Elektronizacja zamówień publicznych oraz stosowanie przepisów RODO w zamówieniach publicznych - Szklarska Poręba

Termin: 13 - 15 czerwca 2018r.
zakwaterowanie od 12 czerwca 2018r.
Miejsce: Szklarska Poręba
HOTEL BORNIT ****
www.hotelbornit.pl
Cena: promocyjna 1690,00 zł netto od osoby

CENA BEZ ZAKWATEROWANIA:
1047,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców problematyki zamówień publicznych w Polsce...

więcej o Józef Edmund Nowicki


Zapraszamy do SZKLARSKIEJ PORĘBY,  jednego z najpiękniejszych miejsc w Sudetach, na  szkolenie pt. "Elektronizacja zamówień publicznych oraz stosowanie przepisów RODO w zamówieniach publicznych" z zakwaterowaniem i wyżywieniem, przygotowujące zamawiających do elektronizacji zamówień oraz omówienie stosowania przepisów RODO w procedurach zamówień publicznych.

Celem szkolenia jest:

  • przedstawienie zmian do ustawy - Prawo zamówień publicznych zawarte w projekcie ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679, wprowadzającej przepisy RODO także do ustawy - Prawo zamówień publicznych,
  • przygotowanie zamawiających do  elektronizacji zamówień,
  • omówienie stosowania przepisów RODO w procedurach zamówień publicznych,
  • omówienie trybu przetargu nieograniczonego i zamówienia z wolnej ręki - przykłady wzorcowych postępowań.

W związku z nowelizacją ustawy - Prawo zamówień publicznych w zakresie stosowania w postępowaniu przepisów rozporządzenia RODO i przepisów ustawy o ochronie danych osobowych podczas szkolenia zostaną także omówione zmiany do ustawy - Prawo zamówień publicznych zawarte w projekcie ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679, wprowadzającej przepisy RODO także do ustawy - Prawo zamówień publicznych. 

 

Konsekwencją wejścia w życie przepisów rozporządzenia RODO oraz nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych są nowe prawa i obowiązki zamawiających i wykonawców w postępowaniu i po zakończeniu postępowania.


W tym zakresie program szkolenia obejmuje zagadnienia dotyczące praw i obowiązków zamawiających i wykonawców:

  • w postępowaniu i po zakończeniu postępowania po wejściu w życie rozporządzenia RODO w zakresie udostępnianie danych osobowych wykonawcy, podmiotów trzecich i podwykonawców,
  • w zakresie udostępniania protokołu postępowania i załączników do protokołu,
  • w zakresie dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę,
  • w zakresie informowania o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia RODO, na stronie internetowej prowadzonego postępowania lub konkursu oraz w ogłoszeniu o zamówieniu, ogłoszeniu o konkursie, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, regulaminie konkursu.

Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy szkolenia otrzymają:

  • najnowszy komentarz "Prawo zamówień publicznych. Komentarz". Wydawnictwo Wolters Kluwer. Autor: Józef Edmund Nowicki
  • materiały szkoleniowe, w tym slajdy w postaci elektronicznej
  • zestaw orzeczeń KIO i sądowych dotyczących problematyki omawianej na szkoleniu.

Wykładowca zapewnia wsparcie merytoryczne w okresie miesiąca od zakończenia szkolenia (od poniedziałku do piątku) - konsultacje telefoniczne, wyjaśnianie wszelkich problemów.

W części dotyczącej elektronizacji zamówień publicznych obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r. w sposób praktyczny omówione zostaną zasady stosowania komunikacji elektronicznej u Zamawiających i Wykonawców.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma: "Prawo zamówień publicznych. Komentarz".

Jest to 3 wydanie bardzo popularnego na rynku wydawniczym komentarza praktycznego do ustawy Prawo zamówień publicznych.

Popularność komentarza wynika z faktu, iż komentarz oparty jest wyłącznie o orzecznictwo KIO, sądowe, Trybunału Sprawiedliwości UE, wyniki kontroli Prezesa UZP.

W Komentarzu zostały omówione trudne i nietypowe sytuacje występujące w praktyce udzielania zamówień publicznych oraz sposoby ich rozwiązania w oparciu o aktualne orzecznictwo oraz wyniki kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Autor odniósł się do wszystkich instytucji prawa zamówień publicznych, wzbogacając je nie tylko o wnikliwy komentarz, lecz także o dogłębną analizę orzecznictwa i opinie prawne Urzędu Zamówień Publicznych. Komentarz pozwala uniknąć błędów w toku czynności związanych z przygotowaniem postępowania, oceną spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz realizacją umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcom umożliwi natomiast uniknięcie wykluczenia z postępowania oraz odrzucenia oferty, a także skuteczne wnoszenie środków ochrony prawnej. Autor prezentuje tezy i uzasadnienia ponad 1600 orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, sądów apelacyjnych, okręgowych i administracyjnych oraz opinii Urzędu Zamówień Publicznych, co pozwala czytelnikowi na wyrobienie sobie właściwego stanowiska w konkretnej sprawie.

Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się zamówieniami publicznymi oraz świadczących usługi doradztwa z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych, jak również ich pełnomocników będących adwokatami bądź radcami prawnymi i osób przeprowadzających kontrolę zamówień publicznych.

Dodatkowe materiały

Uczestnicy szkolenia otrzymają również wzory dokumentów niezbędnych w pracy komisji przetargowej w wersji edytowalnej uwzględniające obowiązki zamawiającego i wykonawców, także wynikające z elektronizacji zamówień od dnia 18.04.2018 r.:

  • SIWZ na roboty budowlane z wzorem umowy i załącznikami,
  • wzór regulaminu działania komisji przetargowej uwzględniającego obowiązki czynności wykonywane przez komisję przetargową w ramach elektronizacji obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r.,
  • wzór regulaminu udzielania zamówień o wartości do 30 000 euro,
  • wzory wezwania do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień dotyczących oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
  • wzór wezwania do wyjaśnienia treści oferty,
  • wzór wezwania do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny,
  • wzór zawiadomień o poprawieniu omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 Pzp,
  • wzór zawiadomienia o unieważnieniu postępowania,
  • wzór zawiadomień o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu bez podziału i z podziałem na części,
  • wzór wyjaśnienia treści SIWZ,
  • wzór zmiany treści SIWZ,
  • wzory propozycji komisji przetargowej wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty oraz wniosku o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
  • wzór zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki.

W/w wzory będą opatrzone komentarzami z aktualnym orzecznictwem.

Gwarantujemy Państwu:

  • rzetelną wiedzę
  • odpowiednią liczbę godzin zajęć
  • nielimitowane czasowo indywidualne konsultacje z wykładowcą po szkoleniu
  • możliwość zadawania pytań na bieżąco podczas zajęć
  • przyjazną atmosferę zajęć
  • materiały dydaktyczne.

ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT POLSKICH GÓR.

Nagrody dla Uczestników:

Wśród Uczestników rozlosowane zostaną 2 licencje ProPublico i 2 licencje PPWydatki.

System do obsługi zamówień publicznych

System ProPublico to innowacyjne narzędzie, które w sposób systemowy wspomaga przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, realizując postępowania prowadzone w trybach przewidzianych w ustawie, jak również zamówienia pozaustawowych do 30 000€.

Absolutną nowością, jest zintegrowana z oprogramowaniem elektroniczna platforma e-usług, która w połączeniu z aplikacją tworzy kompleksowy system informatyczny realizujący w pełni obowiązek komunikacji elektronicznej między Zamawiającym a Wykonawcą, w ramach wchodzącej w życie w 2018r. elektronizacji zamówień publicznych.

Program zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.

System ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając automatyczne tworzenie dokumentów, możliwość generowania i przesyłania ogłoszeń bezpośrednio do BZP, publikacji ogłoszeń w DUUE oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.

Wartość nagrody: 2816,70 zł brutto

Program przeznaczony do ewidencji i kontroli wydatków do 30 000 euro

Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup.

Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu danych do pliku CSV.

Wartość nagrody: 455,00 zł brutto

Zgodnie z komunikatem Urzędu Zamówień Publicznych „do dnia 18 października 2018 r. pełne wdrożenie kompleksowego rozwiązania pozwalającego na profesjonalne i w pełni zautomatyzowane prowadzenie całego procesu udzielenia zamówienia publicznego łącznie z jego monitoringiem (wdrożenie centralnej Platformy e-Zamówień i Portali e-Usług) może okazać się niemożliwe”, „podjęte zostały działania zmierzające do udostępnienia przyjaznego i nieodpłatnego rozwiązania umożliwiającego komunikację elektroniczną między zamawiającym i wykonawcami, w szczególności elektroniczne składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczeń, w tym jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, w zgodzie z wymogami określonymi przez dyrektywy UE”.

Ponadto Urząd Zamówień Publicznych „wspólnie z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii opracowuje projekt regulacji prawnych, dzięki którym nastąpi przesunięcie w czasie elektronizacji zamówień w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej progów UE. Projektowane zmiany zakładają przesunięcie obowiązku wprowadzenia w tych postępowaniach komunikacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej do końca 2019 r., tj. do czasu pełnego wdrożenia modelu docelowego zakładającego istnienie centralnej Platformy e-Zamówień, z którą zintegrowane są Portale e-Usług.”

W związku z powyższym program szkolenia w zakresie elektronizacji będzie obejmować zagadnienia:

Program szkolenia

Elektronizacja zamówień publicznych

1. Wymagania techniczne dla środków komunikacji elektronicznej - podstawy prawne.

2. Podpis kwalifikowany: definicja podpisu, rodzaje, formaty i typy podpisu elektronicznego, weryfikacja podpisów kwalifikowanych.

3. Omówienie procesu przygotowanie i przesyłania elektronicznego dokumentu JEDZ.

4. Składanie JEDZ przez wykonawcę i weryfikacja JEDZ przez zamawiającego w okresie od 18 kwietnia 2018 r. do 17 października 2018 r.

5. W jakich formatach może być sporządzany JEDZ przekazywany za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

6. Zapisy w SIWZ związane z elektronizacją zamówień w okresie od 18 kwietnia 2018 r. do 17 października 2018 r.

7. Składanie ofert oraz innych oświadczeń i dokumentów do 17 października 2018 r.

8. Wady oferty w zakresie formy pisemnej skutkujące jej odrzuceniem.

9. Ochrona przed dostępem do treści JEDZ przed upływem wyznaczonych terminu otwarcia ofert.

10. Jakie problemy mogą pojawić się przy składaniu JEDZ środkami komunikacji elektronicznej i jak ich uniknąć.

11. Czynności wykonywane przez komisję przetargową w ramach elektronizacji obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r. Jak weryfikować JEDZ-a po 18 kwietnia 2018 r.

Zasady zamieszczania ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

17. Wszczęcie postępowania a moment zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych lub opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskim.

18. Jak prawidłowo wypełnić:

  • ogłoszenie o zamówieniu,
  • ogłoszenie o zmianie ogłoszenia,
  • ogłoszenie o udzieleniu zamówienia,
  • ogłoszenia o zmianie umowy.

19. Jakie zmiany w ogłoszeniu są zmianami istotnymi. Jakich czynności musi dokonać zamawiający po dokonaniu istotnych zmian w treści ogłoszenia. 

Opis przedmiotu zamówienia

20. Jak należy opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.

21. Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.

22. Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego.

23. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.

24. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.

25. Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych.

26. Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

27. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.

Ustalanie wartości zamówienia

28. Omówienie kryteriów tożsamości przedmiotowej, tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej - obowiązujących przy ustalaniu wartości zamówienia publicznego.

29. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.

30. Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane:

  • różne rodzajowo wykonywane w jednym budynku,
  • różne rodzajowo wykonywane w wielu budynkach, 
  • wykonywane w budynkach tworzących kompleks,
  • takie same rodzajowo roboty budowlane wykonywane w wielu budynkach w jednym roku finansowym,
  • remonty i przebudowy dróg,
  • remonty i przebudowy ulic,
  • remonty sieci kanalizacji,
  • rozbiórki budynków,
  • ustalanie wartości zamówień współfinansowanych ze środków unijnych.

31. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.

  • dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości,
  • dzielenie zamówienia na części, zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczenia wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp,
  • jakie zamówienia można uznać za zamówienia odrębne,
  • jak należy stosować art. 6a Pzp - omówienie zastosowania art. 6a Pzp na konkretnych przykładach w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane.

Nowe zasady udzielania zamówień przez wielu zamawiających oraz podział obowiązków w grupie zakupowej i odpowiedzialność za naruszenia przepisów Pzp

11.    Jak przeprowadzić postępowanie w przypadku udzielania zamówień przez wielu zamawiających.

12.    Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone  jest w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego lub gdy jeden z zamawiających prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia, występując we własnym imieniu i w imieniu pozostałych zamawiających.

13.    Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia nie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.

Opis przedmiotu zamówienia

14.    Jak należy opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.

15.    Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję - omówienie na przykładach z praktyki i orzecznictwa KIO.

16.    Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - przedstawienie i omówienie przykładów rozwiązań równoważnych.

17.    Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.

18.    Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.

19.    Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych.

20.    Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

Ustalanie wartości zamówienia

21.    Omówienie kryteriów tożsamości przedmiotowej, tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej - obowiązujących przy ustalaniu wartości zamówienia publicznego.

22.    Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.

23.    Jak ustalać wartość zamówień publicznych na:

  • dostawy komputerów,
  • dostawy artykułów spożywczych,
  • aparaturę medyczną,
  • usługi sprzątania,
  • usługi ochrony,
  • usługi szkoleniowe.

24.    Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane:

  • różne rodzajowo wykonywane w jednym budynku,
  • różne rodzajowo wykonywane w wielu budynkach,
  • wykonywane w budynkach tworzących kompleks (ośrodki wypoczynkowe, szpitale, szkoły, jednostki wojskowe),
  • takie same rodzajowo roboty budowlane wykonywane w wielu budynkach w jednym roku finansowym,
  • remonty i przebudowy dróg,
  • remonty i przebudowy ulic,
  • remonty sieci kanalizacji,
  • rozbiórki budynków,
  • ustalanie wartości zamówień współfinansowanych ze środków unijnych.

25.    Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.

  • dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości,
  • dzielenie zamówienia na części, zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczenia wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp,
  • jakie zamówienia można uznać za zamówienia odrębne,
  • jak należy stosować art. 6a Pzp - omówienie zastosowania art. 6a Pzp na konkretnych przykładach w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane.

Zasady wyłączenia osób wykonujących czynności w postępowaniu oraz zatrudnionych przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania

32. W jakich okolicznościach osoby działające po stronie zamawiającego powinny wyłączyć się z postępowania.

33. Zasady składania oświadczeń, o których mowa w art. 17 ust. 2 i art. 17 ust. 2a Pzp. 

Wykluczenie wykonawcy z postępowania i "samooczyszczenie" wykonawcy w celu wykazania swojej rzetelności

34. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).

35. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).

36. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia.

37. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - "samooczyszczenie wykonawcy".

Kryteria oceny ofert

38.    Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert na podstawie kryteriów:

  • okresu gwarancji,
  • terminu wykonania zamówienia,
  • terminu zapłaty,
  • warunków płatności,
  • parametrów technicznych,
  • jakości,
  • funkcjonalności.

Aktualność składanych oświadczeń i dokumentów oraz ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia

39. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

40. Jak określić warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:

  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie informacji na temat rocznych sprawozdań finansowych wykazujących stosunek aktywów do zobowiązań, z uwzględnieniem przejrzystych i obiektywnych metod i kryteriów, na podstawie których uwzględnia się te informacje,
  • informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
  • znaczenie sumy gwarancyjnej w przypadku warunku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 41. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy i osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.

42. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych (potencjału technicznego).

43. Omówienie dokumentów składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i zasad ich składania.

44. Składanie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach podmiotów trzecich.

45. Co powinno zawiera pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego, aby uzna, że podmiot trzecie udostępni wykonawcy określone zasoby.

46. Aktualność składanych oświadczeń i dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia w świetle najnowszego orzecznictwa KIO.

Wadium

47. Omówienie problematyki:

  • wnoszenia wadium,
  • wad występujących w gwarancjach i poręczeniach,
  • zatrzymania wadium,
  • zwrotu wadium.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

48. Przedstawienie i omówienie wzoru SIWZ.

49. Omówienie najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu SIWZ.

50. Zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ - kiedy wyjaśniamy, a kiedy zmieniamy treść SIWZ.

Podwykonawcy

51. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.

52. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.

53. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.

54. Jakich oświadczeń i dokumentów może żądać zamawiający od wykonawcy w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.

Zasady składania, badania, oceny i wyboru ofert. Omówienie procedury odwróconej określonej w art. 24aa Pzp

55. Jakie dokumenty stanowią ofertę a jakie treść oferty w zamówieniu na dostawy, usługi i roboty budowlane.

56. Jakie dokumenty powinien złożyć wykonawca w postępowaniu o wartości zamówienia nie przekraczającej progu unijnego, a jakie w postępowaniu o wartości równej lub przekraczającej progi unijne.

57. Jak zbadać jednolity europejski dokument zamówienia:

58. Omówienie procedury odwróconej.

59. Czy dopuszczalne jest stosowanie procedury innej niż odwrócona w trybie przetargu nieograniczonego.

60. Negatywne konsekwencje w zamówieniach współfinansowanych ze środków unijnych w przypadku zastosowania w przetargu nieograniczonym procedury odwróconej.

61. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.

62. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.

  • jak należy wzywać wykonawców - prawidłowa treść wezwania,
  • ocena złożonych przez wykonawcę wyjaśnień i dowodów.

63.  Omówienie przesłanek odrzucenia oferty oraz wad w formularzu ofertowym i formularzach cenowych skutkujących odrzuceniem oferty (wady dotyczące treści oferty, odrzucenie oferty w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego i żądania złożenia z ofertą kosztorysu ofertowego.

Kiedy można, a kiedy nie można odrzucić ofertę?

Najczęstsze wady występujące w formularzach cenowych i formularzu ofertowym dotyczące niezachowania formy pisemnej).

Jak dokonywać zmian w zawartej umowie w sprawie zamówienia publicznego

65. Jak należy formułować postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.

66. Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.

67. Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.

68. Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.

69. Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.

70. Omówienie niedopuszczalnych zmian istotnych.

Jak udzielać zamówień z wolnej ręki

71. Omówienie całej procedury zamówienia z wolnej ręki:

  • omówienie treści zaproszenia do negocjacji,
  • składanie oświadczeń i dokumentów,
  • kiedy zamawiający zawiadamia Prezesa UZP o wszczęciu postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki,
  • kiedy zamawiający będzie obowiązany skorzystać z ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości (ex ante).

72. Omówienie przesłanek trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 1-7 Pzp).

Temat specjalny - jak udzielać zamówień na roboty budowlane?

73. Wady i zalety wynagrodzenia ryczałtowego i kosztorysowego.

74. Kiedy zamawiający powinien żądać kosztorysu ofertowego w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego na etapie postępowania, a kiedy przed zawarciem umowy.

75. Obowiązki kierownika budowy i kierowników robót.

76. Obowiązki nadzoru inwestorskiego.

77. Harmonogram rzeczowo-finansowy robót.

78. Jakie zmiany zawartej umowy powinien przewidzieć zamawiający w zamówieniu na roboty budowlane i jak takie zmiany należy opisać.

79. Jak należy opisać równoważność w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych.

80. Udzielanie zamówień uzupełniających w zamówieniach na roboty budowlane.

81. Udzielanie zamówień dodatkowych w zamówieniach na roboty budowlane.

82. Podwykonawstwo w zamówieniach na roboty budowlane.

83. Na jakie zapisy w umowie o roboty budowlane należy zwrócić szczególną uwagę.

84. Jakie kary umowne powinien przewidzieć zamawiający w umowie o roboty budowlane.

RODO w postępowaniu

  • Jak zamawiający powinien realizować obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, poprzez zamieszczenie wymaganych informacji w ogłoszeniu o zamówieniu, ogłoszeniu o konkursie, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w regulaminie konkursu.
  • Które dane osobowe podlegające udostępnianiu na podstawie przepisów rozporządzenia zamawiający udostępnia w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, do upływu terminu na ich wniesienie.
  • Obowiązki zamawiającego w postępowaniu i po zakończeniu postępowania po wejściu w życie rozporządzenia RODO w zakresie udostępnianie danych osobowych wykonawcy, podmiotów trzecich i podwykonawców
  • Żądanie od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, gdy wykonanie obowiązków wynikających z rozporządzenia RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku.
  • Obowiązek informowania o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia RODO, na stronie internetowej prowadzonego postępowania lub konkursu oraz w ogłoszeniu o zamówieniu, ogłoszeniu o konkursie, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, regulaminie konkursu lub w inny sposób dostępny dla osoby, której dane osobowe dotyczą.
  • Obowiązek zabezpieczenia danych osobowych przetwarzanych w postępowaniu w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem oraz zobowiązanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania poufności w zakresie udostępnionych im informacji i danych.
  • Wykonanie prawa do uzyskania informacji, o którym mowa art. 15 rozporządzenia RODO. 
  • Wykonanie prawa do sprostowania danych oraz uzupełnienia niekompletnych danych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia RODO.
  • Ograniczenia zasady jawności po wejściu w życie rozporządzenia RODO w zakresie danych osobowych.
  • W jakim zakresie po wejściu w żucie RODO zamawiający może udostępniać protokół postępowania wraz załącznikami. Udostępnianie protokołu wraz załącznikami na zasadach określonych w rozporządzeniu RODO. 
  • Jakie postanowienia może zawierać umowa w sprawie zamówienia publicznego w zakresie stosowania art. 29 ust. 3a Pzp po wejściu w życie rozporządzenia RODO.
  • Sposób dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę po wejściu w życie rozporządzenia RODO.

Harmonogram szkolenia:

12 czerwca 2018

od 15:00 - zakwaterowanie
20:00 - kolacja, po kolacji spotkanie integracyjne

13 czerwca 2018

9:00 - 16:15 - wykład
od 16:15 - indywidualne konsultacje
od 20:00 - uroczysta kolacja z zabawą taneczną

14 czerwca 2018

do 12:00 - czas wolny na wyprawę w góry, wypoczynek w Centrum Rekreacji: basen o długości 25 m, zjeżdżalnia, masaże podwodne i punktowe, sauny: sucha oraz infrared, sala fitness.
12:00 -18:00 - wykłady,
18:00 - konsultacje indywidualne,
20:00 - kolacja.

15 czerwca 2018

9:00 - 12:30 - wykład,
12:30 - zakończenie szkolenia,
13:00 - obiad.

Informujemy również, że po każdym dniu szkolenia odbędą się konsultacje indywidualne, podczas których każdy uczestnik szkolenia będzie mógł również skonsultować dokumentację postępowania, w tym swój SIWZ.

Opinie uczestników

(...) Szkolenie trwało trzy dni i bardzo dobrze rozłożony był czas wykładów w poszczególnych dniach. Prowadzący szkolenie Pan Józef Nowicki imponował wiedzą i dydaktycznym przygotowaniem. Umiejętnie rozkładał akcenty, słuchacz nawet nie zorientował się , że już minęło kolejne półtorej godziny wykładu. Na szczególne uznanie zasługuje też umiejętność prelegenta polegająca na wciąganiu w dyskusję uczestników szkolenia. Dzięki temu atmosfera była przyjazna i pozbawiona bariery "uczniowskiej tremy". Za cenne uważam także punktualne rozpoczynanie zajęć jak i kończenie ich o wyznaczonym czasie. Otrzymane na szkoleniu materiały jak i te dosłane po szkolenie z nawiązką wyczerpują nasze zapotrzebowanie. Jestem przekonany, że nie raz jeszcze będziemy z nich korzystali. (...) Cudowna pogoda jaką mieliśmy w czasie naszego szkolenia dodatkowo zachęcała do wyprawy w Tatry. Tymczasem zajęcia kończyły się gdy już słońce zaszło. Dlatego też warto rozważyć aby rano było więcej czasu wolnego a zajęcia zaczynały się później.
Michał Wasiak
Kancelaria Sejmu
Szkolenie miało bardzo wysoki poziom merytoryczny co bezsprzecznie związane jest z wysokimi kwalifikacjami prowadzącego. Jestem pod wrażeniem biegłej znajomości przepisów ustawy Pzp w korelacji z przepisami ustaw powiązanych i przepisami wykonawczymi. Poza zwięzłą prezentacją tematu szkolenia nieoceniona była również możliwość dyskusji, dotyczącej jego tematu jak również innych spraw związanych z codzienną pracą każdego z uczestników. Możliwość zadawania indywidualnych pytań po zakończeniu szkolenia jest ogromnie pomocna w rozwiązywaniu bieżących problemów związanych z pracą w zamówieniach publicznych. Organizacyjnie szkolenie również stało na bardzo wysokim poziomie i życzyłbym sobie i wszystkim zainteresowanym możliwości uczestniczenia w kolejnych szkoleniach organizowanych przez firmę Ekspert Sp. z o.o.
Krzysztof Przybek
ROPS Rzeszów

Informacje organizacyjne

Termin: 12 czerwiec 2018r. - 15 czerwiec 2018r.
Miejsce: Szklarska Poręba
Cena: 1 690,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera:

  • zakwaterowanie (trzy doby) w pokojach dwuosobowych (za nocleg w pokoju jednoosobowym dopłata 210 zł),
  •  zakwaterowanie od wtorku 12 czerwca 2018 od  godz. 15.00, we wtorek  zapraszamy na obiadokolację,
  • pełne wyżywienie ( śniadania, obiady, kolacje, poczęstunki podczas przerw kawowych)
  • kolację integracyjną połączoną z zabawą taneczną,
  • nieograniczony dostęp do Centrum Rekreacji: sala fitness, basen o długości 25 m, zjeżdżalnia, masaże podwodne i punktowe, sauny: sucha oraz infrared
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu
  • wsparcie  merytoryczne - nieodpłatne konsultacje z wykładowcą  w okresie miesiąca od zakończenia szkolenia (od poniedziałku do piątku) - konsultacje telefoniczne, wyjaśnianie wszelkich problemów.
  • opiekę organizacyjną koordynatora szkolenia,
  • ubezpieczenie NW,
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa,
  • dodatkowe materiały:
    najnowszy komentarz "Prawo zamówień publicznych. Komentarz".  Wydawnictwo Wolters Kluwer.  Autor: Józef Edmund Nowicki. Cena katalogowa 199 zł.

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl