Nasi partnerzy:

Hotel Bornit ****     - galeria

Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit

"Przetarg nieograniczony od przygotowania postępowania do zawarcia umowy - aktualny stan prawny"

Termin: 06-08 grudnia 2017r.
zakwaterowanie od 05 grudnia 2017r.
Miejsce: Szklarska Poręba
HOTEL BORNIT ****
www.hotelbornit.pl
Cena: 1599 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców problematyki zamówień publicznych w Polsce...

więcej o Józef Edmund Nowicki

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do Szklarskiej Poręby na szkolenie z zakwaterowaniem i wyżywieniem, do jednego z najwyżej położonych hoteli w Karkonoszach. Dzięki swojemu położeniu gwarantujemy niezapomniane wrażenia i zapierające dech w piersiach widoki rozciągające się z hotelowego tarasu.

Szkolenie poświęcone jest usunięciu wątpliwości powstałych na gruncie nowelizacji Pzp.

O wartość merytoryczną szkolenia zadba, znany większości z Państwa, nasz ekspert Józef Edmund Nowicki, który na bazie swoich doświadczeń i obserwacji tego co się aktualnie dzieje w dziedzinie zamówień publicznych, specjalnie na to szkolenie przygotował autorski program.


Uczestnikom szkolenia zapewniamy komfortowe pokoje, doskonałą kuchnię oraz bezpłatny dostęp do basenu, sauny suchej i sauny infrarot, bilarda i stołów do tenisa oraz dostęp do salki fitness i malej siłowni.

Celem szkolenia jest:

  • omówienie przebiegu postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w procedurze "odwróconej” i zwykłej
  • usunięcie wątpliwości powstałych od wejścia w życie nowelizacji z dnia 22 czerwca 2016 r.
  • zapoznanie się z aktualnym orzecznictwem i wynikami kontroli Prezesa UZP

Dodatkowe korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Wykładowca zapewnia wsparcie merytoryczne w okresie miesiąca od zakończenia szkolenia (od poniedziałku do soboty) - konsultacje telefoniczne, wyjaśnianie wszelkich problemów.
  • Po zakończonym szkoleniu uczestnicy szkolenia otrzymają najnowszego e-booka:

"Przebieg postępowania w trybie przetargu nieograniczonego w procedurze "odwróconej” od wszczęcia postępowania do wyboru oferty” (stan prawny na dzień 1 grudnia 2017 r.)

Publikacja zawiera opisy przebiegu poszczególnych procedur w trybie przetargu nieograniczonego w procedurze odwróconej oraz najbardziej aktualne orzecznictwo KIO, wyniki kontroli Prezesa UZP.

  • Uczestnicy szkolenia będą otrzymywać co miesiąc od listopada 2017 r. do października 2018 r. e-Poradnik Specjalisty Zamówień Publicznych (bezpłatnie) - 12 e-Poradników Specjalisty Zamówień Publicznych w wersji elektronicznej.

Każdy e-Poradnik to blisko 50 stron aktualnej wiedzy dotyczącej problematyki stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych:

  • komentarze do ważnych i ciekawych orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej
  • komentarze do aktualnego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej
  • odpowiedzi na pytania
  • komentarze do wyników kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
  • porady eksperta – jak uniknąć naruszenia przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych
  • wzory dokumentów (w wersji edytowalnej) mających zastosowanie w procedurach udzielania zamówień publicznych
  • komentarze praktyczne dotyczące opisu przedmiotu zamówienia, szacowania wartości zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, badania ofert, kryteriów oceny ofert, tzw. procedury odwróconej, trybów udzielania zamówień publicznych, umowy w sprawie zamówienia publicznego
  • przykłady z praktyki

Gwarantujemy Państwu:

  • rzetelną wiedzę
  • odpowiednią liczbę godzin zajęć
  •  indywidualne konsultacje z wykładowcą po szkoleniu
  • możliwość zadawania pytań na bieżąco podczas zajęć
  • przyjazną atmosferę zajęć.

ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT POLSKICH GÓR.

Wśród Uczestników zostaną rozlosowane nagrody:

System do obsługi zamówień publicznych

System ProPublico to innowacyjne narzędzie, które w sposób systemowy wspomaga przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, obsługując postępowania w trybach przewidzianych w ustawie oraz w postępowaniach pozaustawowych do 30 000€ (zamówienie bezpośrednie, zapytanie ofertowe).

Program zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.

System ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając automatyczne tworzenie dokumentów, możliwość generowania i przesyłania ogłoszeń bezpośrednio do BZP, publikacji ogłoszeń w DUUE oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.

Program przeznaczony do ewidencji i kontroli wydatków do 30 000 euro w jednostkach wydatkujących środki publiczne.

Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup. Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu do pliku CSV.

Dwie darmowe licytacje na platformie ELLIC do prowadzenia licytacji elektronicznych.

Portal ELLIC to system służący do przeprowadzania licytacji elektronicznych zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Platforma licytacji jest zintegrowana z systemem ProPublico co zapewnia kompleksową obsługę prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie licytacji elektronicznej.

System krok po kroku informuje użytkownika jakich czynności należy dokonać, aby licytacja była przeprowadzona w sposób zgodny z prawem.

Program szkolenia

Przygotowanie postępowania

1. Omówienie zagadnień dotyczących opisu przedmiotu zamówienia (art. 29-31 Pzp), określenia warunków udziału w postępowaniu (art. 22-22d Pzp), kryteriów oceny ofert (art. 91 Pzp) ze wskazaniem błędów popełnianych przez zamawiających w świetle orzecznictwa KIO i wyników kontroli Prezesa UZP.

Określenie warunków udziału w postępowaniu Dokumenty dotyczące warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia

2. Omówienie oświadczeń i dokumentów określonych w nowym rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126).

3. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

  • w jakich zamówieniach będzie obowiązek wpisania do rejestru zawodowego lub handlowego
  • w jakich zamówieniach zamawiający może żądać posiadania określonego zezwolenie lub statusu członka określonej organizacji, aby móc świadczyć w swoim kraju pochodzenia określone usługi.

4. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:

  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie informacji na temat rocznych sprawozdań finansowych wykazujących stosunek aktywów do zobowiązań, z uwzględnieniem przejrzystych i obiektywnych metod i kryteriów, na podstawie których uwzględnia się te informacje,
  • informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
  • dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
  • jakie wymagania można postawić ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej, jeżeli zamawiający żąda polisy OC po wyborze oferty od wykonawcy, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą.

5. Ocena zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy. Postawienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.

6. Ocena zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia.

Wszczęcie postępowania

1. Omówienie zasad publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz zamieszczania w Biuletynie Zamówień Publicznych.

2. Zasady dokonywania zmian treści ogłoszenia.

3. Ogłoszenie o zmianie umowy.

4. Jak należy wypełnić ogłoszenie o zamówieniu, gdy zamawiający nie jest w stanie zamieścić wszystkich informacji wymaganych przepisami Pzp, aby uniknąć korekt finansowych .

SIWZ

5. Omówienie wzoru SIWZ.

6. Udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

7. Zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ oraz zebrania wykonawców.

Badanie i ocena ofert Badanie JEDZ-a Omówienie "procedury odwróconej” i procedury zwykłaej

8. Składanie oferty i dokumentów w procedurze "odwróconej” i zwykłej.

9. Badanie, czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp.

  • jakie oświadczenia i dokumenty składa wykonawca w postępowaniu w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp ?
  • kiedy zamawiający wzywa wykonawcę do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp ?
  • kiedy wykonawca powinien złożyć zobowiązanie podmiotu trzeciego w procedurze określonej w art. 24aa oraz art. 26 ust. 1 i 2 Pzp ?
  • różnica pomiędzy wezwaniem do złożenia oświadczeń lub dokumentów w trybie art. 26 ust. 1 i ust. 2 Pzp a wezwaniem przewidzianym w art. 26 ust. 3 i art. 26 ust. 3a Pzp ?
  • czy zamawiający może wezwać do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp kolejnego wykonawcę, jeżeli wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej po wezwaniu, nie złożył na wezwanie wymaganych oświadczeń lub dokumentów ?

10. Treść oświadczenia potwierdzającego spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia w przetargu nieograniczonym.

11. Jednolity Europejski Dokumentu Zamówienia - jak oceniać jednolity dokument po złożeniu przez wykonawcę.

12. Przedstawienie przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza aktualnych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.

13. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie jednolitego dokumentu oraz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.

14. Na czym polega aktualność składanych dokumentów:

  • aktualność wykazu wykonanych usług, dostaw lub robót budowlanych,
  • aktualność informacji banku,
  • aktualność polisy OC,
  • aktualność KRK,
  • aktualność zaświadczeń o niezaleganiu z podatkami i składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
  • aktualność dokumentów złożonych od razu wraz z ofertą w procedurze odwróconej (aktualność w nietypowych sytuacjach)
  • aktualność dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane usługi, dostawy lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.

Wykluczenie wykonawcy i "samooczyszczenie” wykonawcy

7. Omówienie obligatoryjnych i fakultatywnych przesłanek wykluczenia.

7. Omówienie obligatoryjnych i fakultatywnych przesłanek wykluczenia.

8. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - "samooczyszczenie wykonawcy” (omówienie art. 24 ust. 8 i 9 Pzp).

9. Możliwość wykluczenia wykonawcy po wyborze oferty (art. 24 ust. 12 Pzp).

10. Jak stosować art. 26 ust. 2f Pzp w przetargu nieograniczonym.

Rażąco niska cena

11. Omówienie postępowania zamawiającego w przypadku, gdy zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia.

12. Obowiązki wykonawcy po otrzymaniu wezwania do złożenia wyjaśnień.

13. W jakich przypadkach zamawiający może uznać, że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia i nie żądać wyjaśnień.

Podwykonawcy i poleganie na zasobach podmiotów trzecich

1. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podmiotów trzecich powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.

2. Jakie dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem trzecim powinien przedstawić wykonawca na żądanie zamawiającego.

3. Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badanie, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.

4. Wymóg realizacji robót budowlanych lub usług, w sytuacji, gdy wykonawca polega na wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu podmiotu trzeciego.

5. Postępowanie w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.

6. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.

7. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.

8. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.

9. Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.

Wybór oferty i obowiązki informacyjne po wyborze najkorzystniejszej oferty

14. Omówienie art. 92 Pzp - zasady informowania wykonawców o wykluczeniu wykonawcy, odrzuceniu oferty, unieważnieniu postępowania i wyborze najkorzystniejszej oferty.

15. Zawarcie umowy i zmiany umowy w świetle art. 144 Pzp.

Opinie uczestników

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym – także oceniam pozytywnie.
Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP
Materiały przygotowane na szkolenie oceniam bardzo dobrze. Pozwoliły na lepsze przyswajanie omawianego tematu. Bardzo pomocne będą także dodatkowe materiały przesłane przez Panią po szkoleniu. Zajęcia były prowadzone przez wykładowcę w sposób profesjonalny i interesujący. Organizacja szkolenia dobra. Wyważona ilość zajęć obowiązkowych do czasu wolnego. Można zastanowić się czy w przypadku krótkich dni nie przesunąć części zajęć na godziny późniejsze a czas słoneczny przeznaczyć na czas wolny.
Danuta Kuźniar
Kancelaria Sejmu

Galeria ze szkolenia

Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit
Galeria
Hotel Bornit

Informacje organizacyjne

Termin: 6 grudzień 2017r. - 8 grudzień 2017r.
Miejsce: Szklarska Poręba
Cena: 1 599,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa
  • Zakwaterowanie
  • Pełne wyżywienie
  • Zabawa taneczna
  • Biesiada przy ognisku
  • Opieka merytoryczna po szkoleniu
  • Ubezpieczenie NW

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl