Podczas szkolenia zostaną omówione najważniejsze problemy dotyczące trybu przetargu nieograniczonego: zamieszczanie i publikacja ogłoszeń, kryteria oceny ofert, warunki udziału w postępowaniu, aktualność składnych dokumentów, procedura odwrócona i alternatywna procedura zasadnicza, zawiadomienia.
W toku szkolenia w sposób zostaną przedstawione liczne przykłady z praktyki udzielania zamówień publicznych, trudne i nietypowe sytuacje oraz sposoby ich rozwiązania w oparciu o orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
Atutem jest wykładowca. Praktyk, z olbrzymim ponad 19. letnim doświadczeniem w zamówieniach publicznych. Autor ponad 500 publikacji z zamówień publicznych i komentarzy do ustawy Pzp.
Elementem szkolenia będzie omówienie obowiązku elektronizacji zamówień publicznych, która nastąpi 18.04.2018 roku.
Prowadzący szkolenie podpowie Państwu jakie zmiany należy wprowadzić w Państwa instytucjach, aby właściwie przygotować się do elektronizacji. Poza tym dowiecie się jakie obowiązki w powyższym zakresie spoczywać będą na Zamawiających i Wykonawcach.
Ważne jest, aby już teraz wiedzieć jak będą wyglądały postępowania PZP po wprowadzeniu elektronizacji!
W szczególności podczas szkolenia w części dotyczącej elektronizacji zamówień publicznych w 2018 r. zostanie omówiona problematyka:
Program szkolenia:
Ogłoszenia
1. Na co należy zwrócić uwagę sporządzając ogłoszenie o zamówieniu.
2. Jak liczyć terminy do składania ofert.
3. Ogłoszenia przekazywane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej - jak postąpić, gdy są problemy z zamieszczeniem wszystkich wymaganych informacji.
Elementy składowe oferty. Co jest treścią oferty?
4. Które dokumenty obejmuje pojęcie oferty.
5. Dokumenty stanowiące treść oferty.
6. Gwarancja wadialna jako element oferty - jakie omyłki można poprawiać w treści gwarancji wadialnej.
Przekazywanie ofert, oświadczeń, w tym JEDZ-A za pomocą środków komunikacji elektronicznej
7. Wskazanie środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz wymagań technicznych i organizacyjnych wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu.
8. Zasady przekazywania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczeń, w tym JEDZ-a za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
9. Zasady użycia środków komunikacji elektronicznej innych niż faks.
10. Udostępnienie zainteresowanym wykonawcom informacji na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych.
11. Formaty danych, w których będą sporządzane dokumenty elektroniczne przekazywane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
12. Zasady sporządzania i poświadczania kopii dokumentu, jeżeli wykonawca nie posiada oryginału dokumentu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 Pzp.
13. Zapewnienie autentyczności danych.
14. Obowiązki w zakresie sporządzania, przechowywania, przekazania, udostępniania oraz usuwania dokumentów elektronicznych.
Kryteria oceny ofert
15. Najbardziej sprawne kryteria oceny ofert w zamówieniach publicznych na dostawy, roboty budowlane i usługi. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert.
16. Kiedy można stosować subiektywne kryteria oceny ofert.
Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału i brak podstaw wykluczenia
17. Aktualność oświadczeń i dokumentów żądanych w celu potwierdzenia warunków udziału i braku podstaw wykluczenia.
18. Aktualność dokumentów składanych w trybie art. 26 ust. 3 Pzp.
19. W jakiej postaci lub formie wykonawcy powinni składać oświadczenia i dokumenty.
20. Kiedy wzywać wykonawcę do złożenia, a kiedy do uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśnienia JEDZ-a oraz innych oświadczeń i dokumentów.
21. Wszystko o składaniu oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej.
22. Jak stosować art. 26 ust. 2f Pzp w przetargu nieograniczonym.
Składanie, badanie i ocena ofert w procedurze odwróconej i procedurze zasadniczej
23. Jakie oświadczenia i dokumenty składa wykonawca w procedurze odwróconej, a jakie w procedurze zasadniczej w zamówieniu na dostawy, usługi i roboty budowlane.
24. Kiedy zamawiający może żądać złożenia wraz z ofertą kosztorysu ofertowego w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego.
25. Kiedy warto zastosować procedurę zasadniczą zamiast procedury odwróconej.
26. Porównanie przebiegu procedury odwróconej i procedury zasadniczej.
27. Jak postąpić w przypadku wad w ofercie:
28. Kiedy wzywać, a kiedy nie wzywać do wyjaśnień treści oferty.
Zawiadomienia
29. Obowiązki informacyjne zamawiającego po wyborze najkorzystniejszej oferty, wykluczeniu z postępowania, odrzuceniu oferty i unieważnieniu postępowania.
W ramach systemu informacji o zamówieniach publicznych co najmniej raz w miesiącu będą przekazywane drogą elektroniczną m. in. aktualne orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej z komentarzami, wzory dokumentów mających zastosowanie w procedurach zamówień publicznych, opinie prawne, orzecznictwo sądowe, wyniki kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl