

64. Termin rozpoznania odwołania; przesłanki odrzucenia odwołania; rozpoznanie odwołania na rozprawie.

65. Skarga do sądu.

66. Nieprawidłowości w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – najczęściej stwierdzane w środkach ochrony prawnej.

Opinie uczestników

Szkolenie bardzo mi się podobało. Pan Robert świetnie to szkolenie poprowadził, w ciekawy i zabawny sposób podzielił się z nami swoja wiedzą. Dla mnie osobiście dodatkowo bardzo ciekawy był temat dot. windykowania już na poziomie zawierania umowy z kontrahentem i zastosowanie w tejże fazie klauzul określających zasady stosowania kar umownych.
Aneta Ruszczak
Comp S.A.
Organizacja szkolenia na b. wysokim poziomie, bardzo dobry bufet, w którym - ważne – nie kończyła się kawa. Szkolenie bardzo ciekawe ze względu na temat i prowadzącego. Poziom szkolenia, zaangażowanie prowadzącego Piotra Tymochowicza, zaangażowanie organizatorów oceniam celująco.
Wojciech Pancer
Platan sp. z o.o.

Informacje organizacyjne

Termin: 23 październik 2018r. - 24 październik 2018r.
Miejsce: Rzeszów
Cena: 649,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl