Prawo zamówień publicznych na 2017 rok - wątpliwości i kontrowersje powstałe po wejściu w życie nowelizacji ustawy w dniu 28 lipca 2016 - Gdynia

Termin: 30 sierpnia 2017r.
Miejsce: Gdynia
Hotel Blick

www.hotelblick.pl
Cena: 349,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1999 r.
Jest autorem ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych oraz wielu opinii prawnych i ekspertyz z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych.
Autor największych komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych...

więcej o Józef Edmund Nowicki

Celem szkolenia:

Celem szkolenia jest usunięcie wątpliwości i kontrowersje powstałych po wejściu w życie w dniu 28 lipca 2016 r. ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 1020) w oparciu o wyroki i uchwały Krajowej Izby Odwoławczej, a także wyniki kontroli i opinie prawne UZP.

Dodatkowe korzyści z udziału w szkoleniu:

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma w formie ebooka najnowszą publikację Józefa Edmunda Nowickiego - "Jak udzielać zamówień publicznych w trybach przetargu nieograniczonego, zamówienia z wolnej ręki oraz zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy –Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw"

Zakres opracowania:

Opracowanie obejmuje swym zakresem cały cykl zamówienia publicznego począwszy od powołania komisji przetargowej, przygotowania niezbędnej dokumentacji, publikacji ogłoszenia, komunikacji, wyboru oferty, podpisania umowy a skończywszy na publikacji ogłoszenia o udzielonym zamówieniu. Wszystko wsparte interpretacją konkretnych artykułów ustawy oraz orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej.

Więcej informacji – kliknij >>>>>

oraz

  • wykaz wyroków i uchwał Krajowej Izby Odwoławczej dotyczących stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych po nowelizacji z 28 lipca 2017 r. wraz z komentarzami do tych wyroków i uchwał,
  • komentarz  "Warunki udziału w postępowaniu oraz oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 1020)”.
  • wzory specyfikacji istotnych warunków zamówienia z załącznikami w wersji edytowalnej na usługi i dostawy w zamówieniach o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
  • wzór ogłoszenia o zamówieniu na usługi społeczne w wersji edytowalnej, udzielane w procedurze otwartej na podstawie art. 138o ust. 2-4 Pzp.

Zapisz się na szkolenie, aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące zamówień publicznych po nowelizacji!

Ilość miejsc ograniczona.

Program szkolenia

1. W jakich przypadkach zamawiający będzie obowiązany w zamówieniach na usługi i roboty budowlane określać w opisie przedmiotu zamówienia wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób na umowę o pracę.

2. Równoważność w przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a równoważność w przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych - postępowanie zamawiającego i wykonawcy.

3. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych w świetle najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej.

4. Kiedy opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych będzie stanowić podstawę nieważności umowy, a kiedy nie.

5. Udzielanie zamówień, w których zamawiający może zastosować cenę jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60%.

6. Różnica pomiędzy pojęciami "oferty” a "treści oferty” w świetle składania ofert, badania i oceny ofert oraz wyjaśniania treści złożonych ofert w "procedurze odwróconej”.

7. Jak należy interpretować określone w art. 26 ust. 1 Pzp sformułowanie "aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1” w świetle różnych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia, a także potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.

8. W jakich sytuacjach znajduje zastosowanie sformułowanie określone w art. 26 ust. 2f Pzp  "jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów”.

9. Przebieg procedury odwróconej w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane.

10. Jakich oświadczeń i dokumentów dotyczy, a jakich nie dotyczy art. 26 ust. 3, 3a i 4 Pzp.

11. Czy zamawiający zawsze musi pobierać oświadczenia i dokumentu potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp z bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych?

12. Jak żądać próbek po nowelizacji?

13. W jakich sytuacjach zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie wskazał części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom lub nie podał nazw podwykonawców, w świetle orzecznictwa KIO.

14. Jak należy postąpić po nowelizacji Pzp w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania.

15. Jak należy postąpić, jeżeli wykonawcy składają wymagane oświadczenia i dokumenty wraz z ofertą?

16. Kiedy można odstąpić od żądania wykazu wykonanych dostaw, usług lub robót budowlanych, jeżeli zamawiający w  SIWZ wymagał takich wykazów.

17. Kiedy oryginał dokumentu, kiedy forma pisemna dokumentu, kiedy kopia poświadczona za zgodność z oryginałem, a kiedy tylko kopia dokumentu?

18. Jak powinien postąpić zamawiający, gdy zastosował przepisy Pzp (np. przetarg nieograniczony) w zamówieniu na usługi społeczne udzielonym w oparciu o art. 138o Pzp?

19. W jakich sytuacjach zamawiający może żądać wycenionego przedmiaru robót, jeżeli przewidział wynagrodzenie ryczałtowe?

20. W jakich sytuacjach zamawiający może żądać złożenia wraz z ofertą oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego?

21. Kiedy zamawiający „drugi raz” może wezwać w trybie art. 26 ust. 3 Pzp wykonawcę do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp.

22. Kiedy można uznać, że wykonawca uchyla się od zawarcia umowy.

23. Jak powinien postąpić zamawiający, jeżeli wykonawca, którego ofertę najwyżej oceniono, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy?

24. Czy w  "procedurze odwróconej” na etapie badania ofert zamawiający może żądać oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, celu ustalenia, czy treść oferty odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

25. Kiedy wadium nie zostało wniesione, a kiedy zostało wniesione w sposób nieprawidłowy?

26. Obowiązki informacyjne po zmianie treści SIWZ.

27. W jakich sytuacjach zamawiający będzie obowiązany przekazać wykonawcy dokonaną zmianę treści SIWZ lub wyjaśnienie treści SIWZ.

28. Jak należy dokonywać zmiany umowy w oparciu o przesłankę  "łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie”, aby nie został postawiony zarzut obejścia przepisów Pzp.

29. Kiedy  "obiekt budowlany”,  a kiedy  "roboty budowlane”  w świetle szacowania wartości zamówienia.

30. W jakich sytuacjach zamawiający nie powinien wzywać do składania wyjaśnień dotyczących treści oferty?

31. Kiedy zamawiający może uznać, że wykonawca  "w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe” i wykluczyć wykonawcę z postępowania.

32. Kiedy wykonawca, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadza zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu.

33. Kiedy wykonawca w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawia informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

34. Ograniczenia dotyczące warunku sytuacji ekonomicznej wykonawcy.

35. Jak po nowelizacji należy żądać polisy OC w ramach warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej wykonawcy?

36. Jak można opisać żądanie posiadania ubezpieczenia OC, jeżeli zamawiający będzie żądać polisy OC tylko od wykonawcy, którego ofertę wybierze, jako najkorzystniejszą, a nie w ramach warunków udziału w postępowaniu?

37. W jakich przypadkach elementy umowy będące przedmiotem oceny w kryteriach pozacenowych (np. termin wykonania zamówienia, warunki realizacji dostawy, warunki płatności) mogą być zmieniane po zawarciu umowy.

38. Jak należy interpretować sformułowanie określone w art. 22 ust. 1a Pzp, że "Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców środki dowodowe w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia”. 

39. Wyjaśnienie określenia "minimalnych poziomów zdolności” w poszczególnych warunkach udziału w postępowaniu. 

40. Czy zamawiający może w SIWZ określać (a jeżeli tak, to w jakim zakresie?) warunki umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

41. Jak konsorcjum może, a jak nie może spełniać poszczególne warunki udziału w postępowaniu w oparciu o orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.

42. W jakich sytuacjach w zamówieniach na usługi społeczne, do których stosuje się procedury oparte na art. 138o Pzp zamawiający może stosować negocjacje z jednym wykonawcą?

43. Jak udzielać zamówień  "uzupełniających” (art. 67 ust. 1 pktn6 lub 7 Pzp) po nowelizacji?

Harmonogram

  • 9:00
  • 15:00
Dzień 1

Opinie uczestników

W szkoleniu organizowanym przez firmę Ekspert Sp. z o.o. brałam udział drugi raz. Zarówno za pierwszym razem, jak i teraz szkolenie było zorganizowane wzorowo. Do tej oceny przyczynili się zarówno Pracownicy Organizatora - Ekspert Sp. z o.o. - kompetentni i mili, jak również Szkolący - Pan Józef Edmund Nowicki. Pan Nowicki jest fachowcem w swojej branży: rzeczowy i nie pozostawia żadnych pytań bez odpowiedzi. Ogromnym atutem jest także fakt, że w razie wątpliwości w interpretacji Pzp można skontaktować się z Panem Nowickim telefonicznie. Otrzymane materiały (opinie) są bardzo przydatne do codziennej - trudnej - pracy w zamówieniach publicznych.
Renata Kraus
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej
Witam, Dziękuję za przesłanie kompletu materiałów ze szkoleń. Będą bardzo przydatne w mojej pracy. Szkolenia oceniam pozytywnie, spełniło ono moje oczekiwania. Pomimo, że temat wydawałoby się wszystkim dobrze rozeznany, to i tak Pan Nowicki wyjaśnił wiele wątpliwości i przedstawił problemy w nowym świetle prawnym. Cenię Pana Józefa Nowickiego za kompetencje, ogromną aktualną wiedzę i "trzeźwą" interpretację przepisów. Sposób przekazania wiedzy jest klarowny i uporządkowany. Organizacja szkolenia bez zarzutu, szczególnie chwalę sobie wcześniejsze i kilkakrotne powiadamianie mailowe o szkoleniu. Przy dużej ilości pracy takie przypominanie jest bardzo skuteczne. Pozdrawiam
Elżbieta Owczarek
Politechnika Łódzka

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki

Informacje organizacyjne

Termin: 30 sierpień 2017r.
Miejsce: Gdynia
Cena: 349,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl