Celem szkolenia jest usunięcie wątpliwości i kontrowersje powstałych po wejściu w życie w dniu 28 lipca 2016 r. ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 1020) w oparciu o wyroki i uchwały Krajowej Izby Odwoławczej, a także wyniki kontroli i opinie prawne UZP.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma w formie ebooka najnowszą publikację Józefa Edmunda Nowickiego - "Jak udzielać zamówień publicznych w trybach przetargu nieograniczonego, zamówienia z wolnej ręki oraz zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy –Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw"
Zakres opracowania:
Opracowanie obejmuje swym zakresem cały cykl zamówienia publicznego począwszy od powołania komisji przetargowej, przygotowania niezbędnej dokumentacji, publikacji ogłoszenia, komunikacji, wyboru oferty, podpisania umowy a skończywszy na publikacji ogłoszenia o udzielonym zamówieniu. Wszystko wsparte interpretacją konkretnych artykułów ustawy oraz orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej.
Więcej informacji – kliknij >>>>>
oraz
Zapisz się na szkolenie, aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące zamówień publicznych po nowelizacji!
Ilość miejsc ograniczona.
1. W jakich przypadkach zamawiający będzie obowiązany w zamówieniach na usługi i roboty budowlane określać w opisie przedmiotu zamówienia wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób na umowę o pracę.
2. Równoważność w przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a równoważność w przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych - postępowanie zamawiającego i wykonawcy.
3. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych w świetle najnowszego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej.
4. Kiedy opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych będzie stanowić podstawę nieważności umowy, a kiedy nie.
5. Udzielanie zamówień, w których zamawiający może zastosować cenę jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60%.
6. Różnica pomiędzy pojęciami "oferty” a "treści oferty” w świetle składania ofert, badania i oceny ofert oraz wyjaśniania treści złożonych ofert w "procedurze odwróconej”.
7. Jak należy interpretować określone w art. 26 ust. 1 Pzp sformułowanie "aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1” w świetle różnych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia, a także potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.
8. W jakich sytuacjach znajduje zastosowanie sformułowanie określone w art. 26 ust. 2f Pzp "jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów”.
9. Przebieg procedury odwróconej w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane.
10. Jakich oświadczeń i dokumentów dotyczy, a jakich nie dotyczy art. 26 ust. 3, 3a i 4 Pzp.
11. Czy zamawiający zawsze musi pobierać oświadczenia i dokumentu potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp z bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych?
12. Jak żądać próbek po nowelizacji?
13. W jakich sytuacjach zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie wskazał części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom lub nie podał nazw podwykonawców, w świetle orzecznictwa KIO.
14. Jak należy postąpić po nowelizacji Pzp w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania.
15. Jak należy postąpić, jeżeli wykonawcy składają wymagane oświadczenia i dokumenty wraz z ofertą?
16. Kiedy można odstąpić od żądania wykazu wykonanych dostaw, usług lub robót budowlanych, jeżeli zamawiający w SIWZ wymagał takich wykazów.
17. Kiedy oryginał dokumentu, kiedy forma pisemna dokumentu, kiedy kopia poświadczona za zgodność z oryginałem, a kiedy tylko kopia dokumentu?
18. Jak powinien postąpić zamawiający, gdy zastosował przepisy Pzp (np. przetarg nieograniczony) w zamówieniu na usługi społeczne udzielonym w oparciu o art. 138o Pzp?
19. W jakich sytuacjach zamawiający może żądać wycenionego przedmiaru robót, jeżeli przewidział wynagrodzenie ryczałtowe?
20. W jakich sytuacjach zamawiający może żądać złożenia wraz z ofertą oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego?
21. Kiedy zamawiający „drugi raz” może wezwać w trybie art. 26 ust. 3 Pzp wykonawcę do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp.
22. Kiedy można uznać, że wykonawca uchyla się od zawarcia umowy.
23. Jak powinien postąpić zamawiający, jeżeli wykonawca, którego ofertę najwyżej oceniono, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy?
24. Czy w "procedurze odwróconej” na etapie badania ofert zamawiający może żądać oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, celu ustalenia, czy treść oferty odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
25. Kiedy wadium nie zostało wniesione, a kiedy zostało wniesione w sposób nieprawidłowy?
26. Obowiązki informacyjne po zmianie treści SIWZ.
27. W jakich sytuacjach zamawiający będzie obowiązany przekazać wykonawcy dokonaną zmianę treści SIWZ lub wyjaśnienie treści SIWZ.
28. Jak należy dokonywać zmiany umowy w oparciu o przesłankę "łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie”, aby nie został postawiony zarzut obejścia przepisów Pzp.
29. Kiedy "obiekt budowlany”, a kiedy "roboty budowlane” w świetle szacowania wartości zamówienia.
30. W jakich sytuacjach zamawiający nie powinien wzywać do składania wyjaśnień dotyczących treści oferty?
31. Kiedy zamawiający może uznać, że wykonawca "w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe” i wykluczyć wykonawcę z postępowania.
32. Kiedy wykonawca, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadza zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu.
33. Kiedy wykonawca w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawia informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
34. Ograniczenia dotyczące warunku sytuacji ekonomicznej wykonawcy.
35. Jak po nowelizacji należy żądać polisy OC w ramach warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej wykonawcy?
36. Jak można opisać żądanie posiadania ubezpieczenia OC, jeżeli zamawiający będzie żądać polisy OC tylko od wykonawcy, którego ofertę wybierze, jako najkorzystniejszą, a nie w ramach warunków udziału w postępowaniu?
37. W jakich przypadkach elementy umowy będące przedmiotem oceny w kryteriach pozacenowych (np. termin wykonania zamówienia, warunki realizacji dostawy, warunki płatności) mogą być zmieniane po zawarciu umowy.
38. Jak należy interpretować sformułowanie określone w art. 22 ust. 1a Pzp, że "Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców środki dowodowe w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia”.
39. Wyjaśnienie określenia "minimalnych poziomów zdolności” w poszczególnych warunkach udziału w postępowaniu.
40. Czy zamawiający może w SIWZ określać (a jeżeli tak, to w jakim zakresie?) warunki umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
41. Jak konsorcjum może, a jak nie może spełniać poszczególne warunki udziału w postępowaniu w oparciu o orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
42. W jakich sytuacjach w zamówieniach na usługi społeczne, do których stosuje się procedury oparte na art. 138o Pzp zamawiający może stosować negocjacje z jednym wykonawcą?
43. Jak udzielać zamówień "uzupełniających” (art. 67 ust. 1 pktn6 lub 7 Pzp) po nowelizacji?
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl