Nowe rodzaje ogłoszeń.
Omówienie nowej procedury odwróconej.
Nowe kryteria oceny ofert.
Jak dokonywać zmian w zawartej umowie.
Jak sporządzić nowy protokół postępowania.
Udział w szkoleniu pozwoli na zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu bezbłędnego stosowania nowych procedur przetargowych po nowelizacji ustawy PZP, poprzez usystematyzowaniu wiedzy na temat obowiązujących zmian oraz dzięki uzyskaniu odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
1. Cykl życia dostawy, usługi lub roboty budowlanej oraz koszty ponoszone we wszelkich możliwych kolejnych lub powiązanych fazach istnienia przedmiotu dostawy, usługi lub roboty budowlanej w odniesieniu do nowego kryterium kosztu.
2. Nowa definicja najkorzystniejszej oferty a nowe kryteria oceny ofert:
3. Oznakowanie - jako dokumenty, potwierdzające, że obiekt budowlany, produkt, usługa, spełnia wymagania określone przez zamawiającego.
4. Określenie oznakowania w kryteriach oceny ofert.
5. Określenie oznakowania w warunkach realizacji zamówienia.
6. Omówienie zasad przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem operatora pocztowego, za pośrednictwem posłańca, osobiście, faxem, pocztą elektroniczną.
7. Omówienie wzorów nowych rodzajów ogłoszeń.
8. Publikacja ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych.
9. Zasady dokonywania zmian treści ogłoszenia.
10. Ogłoszenie o zmianie umowy.
11. Nowe ogłoszenie o zamówieniu.
12. W jakich przypadkach zamawiający nie musi dzielić zamówienia na części - wykazanie powodów niedokonania podziału zamówienia na części w protokole postępowania.
13. Zasady składania oświadczenia o wyłączeniu z postępowania.
14. Składanie oświadczenia w przypadku relacji pomiędzy pracownikami zamawiającego i innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami.
15. Nowy obowiązek kierownika zamawiającego uprzedzenia osoby składającej oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
16. Obowiązki kierownika zamawiającego w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że pomiędzy pracownikami zamawiającego lub innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami zachodzi relacja określona w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 Pzp.
17. Opis przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
18. Opis przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, a także źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - omówienie problematyki rozwiązań równoważnych.
19. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).
20. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).
21. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - "samooczyszczenie wykonawcy” (omówienie art. 24 ust. 8 i 9 Pzp).
22. Możliwość wykluczenia wykonawcy na każdym etapie postępowania (art. 24 ust. 12 Pzp).
23. Omówienie nowego wzoru SIWZ.
24. Udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
25. Nowe zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ oraz zebrania wykonawców.
26. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podmiotów trzecich powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.
27. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem trzecim powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.
28. Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badanie, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.
29. Wymóg realizacji robót budowlanych lub usług, w sytuacji, gdy wykonawca polega na wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu podmiotu trzeciego.
30. Postępowanie w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.
31. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
32. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.
33. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.
34. Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.
35. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak oceniać oferty n podstawie:
36. Różnica pomiędzy ceną a kosztem nabycia.
37. Wybór najkorzystniejszej oferty, w przypadku gdy nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, lub gdy zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.
38. Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.
39. Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest koszt rozumiany jako suma kosztu nabycia i innych kosztów cyklu życia, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takim samym koszcie.
40. Omówienie oświadczeń i dokumentów określonych w nowym rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126).
41. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
42. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej - przedstawienie i omówienie przykładów:
43. Ocena zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy. Postawienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości - na przykładach.
44. Ocena zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia - przedstawienie i omówienie przykładów takiej oceny.
45. Określenie szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
46. Badanie, czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp.
47. Treść oświadczenia potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia w przetargu nieograniczonym.
48. Jednolity Europejski Dokumentu Zamówienia - jak oceniać jednolity dokument po złożeniu przez wykonawcę.
49. Przedstawienie przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza aktualnych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
50. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie jednolitego dokumentu oraz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.
51. Nowe przesłanki odrzucenia oferty.
52. Nowa formuła zawiadamiania o wyborze najkorzystniejszej oferty, odrzuceniu ofert i wykluczeniu z postępowania.
53. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.
54. Omówienie postępowania zamawiającego w przypadku, gdy zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia.
55. Obowiązki wykonawcy po otrzymaniu wezwania do złożenia wyjaśnień.
56. W jakich przypadkach zamawiający może uznać, że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia i nie żądać wyjaśnień.
57. Przedstawienie i omówienie zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki - przykład zaproszenia.
58. Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
59. Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej.
60. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, jeżeli wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
61. Udzielanie zamówień już nie uzupełniających.
62. Omówienie zasad dokonywania zmian w zawartej umowie, o których mowa w art. 144 Pzp, ze szczególnym uwzględnieniem formułowania klauzul umownych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp - zmian przewidzianych w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian - przykłady zapisów w SIWZ.
63. Jak należy wypełniać protokół postępowania w trybach przetargu nieograniczonego, z uwzględnieniem nowych obowiązków informacyjnych zamawiającego.
64. Jak należy wypełniać protokół w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl