Podczas szkolenia zostaną omówione najważniejsze tematy związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Poruszone będzie zagadnienie obowiązków komisji przetargowej, okoliczności w których musi być komisja powołana w różnych trybach udzielania zamówień oraz odpowiedzialności członków komisji przetargowej.
W trakcie szkolenia omawiany będzie kompleksowo temat ogłoszeń w postępowaniach o udzielenie zamówienia, zasad ich wypełniania i zamieszczania. Bardzo istotnym zagadnieniem będzie temat ustalania wartości zamówienia publicznego, łącznego szacowania tożsamych podmiotowo, przedmiotowo i czasowo zamówień.
Szczegółowo zostaną omówione tryby zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, to kiedy można stosować tryby znacznie lub całkowicie ograniczające konkurencję.
Poza tym, tematem szkolenia będą kwestie możliwości polegania przez wykonawców za zasobach innych podmiotów przy ubieganiu się o zamówienie publiczne oraz zasad prawidłowego wnoszenia wadium i przesłanek zatrzymania wadium. Omówione także zostaną obowiązki zamawiającego związane z wyborem oferty najkorzystniejszej oraz powodami unieważnienia postępowania.
Znajomość przepisów i procedur związanych z powyższą tematyką jest kluczowa dla każdego zamawiającego. Od poprawnego przygotowania i przeprowadzenia postępowania oraz wyboru oferty najkorzystniejszej zależy możliwość późniejszego udzielenia zamówienia i pozytywnej oceny działań zamawiającego przez organy kontrolne.
Funkcjonowanie komisji przetargowej i zespołu do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia
1.Obowiązki kierownika zamawiającego w związku z powołaniem komisji przetargowej.
2.Obowiązki komisji przetargowej.
3.Odpowiedzialność kierownika zamawiającego i komisji przetargowej za naruszenia przepisów Pzp.
4.Zasady składania oświadczeń o niepodleganiu/podleganiu wyłączeniu na podstawie art. 17 ust. 2 i ust. 2a Pzp.
5.Zadania zespołu do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia.
Ogłoszenia
6. Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przy sporządzaniu ogłoszenia o zamówieniu.
7. Zasady zamieszczania ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i publikowania ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
8. Jakie zmiany w ogłoszeniu są zmianami istotnymi.
9. Jakich czynności musi dokonać zamawiający po dokonaniu istotnych zmian w treści ogłoszenia.
10. Ogłoszenia przekazywane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej - jak postąpić, gdy są problemy z zamieszczeniem wszystkich wymaganych informacji.
Zamówienie z wolnej ręki i zapytanie o cenę.
11. Omówienie przesłanek trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 1-7 Pzp).
12. Treść zaproszenia do negocjacji.
13. Wszczęcie i przebieg postępowania.
14. Obowiązek zawiadomienia Prezesa Urzędu Zamówień publicznych o wszczęciu postępowania.
15. Omówienie przesłanek trybu zapytania o cenę.
16. Treść zaproszenia do składania ofert.
17. Wszczęcie i przebieg postępowania.
Ustalanie wartości zamówienia
18. Jak ustalać wartość zamówienia - zasady agregowania zamówień w celu ustalenia wartości jednego zamówienia.
19. Kiedy występuje podobieństwo funkcjonalne lub tożsamość przedmiotowa wielu zamówień i obowiązek ich agregowania.
20. Kryterium tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej.
21. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.
22. Ustalanie wartości obiektu budowlanego i robót budowlanych w rozumieniu przepisów Pzp.
23. Roboty różne rodzajowo wykonywane w jednym budynku, różne rodzajowo wykonywane w wielu budynkach, wykonywane w budynkach tworzących kompleks (ośrodki wypoczynkowe, szpitale, szkoły, jednostki wojskowe), takie same rodzajowo roboty budowlane wykonywane w wielu budynkach w jednym roku finansowym, remonty i przebudowy dróg, remonty i przebudowy ulic, remonty sieci kanalizacji, rozbiórki budynków, ustalanie wartości zamówień współfinansowanych ze środków unijnych.
24. Kiedy wolno, a kiedy nie wolno stosować art. 6a Pzp.
25. Ustalanie wartości zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
26. Ustalanie wartości zamówień na dostawy (wyroby medyczne, produkty lecznicze, aparatura medyczna, sprzęt komputerowy, artykuły spożywcze).
27. Zasady ustalania wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo.
28. Ustalanie wartości zamówienia, jeżeli zamówienia na dostawy udziela się na podstawie umowy dzierżawy, najmu lub leasingu na czas nieoznaczony lub których okres obowiązywania nie może być oznaczony, czas oznaczony nie dłuższy niż 12 miesięcy lub dłuższy niż 12 miesięcy.
29. Ustalanie wartości zamówienia na usługi, których łączna cena nie może być określona.
30. Ustalanie wartości zamówienia, jeżeli zamówienie obejmuje usługi bankowe lub inne usługi finansowe, usługi ubezpieczeniowe, usługi projektowania.
Poleganie na zasobach podmiotów trzecich
31. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego.
32. Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp.
33. Postępowanie zamawiającego w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.
Wybór oferty i obowiązki informacyjne zamawiającego
34. Wybór najkorzystniejszej oferty.
35. Postępowanie zamawiającego, gdy wykonawca uchyla się od podpisania umowy.
36. Jak zawiadamiać o wykluczeniu wykonawcy, odrzuceniu oferty, wyborze oferty albo unieważnieniu postępowania.
Unieważnienie postępowania
37. Omówienie przesłanek unieważnienia postępowania.
Wadium
38. Wnoszenie wadium.
39. Formy wadium.
40. Zatrzymanie wadium.
41. Zwrot wadium.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl