Przedstawienie i omówienie nowego wzoru specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Przedstawienie i omówienie planu postępowań (art. 13a Pzp)
Omówienie nowych procedur, dokumentów i ogłoszeń
Zapraszamy do KARPACZA, jednego z najpiękniejszych miejsc w Sudetach, na szkolenie z zakwaterowaniem i wyżywieniem, poświęcone omówieniu najnowszej nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych.
W związku z pytaniami dotyczącymi sporządzana nowych wzorów ogłoszeń oraz zasad składania nowych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia w odniesieniu do wykonawcy, innych podmiotów i podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest innym podmiotem, a także nowych zasad dokonywania zmian w umowie, uprzejmie informujemy, że podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:
Informujemy również, że po każdym dniu szkolenia odbędą się konsultacje indywidualne, podczas których każdy uczestnik szkolenia będzie mógł również skonsultować dokumentację postępowania, w tym swój SIWZ.
Po szkoleniu Uczestnikom szkolenia zostaną przesłane pocztą elektroniczną:
UWAGA!
Uczestnicy szkolenia zostaną objęci programem
"INFO NOWE PZP"
"INFO NOWE PZP" to system informacji prawnej dotyczący stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych po nowelizacji wynikającej z wdrożenia postanowień nowych dyrektyw 2014/24/UE oraz 2014/25/UE oraz zmian wprowadzonych ustawą z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 1020)
W ramach INFO NOWE PZP w okresie 12 miesięcy od wejścia w życie nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych, uczestnicy szkolenia będą otrzymywać drogą elektroniczną co najmniej raz w miesiącu informacje dotyczące stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych po nowelizacji, w tym interpretacje tych przepisów, najnowsze orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, komentarze eksperckie i praktyczne oraz inne informacje dotyczące stosowania znowelizowanej ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Komentarze będą zawierać najnowsze orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej i sądowe szczególnie przydatne na gruncie znowelizowanej ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Autorem komentarzy jest Józef Edmund Nowicki jeden z najbardziej cenionych autorów komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych, autor ponad 500 publikacji oraz komentarzy praktycznych z dziedziny prawa zamówień publicznych.
ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT KARPACZA.
1. Cykl życia dostawy, usługi lub roboty budowlanej oraz koszty ponoszone we wszelkich możliwych kolejnych lub powiązanych fazach istnienia przedmiotu dostawy, usługi lub roboty budowlanej w odniesieniu do nowego kryterium kosztu.
2. Nowa definicja najkorzystniejszej oferty a nowe kryteria oceny ofert:
3. Oznakowanie - jako dokumenty, potwierdzające, że obiekt budowlany, produkt, usługa, spełnia wymagania określone przez zamawiającego.
4. Określenie oznakowania w kryteriach oceny ofert.
5. Określenie oznakowania w warunkach realizacji zamówienia.
6. Omówienie zasad przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem operatora pocztowego, za pośrednictwem posłańca, osobiście, faxem, pocztą elektroniczną.
7. Jak określić zadania zespołu do nadzoru nad realizacją umowy roboty budowlane lub usługi.
8. Postanowienia umowy o roboty budowlane, których realizacja wymaga szczególnego nadzoru.
9. Omówienie nowych wzorów ogłoszeń.
10. Publikacja ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych.
11. Zasady dokonywania zmian treści ogłoszenia.
Ustalanie wartości zamówienia w celu sporządzenia planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych
12. W jakich przypadkach zamawiający nie musi dzielić zamówienia na części - wykazanie powodów niedokonania podziału zamówienia na części w protokole postępowania.
13. Jak sporządzać plany postępowań, wraz z informacjami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, rodzaju zamówienia według podziału na zamówienia na roboty budowlane, dostawy lub usługi, przewidywanego trybu lub innej procedury udzielenia zamówienia, orientacyjnej wartości zamówienia oraz przewidywanego terminu wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.
14. Przedstawienie i omówienie przykładowego planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniającego zamówienia na różne dostawy, usługi i roboty budowlane, przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.
15. Łączenie zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych przepisów Pzp.
16. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.
17. Ustalanie wartości zamówienia na usługi szkoleniowe.
18. Ustalanie wartości zamówienia na dostawy - wybrane przykłady z praktyki udzielania zamówień publicznych.
19. Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane.
20. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.
21. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.
22. Przedstawienie i omówienie przykładowego planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniającego przykładowe zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane, przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.
23. Jak przeprowadzić postępowanie w przypadku udzielania zamówień przez wielu zamawiających.
24. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego lub gdy jeden z zamawiających prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia, występując we własnym imieniu i w imieniu pozostałych zamawiających.
25. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia nie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.
26. Zasady składania oświadczenia o wyłączeniu z postępowania.
27. Składanie oświadczenia w przypadku relacji pomiędzy pracownikami zamawiającego i innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami.
28. Nowy obowiązek kierownika zamawiającego uprzedzenia osoby składającej oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
29. Obowiązki kierownika zamawiającego w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że pomiędzy pracownikami zamawiającego lub innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami zachodzi relacja określona w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 Pzp.
30. Opis przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
31. Opis przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, a także źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - omówienie problematyki rozwiązań równoważnych.
32. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).
33. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).
34. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - „samooczyszczenie wykonawcy” (omówienie art. 24 ust. 8 i 9 Pzp).
35. Możliwość wykluczenia wykonawcy na każdym etapie postępowania (art. 24 ust. 12 Pzp).
36. Przedstawienie i omówienie przykładu nowego wzoru SIWZ.
37. Udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
38. Nowe zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ oraz zebrania wykonawców.
39. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podmiotów trzecich powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.
40. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem trzecim powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.
41. Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badanie, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.
42. Wymóg realizacji robót budowlanych lub usług, w sytuacji, gdy wykonawca polega na wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu podmiotu trzeciego.
43. Postępowanie w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.
44. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
45. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.
46. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.
47. Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.
48. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak oceniać oferty na podstawie:
49. Różnica pomiędzy ceną a kosztem nabycia.
50. Wybór najkorzystniejszej oferty, w przypadku gdy nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, lub gdy zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.
51. Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.
52. Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest koszt rozumiany jako suma kosztu nabycia i innych kosztów cyklu życia, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takim samym koszcie.
Warunki udziału w postępowaniu oraz ocena ich spełniania
53. Omówienie oświadczeń i dokumentów określonych w nowym rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126).
54. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
55. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej - przedstawienie i omówienie przykładów:
56. Ocena zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy. Postawienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości - na przykładach.
57. Ocena zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia - przedstawienie i omówienie przykładów takiej oceny.
58. Określenie szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Badanie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia
Omówienie nowych procedur określonych w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp
59. Badanie, czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp.
60. Treść oświadczenia potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia w przetargu nieograniczonym.
61. Jednolity Europejski Dokumentu Zamówienia - jak oceniać jednolity dokument po złożeniu przez wykonawcę.
62. Przedstawienie przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza aktualnych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
63. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie jednolitego dokumentu oraz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.
64. Nowe przesłanki odrzucenia oferty.
65. Nowa formuła zawiadamiania o wyborze najkorzystniejszej oferty, odrzuceniu ofert i wykluczeniu z postępowania.
66. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.
67. Omówienie postępowania zamawiającego w przypadku, gdy zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia.
68. Obowiązki wykonawcy po otrzymaniu wezwania do złożenia wyjaśnień.
69. W jakich przypadkach zamawiający może uznać, że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia i nie żądać wyjaśnień.
70. Przedstawienie i omówienie zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki - przykład zaproszenia.
71. Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
72. Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej.
73. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, jeżeli wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
74.Udzielanie zamówień już nie uzupełniających.
75. Omówienie zasad dokonywania zmian w zawartej umowie, o których mowa w art. 144 Pzp, ze szczególnym uwzględnieniem formułowania klauzul umownych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp - zmian przewidzianych w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian - przykłady zapisów w SIWZ.
76. Jak należy wypełniać protokół postępowania w trybach przetargu nieograniczonego, z uwzględnieniem nowych obowiązków informacyjnych zamawiającego.
77. Jak należy wypełniać protokół w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Wśród Uczestników zostaną rozlosowane nagrody:
Program do obsługi zamówień publicznych - ProPublico.
System ProPublico to innowacyjne narzędzie, które w sposób kompleksowy wspomaga przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), obsługując postępowania we wszystkich trybach przewidzianych w ustawie oraz w postępowaniu pozaustawowym do 30 000€.
Program zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.
System ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając automatyczne tworzenie dokumentów, możliwość generowania i przesyłania ogłoszeń bezpośrednio do BZP, publikacji ogłoszeń w DUUE oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.
Program PPWydatki przeznaczony do ewidencji i kontroli wydatków do 30 000 euro w jednostkach wydatkujących środki publiczne.
Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup. Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu do pliku CSV.
Dwie darmowe licytacje na platformie ELLIC do prowadzenia licytacji elektronicznych.
Portal ELLIC to system służący do przeprowadzania licytacji elektronicznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.)
Platforma licytacji jest zintegrowana z systemem ProPublico co zapewnia kompleksową obsługę prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie licytacji elektronicznej.
System krok po kroku informuje użytkownika jakich czynności należy dokonać, aby licytacja mogła być przeprowadzona w sposób zgodny z ustawą.
18 października 2016
od 14.00 - zakwaterowanie
20.00 - kolacja, po kolacji spotkanie integracyjne
19 października 2016
9.00 - 16.15 - wykład
od 16.15 - indywidualne konsultacje
od 19.00 - niespodzianka- wieczór regionalnych atrakcji.
20 października 2016
do 12.00 - czas wolny na wyprawę w góry,
12.00-18.00- wykłady,
18.00 - konsultacje indywidualne,
20.00 - uroczysta kolacja z zabawa taneczną.
21 października 2016
9.00 - 12.30 - wykład,
12.30 - zakończenie szkolenia,
13.00- obiad.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl