Formularz zgłoszeniowy:
Misją XVIII edycji Studium Zamówień Publicznych jest zarówno przygotowanie do samodzielnego przygotowania i przeprowadzania postępowań, jak i ugruntowanie już nabytej wiedzy z zakresu stosowania prawa zamówień publicznych oraz zapoznanie się ze zmianami w ustawie - Prawo zamówień publicznych.
Nasze Studium to olbrzymia dawka wiedzy poparta licznymi przykładami z życia oraz możliwość zadawania niezliczonej ilości pytań.
Podczas Studium Zamówień Publicznych szczególny nacisk zostanie położony na praktykę udzielania zamówień publicznych, w tym na:
W związku z obowiązującymi przepisami rozporządzenia RODO i przepisami o ochronie danych osobowych w zakresie stosowania w postępowaniu przepisów RODO program Studium Prawa Zamówień Publicznych uwzględnia obowiązki zamawiających:
Po zakończeniu Studium Prawa Zamówień Publicznych uczestnikom szkolenia zostaną przesłane pocztą elektroniczną:
Po zakończeniu Studium Prawa Zamówień Publicznych każdy uczestnik otrzyma:
Po zakończeniu Studium Prawa Zamówień Publicznych każdy uczestnik szkolenia otrzyma również wzory dokumentów w wersji edytowalnej uwzględniające również obowiązki wykonawcy wynikające z elektronizacji zamówień od dnia 18.04.2018 r. i RODO:
Uczestnicy szkolenia w okresie 6 miesięcy od zakończenia szkolenia mają zagwarantowany SERWIS INFORMACJI O ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH.
W ramach systemu informacji o zamówieniach publicznych co najmniej raz w miesiącu będą przekazywane drogą elektroniczną m. in. aktualne orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej z komentarzami, wzory dokumentów mających zastosowanie w procedurach zamówień publicznych, opinie prawne, orzecznictwo sądowe, wyniki kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Serwis obejmuje również problematykę RODO.
Józef Edmund Nowicki
9 - 10 października 2018
Definicje najważniejszych pojęć ustawowych i zasady udzielania zamówień publicznych.
1. Omówienie najważniejszych pojęć ustawowych:
2. Zasady udzielania zamówień publicznych:
Przygotowanie postępowań o udzielenie zamówienia i przeprowadzanie ich, w imieniu i na rzecz zamawiającego.
3. Powierzenie przygotowania postępowań o udzielenie zamówienia i przeprowadzanie ich, w imieniu i na rzecz zamawiającego.
4. Przykład umowy o opracowanie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót osobie trzeciej, z uwzględnieniem zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
5. Przykład umowy, której przedmiotem jest powierzenie osobie trzeciej dokonanie czynności badania i oceny ofert.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
6. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu i wykazanie braku podstaw wykluczenia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie.
7. Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8. Umowa regulująca współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Elektronizacja zamówień publicznych
9. Kwalifikowany podpis elektroniczny.
10. Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
11. Sposób sporządzania i przechowywania dokumentów elektronicznych oraz sposób i tryb ich przekazywania, udostępniania i usuwania.
12. Określenie w ogłoszeniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia albo w innym dokumencie rozpoczynającym postępowanie o udzielenie zamówienia środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których będzie komunikował się z wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wraz z wymaganiami technicznymi i organizacyjnymi wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu.
13. Przekazywanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczeń, w tym jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w sposób zapewniający co najmniej:
14. Sporządzanie i przekazywanie podpisywanie elektronicznej kopii dokumentu.
15. Zasady sporządzania, przechowywania, przekazywania, udostępniania oraz usuwania dokumentów elektronicznych za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
16. Odstąpienie od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej przy składaniu ofert.
17. Użycie narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub podobnych narzędzi.
Stosowanie przepisów rozporządzenia RODO i ustawy o ochronie danych osobowych w postępowaniu i po zakończeniu postępowania
18. Jak zamawiający powinien realizować obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, poprzez zamieszczenie wymaganych informacji w ogłoszeniu o zamówieniu, ogłoszeniu o konkursie, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w regulaminie konkursu.
19. Które dane osobowe podlegające udostępnianiu na podstawie przepisów rozporządzenia zamawiający udostępnia w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, do upływu terminu na ich wniesienie.
20. Obowiązki zamawiającego w postępowaniu i po zakończeniu postępowania po wejściu w życie rozporządzenia RODO w zakresie udostępnianie danych osobowych wykonawcy, podmiotów trzecich i podwykonawców.
21. Żądanie od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, gdy wykonanie obowiązków wynikających z rozporządzenia RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku.
22. Obowiązek informowania o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia RODO, na stronie internetowej prowadzonego postępowania lub konkursu oraz w ogłoszeniu o zamówieniu, ogłoszeniu o konkursie, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, regulaminie konkursu lub w inny sposób dostępny dla osoby, której dane osobowe dotyczą.
23. Obowiązek zabezpieczenia danych osobowych przetwarzanych w postępowaniu w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem oraz zobowiązanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania poufności w zakresie udostępnionych im informacji i danych.
24. Wykonanie prawa do uzyskania informacji, o którym mowa art. 15 rozporządzenia RODO.
25. Wykonanie prawa do sprostowania danych oraz uzupełnienia niekompletnych danych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia RODO.
26. Ograniczenia zasady jawności po wejściu w życie rozporządzenia RODO w zakresie danych osobowych.
27. W jakim zakresie po wejściu w żucie RODO zamawiający może udostępniać protokół postępowania wraz załącznikami. Udostępnianie protokołu wraz załącznikami na zasadach określonych w rozporządzeniu RODO.
28. Jakie postanowienia może zawierać umowa w sprawie zamówienia publicznego w zakresie stosowania art. 29 ust. 3a Pzp po wejściu w życie rozporządzenia RODO. 29. Sposób dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę po wejściu w życie rozporządzenia RODO.
Warunki udziału w postępowaniu
30. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
31. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
32. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy i osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.
33. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych (potencjału technicznego).
34. Omówienie dokumentów składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i zasad ich składania.
35. Co powinno zawierać pisemne zobowiązanie podmiotów trzecich, by uznać, że podmioty trzecie udostępniają wykonawcy określone zasoby. 36. Aktualność oświadczeń i dokumentów składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w świetle art. 26 ust. 1, 2, 2f oraz 3 Pzp.
Podwykonawcy i umowa o podwykonawstwo w zamówieniach na roboty budowlane
37. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
38. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.
39. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.
40. Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.
41. Zapłata wynagrodzenia w przypadku zamówień na roboty budowlane o terminie wykonania dłuższym niż 12 miesięcy.
42. Umowa o podwykonawstwo zamówienia na roboty budowlane.
43. Bezpośrednia zapłata wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.
44. Umowa o zamówienie publiczne na roboty budowlane - postanowienia dotyczące podwykonawstwa.
Składanie i otwarcie ofert
45. Jak wybrnąć z różnych nietypowych sytuacji, jakie mogą wydarzyć się w toku otwarcia ofert.
46. Czynności wykonywane po otwarciu ofert.
47. Wszystko o składaniu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej.
48. Kiedy można żądać od wykonawcy złożenia wraz z ofertą dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.
Usługi społeczne
49. Udzielanie zamówień na usługi społeczne o wartości równiej lub przekraczającej 750.000 euro / 1.000.000 euro.
50. Udzielanie zamówień na usługi społeczne na podstawie art. 138o Pzp.
Specyfika zamówień na roboty budowlane
51. Wady dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
52. Funkcja przedmiaru robót budowlanych w wynagrodzeniu ryczałtowym i kosztorysowym.
53. Porównanie wynagrodzenia ryczałtowego i kosztorysowego.
54. Kiedy należy żądać kosztorysu ofertowego w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego.
55. Omyłki w kosztorysach ofertowych.
56. Odpowiedzialność zamawiającego i wykonawcy po przekazaniu terenu budowy.
57. Odpowiedzialność projektanta za wadliwe wykonanie obiektu budowlanego w przypadku wadliwej dokumentacji projektowej.
Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych
Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>
Piotr Wiśniewski
16 - 17 października 2018
Funkcjonowanie komisji przetargowej i zespołu do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia
1. Obowiązki kierownika zamawiającego w związku z powołaniem komisji przetargowej.
2. Obowiązki komisji przetargowej.
3. Odpowiedzialność kierownika zamawiającego i komisji przetargowej za naruszenia przepisów Pzp.
4. Zasady składania oświadczeń o niepodleganiu/podleganiu wyłączeniu na podstawie art. 17 ust. 2 i ust. 2a Pzp.
5. Zadania zespołu do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia.
Ogłoszenia
6. Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przy sporządzaniu ogłoszenia o zamówieniu.
7. Zasady zamieszczania ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i publikowania ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
8. Jakie zmiany w ogłoszeniu są zmianami istotnymi.
9. Jakich czynności musi dokonać zamawiający po dokonaniu istotnych zmian w treści ogłoszenia.
10. Ogłoszenia przekazywane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej - jak postąpić, gdy są problemy z zamieszczeniem wszystkich wymaganych informacji.
Zamówienie z wolnej ręki i zapytanie o cenę.
11. Omówienie przesłanek trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 1-7 Pzp).
12. Treść zaproszenia do negocjacji.
13. Wszczęcie i przebieg postępowania.
14. Obowiązek zawiadomienia Prezesa Urzędu Zamówień publicznych o wszczęciu postępowania.
15. Omówienie przesłanek trybu zapytania o cenę.
16. Treść zaproszenia do składania ofert.
17. Wszczęcie i przebieg postępowania.
Ustalanie wartości zamówienia
18. Jak ustalać wartość zamówienia - zasady agregowania zamówień w celu ustalenia wartości jednego zamówienia.
19. Kiedy występuje podobieństwo funkcjonalne lub tożsamość przedmiotowa wielu zamówień i obowiązek ich agregowania.
20. Kryterium tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej.
21. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.
22. Ustalanie wartości obiektu budowlanego i robót budowlanych w rozumieniu przepisów Pzp.
23. Roboty różne rodzajowo wykonywane w jednym budynku, różne rodzajowo wykonywane w wielu budynkach, wykonywane w budynkach tworzących kompleks (ośrodki wypoczynkowe, szpitale, szkoły, jednostki wojskowe), takie same rodzajowo roboty budowlane wykonywane w wielu budynkach w jednym roku finansowym, remonty i przebudowy dróg, remonty i przebudowy ulic, remonty sieci kanalizacji, rozbiórki budynków, ustalanie wartości zamówień współfinansowanych ze środków unijnych.
24. Kiedy wolno, a kiedy nie wolno stosować art. 6a Pzp.
25. Ustalanie wartości zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
26. Ustalanie wartości zamówień na dostawy (wyroby medyczne, produkty lecznicze, aparatura medyczna, sprzęt komputerowy, artykuły spożywcze).
27. Zasady ustalania wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo.
28. Ustalanie wartości zamówienia, jeżeli zamówienia na dostawy udziela się na podstawie umowy dzierżawy, najmu lub leasingu na czas nieoznaczony lub których okres obowiązywania nie może być oznaczony, czas oznaczony nie dłuższy niż 12 miesięcy lub dłuższy niż 12 miesięcy.
29. Ustalanie wartości zamówienia na usługi, których łączna cena nie może być określona.
30. Ustalanie wartości zamówienia, jeżeli zamówienie obejmuje usługi bankowe lub inne usługi finansowe, usługi ubezpieczeniowe, usługi projektowania.
Poleganie na zasobach podmiotów trzecich
31. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego.
32. Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp.
33. Postępowanie zamawiającego w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.
Wybór oferty i obowiązki informacyjne zamawiającego
34. Wybór najkorzystniejszej oferty.
35. Postępowanie zamawiającego, gdy wykonawca uchyla się od podpisania umowy.
36. Jak zawiadamiać o wykluczeniu wykonawcy, odrzuceniu oferty, wyborze oferty albo unieważnieniu postępowania.
Unieważnienie postępowania
37. Omówienie przesłanek unieważnienia postępowania.
Wadium
38. Wnoszenie wadium.
39. Formy wadium.
40. Zatrzymanie wadium.
41. Zwrot wadium.
Grzegorz Mazurek
23 - 24 października 2018
Opis przedmiotu zamówienia
1. Zasady ogólne sporządzania opisu przedmiotu zamówienia.
2. Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
3. Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych i sporządzić opis rozwiązania równoważnego?
4. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.
5. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.
6. Opis przedmiotu zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” (zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych).
7. Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych - w przypadku wynagrodzenia kosztorysowego i ryczałtowego.
8. Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
9. Jak określić w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy - uczestnicy otrzymają gotowe zapisy umowne.
10. Przykłady czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w zamówieniach na usługi i roboty budowlane.
Wykluczenie wykonawcy i „samooczyszczenie”
11. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).
12. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).
13. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - „samooczyszczenie wykonawcy”.
14. Kiedy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadza zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu.
15. Omówienie dokumentów składanych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz zasad ich składania.
Kryteria oceny ofert
16. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert na podstawie kryteriów:
17. okresu gwarancji,
18. terminu wykonania zamówienia,
19. terminu zapłaty,
20. warunków płatności,
21. parametrów technicznych,
22. jakości,
23. wysokości kar umownych,
24. cech funkcjonalnych,
25. doświadczenia i kwalifikacji zawodowych osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
26. Omówienie elementów specyfikacji istotnych warunków zamówienia z uwzględnieniem różnych rodzajów zamówień, warunków udziału w postępowaniu, podstaw wykluczenia, kryteriów oceny ofert.
27. Najczęściej popełniane błędy w sporządzaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
28. Zasady wyjaśniania i zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
29. Postępowanie w przypadku, gdy w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach.
Badanie i ocena ofert. Ocena czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu z postępowania.
30. Przebieg procedury odwróconej i zasadniczej.
31. Badanie, czy oferty złożone przez wykonawców nie podlegają odrzuceniu. Omówienie przesłanek odrzucenia oferty.
32. Ocena ofert.
33. Wezwanie wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp.
34. Uzupełnianie pełnomocnictw.
35. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie JEDZ, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu brak podstaw wykluczenia.
36. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.
37. Ocena czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu z postępowania.
38. Omówienie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i niepodleganie wykluczeniu z postępowania oraz zasad ich składania.
39. Jak wykonawca powinien prawidłowo wypełnić dokument JEDZ.
40. Jak zamawiający powinien badać JEDZ.
Umowy w zamówieniach publicznych i treść dokumentacji zamówienia
41. Jak należy formułować postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.
42. Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.
43. Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.
44. Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.
45. Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.
46. Omówienie niedopuszczalnych zmian istotnych.
47. Jak określać kary umowne. Różnica między zwłoką, a opóźnieniem.
48. Ogłoszenie o zmianie umowy.
49. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
50. Kary umowne.
51. Odstąpienie od umowy przez zamawiającego.
52. Rozwiązanie umowy przez zamawiającego
53. Rozbieżności w orzecznictwie co do możliwości żądania kosztorysu ofertowego w wynagrodzeniu ryczałtowym, przed podpisaniem umowy.
54. Ustalenie treści dokumentacji zamówienia - prawidłowa Specyfikacja i załączniki, protokół protokół postępowania.
Środki ochrony prawnej i nieprawidłowości w postępowaniach.
55. Informacja o czynności niezgodnej z ustawą.
56. Terminy wniesienia odwołań.
57. Przesłanie kopii odwołania zamawiającemu.
58. Treść odwołania.
59. Zakaz zawarcia umowy. Wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy.
60. Przedłużenie ważności (wniesienie nowego) wadium.
61. Obowiązek przesłania kopii odwołania innym wykonawcom; przystąpienie do postępowania odwoławczego - termin, skutek, opozycja.
62. Odpowiedź na odwołanie, uwzględnienie zarzutów w całości - sprzeciw; zasady ponoszenia kosztów postępowania odwoławczego.
63. Rozpoznanie odwołania, wezwanie do poprawienia (uzupełnienia), zwrot, cofnięcie odwołania.
64. Termin rozpoznania odwołania; przesłanki odrzucenia odwołania; rozpoznanie odwołania na rozprawie.
65. Skarga do sądu.
66. Nieprawidłowości w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – najczęściej stwierdzane w środkach ochrony prawnej.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl