PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH PO NOWELIZACJI Z 2016 ROKU

Przedstawienie i omówienie nowego wzoru specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Przedstawienie i omówienie planu postępowań (art. 13a Pzp)
Omówienie nowych procedur, dokumentów i ogłoszeń

Termin: 19-21 października 2016r.
zakwaterowanie od 18 października 2016r.
Miejsce: Karpacz
Nowa Królowa Karkonoszy
www.krolowakarkonoszy.pl
Cena: 1850 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców problematyki zamówień publicznych w Polsce...

więcej o Józef Edmund Nowicki

Szanowni Państwo

 

Zapraszamy do KARPACZA,  jednego z najpiękniejszych miejsc w Sudetach, na  szkolenie z zakwaterowaniem i wyżywieniem, poświęcone omówieniu najnowszej nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych.

Celem szkolenia jest w szczególności:

  • omówienie tzw. "procedur odwróconych" określonych w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp;
  • omówienie zasad składania nowych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia;
  • omówienie nowych kryteriów oceny ofert, ze szczególnym uwzględnieniem kryteriów kosztu nabycia i innych kosztów odnoszących się do przedmiotu zamówienia publicznego;
  • przygotowanie do sporządzania planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w 2017 r., uwzględniającego zamówienia na różne dostawy, usługi i roboty budowlane, zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 13a Pzp;
  • omówienie nowych procedur, dokumentów i ogłoszeń;
  • omówienie nowych warunków udziału w postępowaniu oraz okoliczności wykluczania z postępowania wykonawców;
  • weryfikacja jednolitego europejskiego dokumentu zamówienie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu;
  • omówienie nowych przepisów dotyczących podwykonawstwa i podmiotów trzecich;
  • omówienie nowych zasad dokonywania zmian w zawartych umowach.

Zagadnienia, które zostaną omówione szczegółowo:

W związku z pytaniami dotyczącymi sporządzana nowych wzorów ogłoszeń oraz zasad składania nowych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia w odniesieniu do wykonawcy, innych podmiotów i podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest innym podmiotem, a także nowych zasad dokonywania zmian w umowie, uprzejmie informujemy, że podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:

  • jak sporządzać ogłoszenie o zamówieniu, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia, ogłoszenie o udzieleniu zamówienia oraz ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy według najnowszych wzorów ogłoszeń określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1127)
  • jak określać okoliczności stanowiące podstawę wykluczenia z postępowania wykonawcy, a także w odniesieniu do innego podmiotu oraz podwykonawcy w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów oraz zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy,
  • jak należy badać jednolity europejski dokument zamówienia oraz złożone oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia oraz w jakich przypadkach zamawiający powinien wezwać do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień dotyczących jednolitego dokumentu oraz tych oświadczeń i dokumentów,
  • jak należy badać i oceniać oferty oraz dokonywać wyboru oferty w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane w tzw. procedurze odwróconej w zamówieniach o wartości poniżej progu unijnego oraz równej lub przekraczającej progi unijnych,
  • jakie kryteria należy stosować w zamówieniach na usługi, dostawy i roboty budowlane w celu dokonania sprawnej oceny ofert oraz jak sformułować opis sposobu oceny ofert dla różnych kryteriów,
  • omówienie nowych zasad składania oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126)
  • omówienie nowego wzoru SIWZ, w szczególności w zakresie nowych warunków udziału w postępowaniu i podstaw wykluczenia z postępowania oraz innych podmiotów i podwykonawców,
  • jak należy dokonywać zmian w zawartej umowie w sprawie zamówienia publicznego oraz określać zmiany w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.

Informujemy również, że po każdym dniu szkolenia odbędą się konsultacje indywidualne, podczas których każdy uczestnik szkolenia będzie mógł również skonsultować dokumentację postępowania, w tym swój SIWZ.

Opieka po szkoleniu:

Po szkoleniu Uczestnikom szkolenia zostaną przesłane pocztą elektroniczną:

  • przykładowy gotowy wielostronicowy plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniającego zamówienia na różne dostawy (m. in. aparatura medyczna, samochody, sprzęt komputerowy), usługi (m. in. usługi szkoleniowe, konferencje, usługi artystyczne) i roboty budowlane (różne i tożsame roboty budowlane wykonywane w jednym lub wielu budynkach połączonych lub niepołączonych funkcjonalne, roboty rozbiórkowe, budowy budynków), przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość  zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym
  • wypełnione przykładowe wzory nowych specyfikacji istotnych warunków zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane - wersja edytowalna,
  • przykładowe wzory zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki, z uwzględnieniem nowelizacji Pzp.

UWAGA!
Uczestnicy szkolenia zostaną objęci programem
"INFO NOWE PZP"

"INFO NOWE PZP" to system informacji prawnej dotyczący stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych po nowelizacji wynikającej z wdrożenia postanowień nowych dyrektyw 2014/24/UE oraz 2014/25/UE oraz zmian wprowadzonych ustawą z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 1020)



W ramach INFO NOWE PZP w okresie 12 miesięcy od wejścia w życie nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych, uczestnicy szkolenia będą otrzymywać drogą elektroniczną co najmniej raz w miesiącu informacje dotyczące stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych po nowelizacji, w tym interpretacje tych przepisów, najnowsze orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, komentarze eksperckie i praktyczne oraz inne informacje dotyczące stosowania znowelizowanej ustawy - Prawo zamówień publicznych.


Komentarze będą zawierać najnowsze orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej i sądowe szczególnie przydatne na gruncie znowelizowanej ustawy - Prawo zamówień publicznych.
 
Autorem komentarzy jest Józef Edmund Nowicki jeden z najbardziej cenionych autorów komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych, autor ponad 500 publikacji oraz komentarzy praktycznych z dziedziny prawa zamówień publicznych.

 

 

Gwarantujemy Państwu:

Gwarantujemy Państwu:


  • rzetelną wiedzę
  • odpowiednią liczbę godzin zajęć
  • nielimitowane czasowo indywidualne konsultacje z wykładowcą po szkoleniu
  • możliwość zadawania pytań na bieżąco podczas zajęć
  • przyjazną atmosferę zajęć
  • materiały dydaktyczne.

ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT KARPACZA.

Program szkolenia

Nowe pojęcia, definicje, instytucje i dokumenty prawa zamówień publicznych

1. Cykl życia dostawy, usługi lub roboty budowlanej oraz koszty ponoszone we wszelkich możliwych kolejnych lub powiązanych fazach istnienia przedmiotu dostawy, usługi lub roboty budowlanej w odniesieniu do nowego kryterium kosztu.

2. Nowa definicja najkorzystniejszej oferty a nowe kryteria oceny ofert:

  • cena, jako jedyne kryterium oceny ofert
  • cena i inne kryteria oceny ofert
  • koszt, jako jedyne kryterium oceny ofert
  • koszt i inne kryteria oceny ofert
  • cena stała i inne kryteria oceny ofert
  • koszt stały i inne kryteria oceny ofert

3.    Oznakowanie - jako dokumenty, potwierdzające, że obiekt budowlany, produkt, usługa, spełnia wymagania określone przez zamawiającego.

4.    Określenie oznakowania w kryteriach oceny ofert.

5.    Określenie oznakowania w warunkach realizacji zamówienia.

6.    Omówienie zasad przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem operatora pocztowego, za pośrednictwem posłańca, osobiście, faxem, pocztą elektroniczną.

Organizacja i funkcjonowanie zespołu do nadzoru nad realizacją umowy o roboty budowlane lub usługi

7. Jak określić zadania zespołu do nadzoru nad realizacją umowy roboty budowlane lub usługi.

8. Postanowienia umowy o roboty budowlane, których realizacja wymaga szczególnego nadzoru.

Nowe wzory ogłoszeń oraz zasady zamieszczania ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

9. Omówienie nowych wzorów ogłoszeń.

10. Publikacja ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych.

11. Zasady dokonywania zmian treści ogłoszenia.

Nowe zasady dzielenia zamówienia Jak sporządzać plany postępowań o udzielanie zamówień publicznych w 2017 roku ?

Ustalanie wartości zamówienia w celu sporządzenia planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych

12. W jakich przypadkach zamawiający nie musi dzielić zamówienia na części - wykazanie powodów niedokonania podziału zamówienia na części w protokole postępowania.

13. Jak sporządzać plany postępowań, wraz z informacjami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, rodzaju zamówienia według podziału na zamówienia na roboty budowlane, dostawy lub usługi, przewidywanego trybu lub innej procedury udzielenia zamówienia, orientacyjnej wartości zamówienia oraz przewidywanego terminu wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.

14. Przedstawienie i omówienie przykładowego planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniającego zamówienia na różne dostawy, usługi i roboty budowlane, przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość  zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.

15. Łączenie zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych przepisów Pzp.

16. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.

17. Ustalanie wartości zamówienia na usługi szkoleniowe.

  • ustalanie wartości zamówień na usługi według kryterium przeznaczenia szkolenia dla określonej grupy odbiorców i przeprowadzenia szkolenia przez jednego wykonawcę (wykładowcę lub firmę szkoleniową) - szkolenia obejmujące taką samą lub podobną tematykę,
  • ustalanie wartości zamówienia na usługi, które mają różne przeznaczenie lub nie zachodzi możliwość ich wykonania przez  jednego wykonawcę,
  • ustalanie wartości zamówienia na usługi, gdy pomiędzy usługami nie można wykazać istnienia podobieństwa funkcjonalnego i czasowego.

18. Ustalanie wartości zamówienia na dostawy - wybrane przykłady z praktyki udzielania zamówień publicznych.

19. Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane.

  • obliczanie wartości zamówienia na roboty budowlane z uwzględnieniem wartości dostaw i usług oddanych przez zamawiającego do dyspozycji wykonawcy,
  • ustalenie wartości zamówień na usługi szkoleniowe,
  • wykonywanie robót budowlanych różnych rodzajowo w jednym budynku lub różnych budynkach w 2017 roku oraz w latach 2017 - 2018,
  • wykonywanie robót budowlanych różnych rodzajowo w różnych budynkach tworzących funkcjonalna całość w roku finansowym 2017 oraz w latach 2017 - 2018,
  • wykonywanie robót budowlanych takich samych rodzajowo w różnych budynkach w 2017 roku oraz w latach 2017 - 2018,
  • budowa wielu budynków tworzących funkcjonalna całość,
  • remonty dróg stanowiących odrębne funkcje transportowe,
  • remonty sieci kanalizacji,
  • budowa drogi z wiaduktami,
  • rozbiórki budynków.
  • wykonywanie robót budowlanych takich samych rodzajowo w kilku budynkach funkcjonalnie ze sobą niepowiązanych pozostających w zarządzie zamawiającego.

20. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.

  • łączenie zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania odrębnych przepisów Pzp,
  • dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości,
  • dzielenie zamówienia na części, zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczenia wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp,
  • jakie zamówienia można uznać za zamówienia odrębne,
  • jak należy stosować art. 6a Pzp - omówienie zastosowania art. 6a Pzp na konkretnych przykładach w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane,
  • autonomiczne  źródła finansowania a kwalifikacja zamówień na roboty budowlane, usługi i dostawy, jako zamówień odrębnych podlegających odrębnemu szacowaniu w przypadku zamówień finansowanych ze środków własnych zamawiającego oraz współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

21. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.

  • łączenie zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania odrębnych przepisów Pzp,
  • dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości,
  • dzielenie zamówienia na części, zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczenia wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp,
  • jakie zamówienia można uznać za zamówienia odrębne,
  • jak należy stosować art. 6a Pzp,
  • autonomiczne  źródła finansowania a kwalifikacja zamówień na roboty budowlane, usługi i dostawy, jako odrębnych w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

22. Przedstawienie i omówienie przykładowego planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniającego przykładowe zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane, przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość  zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.

Nowe zasady udzielania zamówień przez wielu zamawiających oraz podział obowiązków w grupie zakupowej i odpowiedzialność za naruszenia przepisów Pzp

23. Jak przeprowadzić postępowanie w przypadku udzielania zamówień przez wielu zamawiających.

24. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego lub gdy jeden z zamawiających prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia, występując we własnym imieniu i w imieniu pozostałych zamawiających.

25. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia nie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.

Zasady wyłączenia osób wykonujących czynności w postępowaniu oraz zatrudnionych przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania

26. Zasady składania oświadczenia o wyłączeniu z postępowania.

27. Składanie oświadczenia w przypadku relacji pomiędzy pracownikami zamawiającego i innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami.  

28. Nowy obowiązek kierownika zamawiającego  uprzedzenia osoby składającej oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

29. Obowiązki kierownika zamawiającego w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że pomiędzy pracownikami zamawiającego lub innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami zachodzi relacja określona w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 Pzp.

Opis przedmiotu zamówienia

30. Opis przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

31. Opis przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, a także źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - omówienie problematyki rozwiązań równoważnych.

Wykluczenie wykonawcy z postępowania i „samooczyszczenie” wykonawcy w celu wykazania swojej rzetelności

32. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).

33. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).

34. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia.  Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - „samooczyszczenie wykonawcy” (omówienie art. 24 ust. 8 i 9 Pzp).

35. Możliwość wykluczenia wykonawcy na każdym etapie postępowania (art. 24 ust. 12 Pzp).

NOWA SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

36. Przedstawienie i omówienie przykładu nowego wzoru SIWZ.

37. Udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

38. Nowe zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ oraz zebrania wykonawców.

Podwykonawcy i poleganie na zasobach podmiotów trzecich Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podwykonawców i podmiotów trzecich powinien przedstawić

39. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podmiotów trzecich powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.

40. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem trzecim powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.

41. Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badanie, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.

42. Wymóg realizacji robót budowlanych lub usług, w sytuacji, gdy wykonawca polega na wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu podmiotu trzeciego.

43. Postępowanie w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.

44. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.

45. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.

46. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.

47. Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.

Nowe kryteria oceny ofert

48. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak oceniać oferty na podstawie:

  • kryterium ceny
  • kryterium ceny i innych kryteriów - przedstawienie i omówienie innych kryteriów,
  • kryterium kosztu - jak opisać kryterium kosztu nabycia i innych kosztów - przykłady,
  • kryterium kosztu i innych kryteriów,
  • kryterium stałej ceny i innych kryteriów,
  • kryterium stałego kosztu i innych kryteriów

49. Różnica pomiędzy ceną a kosztem nabycia.

50. Wybór najkorzystniejszej oferty, w przypadku gdy nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, lub gdy zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.

51. Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.

52. Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest koszt rozumiany jako suma kosztu nabycia i innych kosztów cyklu życia, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takim samym koszcie. 

Nowe rozporządzenie w sprawie dokumentów

Warunki udziału w postępowaniu oraz ocena ich spełniania

53. Omówienie oświadczeń i dokumentów określonych w nowym rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126).

54. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

  • w jakich zamówieniach będzie obowiązek wpisania do rejestru zawodowego lub handlowego,
  • w jakich zamówieniach zamawiający może żądać posiadania określonego zezwolenie lub statusu członka określonej organizacji, aby móc świadczyć w swoim kraju pochodzenia określone usługi.

55. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej - przedstawienie i omówienie przykładów:

  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie informacji na temat rocznych sprawozdań finansowych wykazujących stosunek aktywów do zobowiązań, z uwzględnieniem przejrzystych i obiektywnych metod i kryteriów, na podstawie których uwzględnia się te informacje,
  • informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
  • dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
  • jakie wymagania można postawić ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej, jeżeli zamawiający żąda polisy OC po wyborze oferty od wykonawcy, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą

56. Ocena zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy. Postawienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości - na przykładach.

57. Ocena zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia - przedstawienie i omówienie przykładów takiej oceny.

58. Określenie szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Nowe zasady składania, badania, oceny i wyboru ofert

Badanie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia

Omówienie nowych procedur określonych w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp

59. Badanie, czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp.

  • jakie oświadczenia i dokumenty składa wykonawca w postępowaniu w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp ?
  • kiedy zamawiający wzywa wykonawcę do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp ?
  • kiedy wykonawca powinien złożyć zobowiązanie podmiotu trzeciego w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp ?
  • różnica pomiędzy wezwaniem do złożenia oświadczeń lub dokumentów w trybie art. 26 ust. 1 i ust. 2 Pzp a wezwaniem przewidzianym w art. 26 ust. 3 i art. 26 ust. 3a Pzp ?
  • czy zamawiający może wezwać do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp kolejnego wykonawcę, jeżeli wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej po wezwaniu, nie złożył na wezwanie wymaganych oświadczeń lub dokumentów ?

60. Treść oświadczenia potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia w przetargu nieograniczonym.

61. Jednolity Europejski Dokumentu Zamówienia - jak oceniać jednolity dokument po złożeniu przez wykonawcę.

62. Przedstawienie przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza aktualnych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.

63. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie jednolitego dokumentu oraz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.

64. Nowe przesłanki odrzucenia oferty.

65. Nowa formuła zawiadamiania o wyborze najkorzystniejszej oferty, odrzuceniu ofert i wykluczeniu z postępowania.

66. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.

Procedura rażąco niskiej ceny

67. Omówienie postępowania zamawiającego w przypadku, gdy zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia.

68. Obowiązki wykonawcy po otrzymaniu wezwania do złożenia wyjaśnień.

69. W jakich przypadkach zamawiający może uznać, że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia i nie żądać wyjaśnień.

Omówienie trybu zamówienia z wolnej ręki

70. Przedstawienie i omówienie zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki - przykład zaproszenia.

71. Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę:

  • z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze,
  • z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.

72. Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej.

73. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, jeżeli wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

74.Udzielanie zamówień już nie uzupełniających.

Zasady dokonywania zmian w zawartej umowie w sprawie zamówienia publicznego

75. Omówienie zasad dokonywania zmian w zawartej umowie, o których mowa w art. 144 Pzp, ze szczególnym uwzględnieniem formułowania klauzul umownych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp - zmian przewidzianych w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian - przykłady zapisów w SIWZ.

Omówienie nowego protokołu postępowania w trybach przetargu nieograniczonego i zamówienia z wolnej ręki

76. Jak należy wypełniać protokół postępowania w trybach przetargu nieograniczonego, z uwzględnieniem nowych obowiązków informacyjnych zamawiającego.

77. Jak należy wypełniać protokół w trybie zamówienia z wolnej ręki.

Nasi partnerzy:

Wśród Uczestników zostaną rozlosowane nagrody:

Program do obsługi zamówień publicznych - ProPublico.
System ProPublico to innowacyjne narzędzie, które w sposób kompleksowy wspomaga przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), obsługując postępowania we wszystkich trybach przewidzianych w ustawie oraz w postępowaniu pozaustawowym do 30 000€.

Program zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.

System ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając automatyczne tworzenie dokumentów, możliwość generowania i przesyłania ogłoszeń bezpośrednio do BZP, publikacji ogłoszeń w DUUE oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.


Program PPWydatki przeznaczony  do ewidencji i kontroli wydatków do 30 000 euro w jednostkach wydatkujących środki publiczne.

Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup. Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu do pliku CSV.

Dwie darmowe licytacje na platformie ELLIC do prowadzenia licytacji elektronicznych.

Portal ELLIC
t
o system służący do przeprowadzania licytacji elektronicznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.)

Platforma licytacji jest zintegrowana z systemem ProPublico co zapewnia kompleksową obsługę prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie licytacji elektronicznej.

System krok po kroku informuje użytkownika jakich czynności należy dokonać, aby licytacja mogła być przeprowadzona w sposób zgodny z ustawą.

Harmonogram szkolenia:

 18 października  2016

od 14.00 - zakwaterowanie
20.00 - kolacja, po kolacji spotkanie integracyjne

19 października  2016

9.00 - 16.15 - wykład
od 16.15 - indywidualne konsultacje
od 19.00 - niespodzianka- wieczór regionalnych atrakcji.

20 października  2016

 do 12.00 - czas wolny na wyprawę w góry,
12.00-18.00- wykłady,
18.00 - konsultacje indywidualne,
20.00 - uroczysta kolacja z zabawa taneczną.

21 października  2016

9.00 - 12.30 - wykład,
12.30 - zakończenie szkolenia,
13.00- obiad.

Opinie uczestników

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym – także oceniam pozytywnie.
Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP
Szkolenie uważam za bardzo rzetelne i ciekawe. Omówione zostały zagadnienia bardzo przydatne w praktyce. Szczegółowo i w sposób zwięzły przekazana została problematyka na temat zamówień publicznych. Organizacja szkolenia bez zarzutów.
Paweł Kamiński
Zespól Placówek Oświatowych w Opolu

Galeria ze szkolenia

Galeria
Karpacz i okolice
Galeria
Nowa Królowa Karkonoszy
Galeria
Karpacz i okolice

Informacje organizacyjne

Termin: 19 październik 2016r. - 21 październik 2016r.
Miejsce: Karpacz
Cena: 1 850,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa
  • Zakwaterowanie
  • Pełne wyżywienie
  • Zabawa taneczna
  • Opieka merytoryczna po szkoleniu

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl