Formularz zgłoszeniowy:
Zdjęcia ze szkoleń :
Zapraszamy do SZKLARSKIEJ PORĘBY, jednego z najpiękniejszych miejsc w Sudetach, na szkolenie pt. "Elektronizacja zamówień publicznych oraz stosowanie przepisów RODO w zamówieniach publicznych" z zakwaterowaniem i wyżywieniem, przygotowujące zamawiających do elektronizacji zamówień oraz omówienie stosowania przepisów RODO w procedurach zamówień publicznych.
W związku z nowelizacją ustawy - Prawo zamówień publicznych w zakresie stosowania w postępowaniu przepisów rozporządzenia RODO i przepisów ustawy o ochronie danych osobowych podczas szkolenia zostaną także omówione zmiany do ustawy - Prawo zamówień publicznych zawarte w projekcie ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679, wprowadzającej przepisy RODO także do ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Konsekwencją wejścia w życie przepisów rozporządzenia RODO oraz nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych są nowe prawa i obowiązki zamawiających i wykonawców w postępowaniu i po zakończeniu postępowania.
W tym zakresie program szkolenia obejmuje zagadnienia dotyczące praw i obowiązków zamawiających i wykonawców:
Uczestnicy szkolenia otrzymają:
Wykładowca zapewnia wsparcie merytoryczne w okresie miesiąca od zakończenia szkolenia (od poniedziałku do piątku) - konsultacje telefoniczne, wyjaśnianie wszelkich problemów.
W części dotyczącej elektronizacji zamówień publicznych obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r. w sposób praktyczny omówione zostaną zasady stosowania komunikacji elektronicznej u Zamawiających i Wykonawców.
Jest to 3 wydanie bardzo popularnego na rynku wydawniczym komentarza praktycznego do ustawy Prawo zamówień publicznych.
Popularność komentarza wynika z faktu, iż komentarz oparty jest wyłącznie o orzecznictwo KIO, sądowe, Trybunału Sprawiedliwości UE, wyniki kontroli Prezesa UZP.
W Komentarzu zostały omówione trudne i nietypowe sytuacje występujące w praktyce udzielania zamówień publicznych oraz sposoby ich rozwiązania w oparciu o aktualne orzecznictwo oraz wyniki kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Autor odniósł się do wszystkich instytucji prawa zamówień publicznych, wzbogacając je nie tylko o wnikliwy komentarz, lecz także o dogłębną analizę orzecznictwa i opinie prawne Urzędu Zamówień Publicznych. Komentarz pozwala uniknąć błędów w toku czynności związanych z przygotowaniem postępowania, oceną spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz realizacją umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcom umożliwi natomiast uniknięcie wykluczenia z postępowania oraz odrzucenia oferty, a także skuteczne wnoszenie środków ochrony prawnej. Autor prezentuje tezy i uzasadnienia ponad 1600 orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, sądów apelacyjnych, okręgowych i administracyjnych oraz opinii Urzędu Zamówień Publicznych, co pozwala czytelnikowi na wyrobienie sobie właściwego stanowiska w konkretnej sprawie.
Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się zamówieniami publicznymi oraz świadczących usługi doradztwa z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych, jak również ich pełnomocników będących adwokatami bądź radcami prawnymi i osób przeprowadzających kontrolę zamówień publicznych.
Dodatkowe materiały
Uczestnicy szkolenia otrzymają również wzory dokumentów niezbędnych w pracy komisji przetargowej w wersji edytowalnej uwzględniające obowiązki zamawiającego i wykonawców, także wynikające z elektronizacji zamówień od dnia 18.04.2018 r.:
W/w wzory będą opatrzone komentarzami z aktualnym orzecznictwem.
ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT POLSKICH GÓR.
Wśród Uczestników rozlosowane zostaną 2 licencje ProPublico i 2 licencje PPWydatki.
System do obsługi zamówień publicznych
System ProPublico to innowacyjne narzędzie, które w sposób systemowy wspomaga przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, realizując postępowania prowadzone w trybach przewidzianych w ustawie, jak również zamówienia pozaustawowych do 30 000€.
Absolutną nowością, jest zintegrowana z oprogramowaniem elektroniczna platforma e-usług, która w połączeniu z aplikacją tworzy kompleksowy system informatyczny realizujący w pełni obowiązek komunikacji elektronicznej między Zamawiającym a Wykonawcą, w ramach wchodzącej w życie w 2018r. elektronizacji zamówień publicznych.
Program zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.
System ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając automatyczne tworzenie dokumentów, możliwość generowania i przesyłania ogłoszeń bezpośrednio do BZP, publikacji ogłoszeń w DUUE oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.
Wartość nagrody: 2816,70 zł brutto
Program przeznaczony do ewidencji i kontroli wydatków do 30 000 euro
Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup.
Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu danych do pliku CSV.
Wartość nagrody: 455,00 zł brutto
Zgodnie z komunikatem Urzędu Zamówień Publicznych „do dnia 18 października 2018 r. pełne wdrożenie kompleksowego rozwiązania pozwalającego na profesjonalne i w pełni zautomatyzowane prowadzenie całego procesu udzielenia zamówienia publicznego łącznie z jego monitoringiem (wdrożenie centralnej Platformy e-Zamówień i Portali e-Usług) może okazać się niemożliwe”, „podjęte zostały działania zmierzające do udostępnienia przyjaznego i nieodpłatnego rozwiązania umożliwiającego komunikację elektroniczną między zamawiającym i wykonawcami, w szczególności elektroniczne składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczeń, w tym jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, w zgodzie z wymogami określonymi przez dyrektywy UE”.
Ponadto Urząd Zamówień Publicznych „wspólnie z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii opracowuje projekt regulacji prawnych, dzięki którym nastąpi przesunięcie w czasie elektronizacji zamówień w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej progów UE. Projektowane zmiany zakładają przesunięcie obowiązku wprowadzenia w tych postępowaniach komunikacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej do końca 2019 r., tj. do czasu pełnego wdrożenia modelu docelowego zakładającego istnienie centralnej Platformy e-Zamówień, z którą zintegrowane są Portale e-Usług.”
W związku z powyższym program szkolenia w zakresie elektronizacji będzie obejmować zagadnienia:
1. Wymagania techniczne dla środków komunikacji elektronicznej - podstawy prawne.
2. Podpis kwalifikowany: definicja podpisu, rodzaje, formaty i typy podpisu elektronicznego, weryfikacja podpisów kwalifikowanych.
3. Omówienie procesu przygotowanie i przesyłania elektronicznego dokumentu JEDZ.
4. Składanie JEDZ przez wykonawcę i weryfikacja JEDZ przez zamawiającego w okresie od 18 kwietnia 2018 r. do 17 października 2018 r.
5. W jakich formatach może być sporządzany JEDZ przekazywany za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
6. Zapisy w SIWZ związane z elektronizacją zamówień w okresie od 18 kwietnia 2018 r. do 17 października 2018 r.
7. Składanie ofert oraz innych oświadczeń i dokumentów do 17 października 2018 r.
8. Wady oferty w zakresie formy pisemnej skutkujące jej odrzuceniem.
9. Ochrona przed dostępem do treści JEDZ przed upływem wyznaczonych terminu otwarcia ofert.
10. Jakie problemy mogą pojawić się przy składaniu JEDZ środkami komunikacji elektronicznej i jak ich uniknąć.
11. Czynności wykonywane przez komisję przetargową w ramach elektronizacji obowiązującej od dnia 18 kwietnia 2018 r. Jak weryfikować JEDZ-a po 18 kwietnia 2018 r.
17. Wszczęcie postępowania a moment zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych lub opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskim.
18. Jak prawidłowo wypełnić:
19. Jakie zmiany w ogłoszeniu są zmianami istotnymi. Jakich czynności musi dokonać zamawiający po dokonaniu istotnych zmian w treści ogłoszenia.
20. Jak należy opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
21. Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
22. Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego.
23. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.
24. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.
25. Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych.
26. Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
27. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.
28. Omówienie kryteriów tożsamości przedmiotowej, tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej - obowiązujących przy ustalaniu wartości zamówienia publicznego.
29. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.
30. Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane:
31. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.
11. Jak przeprowadzić postępowanie w przypadku udzielania zamówień przez wielu zamawiających.
12. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego lub gdy jeden z zamawiających prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia, występując we własnym imieniu i w imieniu pozostałych zamawiających.
13. Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia nie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.
14. Jak należy opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
15. Kiedy opis przedmiotu zamówienia będzie opisany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję - omówienie na przykładach z praktyki i orzecznictwa KIO.
16. Jak należy postąpić w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - przedstawienie i omówienie przykładów rozwiązań równoważnych.
17. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie kosztorysowe.
18. Jakie dokumenty stanowią opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień na roboty budowlane, gdy przewidziano wynagrodzenie ryczałtowe.
19. Jaką funkcję pełni w opisie przedmiotu zamówienia projekt budowlany, a jaką przedmiar robót budowlanych.
20. Jak należy rozumieć obowiązek opisu przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
21. Omówienie kryteriów tożsamości przedmiotowej, tożsamości podmiotowej i oznaczonej perspektywy czasowej - obowiązujących przy ustalaniu wartości zamówienia publicznego.
22. Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.
23. Jak ustalać wartość zamówień publicznych na:
24. Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane:
25. Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.
32. W jakich okolicznościach osoby działające po stronie zamawiającego powinny wyłączyć się z postępowania.
33. Zasady składania oświadczeń, o których mowa w art. 17 ust. 2 i art. 17 ust. 2a Pzp.
34. Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).
35. Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).
36. Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia.
37. Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - "samooczyszczenie wykonawcy".
38. Przedstawienie i omówienie na przykładach jak formułować opis sposobu oceny ofert na podstawie kryteriów:
39. Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
40. Jak określić warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
41. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy i osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.
42. Określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznych (potencjału technicznego).
43. Omówienie dokumentów składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i zasad ich składania.
44. Składanie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach podmiotów trzecich.
45. Co powinno zawiera pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego, aby uzna, że podmiot trzecie udostępni wykonawcy określone zasoby.
46. Aktualność składanych oświadczeń i dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia w świetle najnowszego orzecznictwa KIO.
47. Omówienie problematyki:
48. Przedstawienie i omówienie wzoru SIWZ.
49. Omówienie najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu SIWZ.
50. Zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ - kiedy wyjaśniamy, a kiedy zmieniamy treść SIWZ.
51. Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
52. Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.
53. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.
54. Jakich oświadczeń i dokumentów może żądać zamawiający od wykonawcy w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.
55. Jakie dokumenty stanowią ofertę a jakie treść oferty w zamówieniu na dostawy, usługi i roboty budowlane.
56. Jakie dokumenty powinien złożyć wykonawca w postępowaniu o wartości zamówienia nie przekraczającej progu unijnego, a jakie w postępowaniu o wartości równej lub przekraczającej progi unijne.
57. Jak zbadać jednolity europejski dokument zamówienia:
58. Omówienie procedury odwróconej.
59. Czy dopuszczalne jest stosowanie procedury innej niż odwrócona w trybie przetargu nieograniczonego.
60. Negatywne konsekwencje w zamówieniach współfinansowanych ze środków unijnych w przypadku zastosowania w przetargu nieograniczonym procedury odwróconej.
61. Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.
62. Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.
63. Omówienie przesłanek odrzucenia oferty oraz wad w formularzu ofertowym i formularzach cenowych skutkujących odrzuceniem oferty (wady dotyczące treści oferty, odrzucenie oferty w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego i żądania złożenia z ofertą kosztorysu ofertowego.
Kiedy można, a kiedy nie można odrzucić ofertę?
Najczęstsze wady występujące w formularzach cenowych i formularzu ofertowym dotyczące niezachowania formy pisemnej).
65. Jak należy formułować postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.
66. Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.
67. Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.
68. Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.
69. Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.
70. Omówienie niedopuszczalnych zmian istotnych.
71. Omówienie całej procedury zamówienia z wolnej ręki:
72. Omówienie przesłanek trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 1-7 Pzp).
73. Wady i zalety wynagrodzenia ryczałtowego i kosztorysowego.
74. Kiedy zamawiający powinien żądać kosztorysu ofertowego w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego na etapie postępowania, a kiedy przed zawarciem umowy.
75. Obowiązki kierownika budowy i kierowników robót.
76. Obowiązki nadzoru inwestorskiego.
77. Harmonogram rzeczowo-finansowy robót.
78. Jakie zmiany zawartej umowy powinien przewidzieć zamawiający w zamówieniu na roboty budowlane i jak takie zmiany należy opisać.
79. Jak należy opisać równoważność w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych.
80. Udzielanie zamówień uzupełniających w zamówieniach na roboty budowlane.
81. Udzielanie zamówień dodatkowych w zamówieniach na roboty budowlane.
82. Podwykonawstwo w zamówieniach na roboty budowlane.
83. Na jakie zapisy w umowie o roboty budowlane należy zwrócić szczególną uwagę.
84. Jakie kary umowne powinien przewidzieć zamawiający w umowie o roboty budowlane.
12 czerwca 2018
od 15:00 - zakwaterowanie
20:00 - kolacja, po kolacji spotkanie integracyjne
13 czerwca 2018
9:00 - 16:15 - wykład
od 16:15 - indywidualne konsultacje
od 20:00 - uroczysta kolacja z zabawą taneczną
14 czerwca 2018
do 12:00 - czas wolny na wyprawę w góry, wypoczynek w Centrum Rekreacji: basen o długości 25 m, zjeżdżalnia, masaże podwodne i punktowe, sauny: sucha oraz infrared, sala fitness.
12:00 -18:00 - wykłady,
18:00 - konsultacje indywidualne,
20:00 - kolacja.
15 czerwca 2018
9:00 - 12:30 - wykład,
12:30 - zakończenie szkolenia,
13:00 - obiad.
Informujemy również, że po każdym dniu szkolenia odbędą się konsultacje indywidualne, podczas których każdy uczestnik szkolenia będzie mógł również skonsultować dokumentację postępowania, w tym swój SIWZ.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl