Przetarg nieograniczony oraz elektronizacja zamówień publicznych - Katowice

Termin: 11 kwietnia 2018r.
Miejsce: KATOWICE
Hotel KATOWICE
Cena: promocyjna: 349,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1999 r.
Jest autorem ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych oraz wielu opinii prawnych i ekspertyz z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych.
Autor największych komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych...

więcej o Józef Edmund Nowicki

Film wideo ze szkolenia

Celem szkolenia jest:

  • przedstawienie przebiegu przetargu nieograniczonego od 18 kwietnia 2018 r. z uwzględnieniem elektronizacji. 

Podczas szkolenia zostaną omówione najważniejsze problemy dotyczące trybu przetargu nieograniczonego: zamieszczanie i publikacja ogłoszeń, kryteria oceny ofert, warunki udziału w postępowaniu, aktualność składnych dokumentów, procedura odwrócona i alternatywna procedura zasadnicza, zawiadomienia.

W toku szkolenia w sposób zostaną przedstawione liczne przykłady z praktyki udzielania zamówień publicznych, trudne i nietypowe sytuacje oraz sposoby ich rozwiązania w oparciu o orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.

Atutem jest wykładowca. Praktyk, z olbrzymim ponad 19. letnim doświadczeniem w zamówieniach publicznych. Autor ponad 500 publikacji z zamówień publicznych i komentarzy do ustawy Pzp.

Elementem szkolenia będzie omówienie obowiązku elektronizacji zamówień publicznych, która nastąpi 18.04.2018 roku.

Prowadzący szkolenie podpowie Państwu jakie zmiany należy wprowadzić w Państwa instytucjach, aby właściwie przygotować się do elektronizacji. Poza tym dowiecie się jakie obowiązki w powyższym zakresie spoczywać będą na Zamawiających i Wykonawcach.

Ważne jest, aby już teraz wiedzieć jak będą wyglądały postępowania PZP po wprowadzeniu elektronizacji!

 

W szczególności podczas szkolenia w części dotyczącej elektronizacji zamówień publicznych w 2018 r.  zostanie omówiona problematyka:  

  • obowiązku składania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ-a) przy użyciu środków komunikacji elektronicznej od dnia 18 kwietnia 2018 roku, 
  • zasad przekazywania innych niż JEDZ dokumentów, w tym ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczeń,
  • obowiązku wskazania w ogłoszeniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia albo w innym dokumencie środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz wymagań technicznych i organizacyjnych wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu ,
  • formy pisemnej w odniesieniu do bezpiecznego podpisu (kwalifikowanego podpisu elektronicznego) oraz postaci papierowej,
  • warunków dopuszczalności przekazywania i udostępniane przez zamawiającego dokumentów elektronicznych również przy użyciu poczty elektronicznej.

Program szkolenia:

Ogłoszenia

1. Na co należy zwrócić uwagę sporządzając ogłoszenie o zamówieniu.

2. Jak liczyć terminy do składania ofert.

3. Ogłoszenia przekazywane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej - jak postąpić, gdy są problemy z zamieszczeniem wszystkich wymaganych informacji.

Elementy składowe oferty. Co jest treścią oferty?

4. Które dokumenty obejmuje pojęcie oferty.

5. Dokumenty stanowiące treść oferty.

6. Gwarancja wadialna jako element oferty - jakie omyłki można poprawiać w treści gwarancji wadialnej.

Przekazywanie ofert, oświadczeń, w tym JEDZ-A za pomocą środków komunikacji elektronicznej

7. Wskazanie środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz wymagań technicznych i organizacyjnych wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu.

8. Zasady przekazywania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczeń, w tym JEDZ-a za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

9. Zasady użycia środków komunikacji elektronicznej innych niż faks.

10. Udostępnienie zainteresowanym wykonawcom informacji na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych.

11. Formaty danych, w których będą sporządzane dokumenty elektroniczne przekazywane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

12. Zasady sporządzania i poświadczania kopii dokumentu, jeżeli wykonawca nie posiada oryginału dokumentu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 Pzp.

13. Zapewnienie autentyczności danych.

14. Obowiązki w zakresie sporządzania, przechowywania, przekazania, udostępniania oraz usuwania dokumentów elektronicznych.

Kryteria oceny ofert

15. Najbardziej sprawne kryteria oceny ofert w zamówieniach publicznych na dostawy, roboty budowlane i usługi. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert.

16. Kiedy można stosować subiektywne kryteria oceny ofert.

Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału i brak podstaw wykluczenia

17. Aktualność oświadczeń i dokumentów żądanych w celu potwierdzenia warunków udziału i braku podstaw wykluczenia.

18. Aktualność dokumentów składanych w trybie art. 26 ust. 3 Pzp.

19. W jakiej postaci lub formie wykonawcy powinni składać oświadczenia i dokumenty.

20. Kiedy wzywać wykonawcę do złożenia, a kiedy do uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśnienia JEDZ-a oraz innych oświadczeń i dokumentów.

21. Wszystko o składaniu oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej.

22. Jak stosować art. 26 ust. 2f Pzp w przetargu nieograniczonym.

Składanie, badanie i ocena ofert w procedurze odwróconej i procedurze zasadniczej

23. Jakie oświadczenia i dokumenty składa wykonawca w procedurze odwróconej, a jakie w procedurze zasadniczej w zamówieniu na dostawy, usługi i roboty budowlane.

24. Kiedy zamawiający może żądać złożenia wraz z ofertą kosztorysu ofertowego w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego.

25. Kiedy warto zastosować procedurę zasadniczą zamiast procedury odwróconej.

26. Porównanie przebiegu procedury odwróconej i procedury zasadniczej.

  • badanie o ocena ofert w procedurze zasadniczej
  • badanie i ocena ofert w procedurze odwróconej

27. Jak postąpić w przypadku wad w ofercie:

  • braku podpisu na ostatniej stronie
  • braku podpisu na pierwszej stronie
  • gdy wykonawca podpisał formularz i kosztorys ofertowy tylko na ostatniej stronie
  • gdy wykonawca złożył parafę; kiedy parafa może być uznana, a kiedy nie, za podpis własnoręczny
  • kiedy należy uznać, a kiedy nie, że samo złożenie podpisu wraz z pieczęcią na ostatniej albo pierwszej stronie oferty, jest wystarczające dla stwierdzenia zachowania formy pisemnej

28. Kiedy wzywać, a kiedy nie wzywać do wyjaśnień treści oferty.

Zawiadomienia

29. Obowiązki informacyjne zamawiającego po wyborze najkorzystniejszej oferty, wykluczeniu z postępowania, odrzuceniu oferty i unieważnieniu postępowania.

Dodatkowe materiały:

  • Komentarz „PRZETARG NIEOGRANICZONY przebieg postępowania w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej. Stan prawny na dzień 1 lutego 2018 r.” (ok. 150 stron komentarza w wersji elektronicznej).
  • Uczestnicy szkolenia w okresie 6 miesięcy od zakończenia szkolenia mają zagwarantowany
    SERWIS INFORMACJI O ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH.

    W ramach systemu informacji o zamówieniach publicznych co najmniej raz w miesiącu będą przekazywane drogą elektroniczną m. in. aktualne orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej z komentarzami, wzory dokumentów mających zastosowanie w procedurach zamówień publicznych, opinie prawne, orzecznictwo sądowe, wyniki kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

     

Harmonogram

  • 9:00
  • 15:00
Dzień 1

Opinie uczestników

Byłam uczestnikiem szkolenia w Rzeszowie z którego jestem bardzo zadowolona. Wykładowca super. Tematy były omawiane bardzo zrozumiale, wyczerpująco, wykładowca w czasie szkolenia udzielał odpowiedzi na pytania zadawane przez uczestników. Bardzo istotną sprawą jest to, że można się zwrócić do Wykładowcy w przypadku wątpliwości o wyjaśnienie lub poradę telefonicznie. Organizacja szkolenia również dobra.
Stanisława Skalska
Nadleśnictwo Strzyżów
Szkolenie bardzo użyteczne, treściwe. Wykładowca komunikatywny, elastyczny, otwarty na sugestie i potrzeby słuchaczy. Przygotowanie szkolenia (materiały + poczęstunek) wręcz modelowe. Przygotowany zakres wiedzy idealnie wpisał się w czas przeznaczony na szkolenie.
Karolina Popielarz
Urząd Miejski w Mogilnie

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki

Informacje organizacyjne

Termin: 7 maj 2018r.
Miejsce: Katowice
Cena: 349,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl