Organizacja i występowanie w zamówieniach publicznych w 2019r. z uwzględnieniem zamówień elektronicznych i tradycyjnych.
Na szkoleniu kompleksowo omówione zostanie zarówno prowadzenie postępowań jako Zamawiający jak również składanie ofert jako Wykonawca. Uwzględnione zostaną również aspekty podwykonawców.
Prowadzenie postępowań przy uwzględnieniu najnowszych przepisów i orzecznictwa oraz stanowisk prawnych jak również tworzenie ofert przy uwzględnieniu elektronizacji – jest niezbędne z uwagi na konieczność dostosowania się do zmieniających się sytuacji.
1. Elektronizacja zamówień publicznych w praktyce :
a) Elektroniczne oferty,
b) Elektroniczne porozumiewanie się,
c) Postanowienia SIWZ ustanawiające elektroniczne zamówienia,
d) Postępowania, w których nie wprowadza się elektronizacji – zasady postępowania
2. Procedury zamówień publicznych w praktyce :
a) Kluczowe pojęcia zamówień publicznych,
b) Opis procedury zamówieniowej od A do Z – krok po kroku na czym polega przetarg,
c) Kluczowe momenty przetargu niebezpieczne dla Wykonawcy,
3. Prawidłowy opis przedmiotu zamówienia :
a) Granica pomiędzy uzasadnionymi potrzebami o ograniczeniem konkurencji,
b) „niejednoznaczność” opisu przedmiotu zamówienia - prawo opcji w opisie przedmiotu zamówienia – do jakich granic można utworzyć prawo zamówienia opcjonalnego,
c) Umowa o pracę jako element opisu przedmiotu zamówienia.
4. Podstawy wykluczenia z postępowania w SIWZ :
a) Ustalenie pożytecznych fakultatywnych podstaw wykluczenia z postępowania,
b) Uwzględnienie możliwości self-cleaningu wykonawcy,
5. Warunki udziału w postępowaniu :
a) Uprawnienia i kompetencje do prowadzenia działalności, przykład – usługi organizacji szkolenia a usługi turystyczne, usługi usuwania azbestu, usługi wywozu odpadów,
b) Warunki finansowe – prawidłowe określanie, c) Warunki zdolności technicznej – wiedza i doświadczenie, osoby którymi dysponuje wykonawca, narzędzia, którymi dysponuje wykonawca.
6. Kryteria oceny ofert po nowelizacji :
a) Kryteria gwarancyjne – rozbudowane świadczenie gwarancyjne,
b) Kryteria jakościowe,
c) Kryteria kosztu,
d) Kryteria osobowe – oparte o osoby realizujące zamówienie,
7. Tajemnica przedsiębiorstwa w praktyce – najnowsze przypadki, konieczność odtajniania i ryzyko z tym związane,
8. Rażąco niska cena po nowelizacji – najnowsze przypadku orzecznictwa, prawidłowe praktyki,
9. Pozacenowe kryteria oceny ofert :
a) Badanie ofert w zakresie kryteriów oceny ofert,
b) Próbki – czy badanie jakościowe wyłącza możliwości uzupełnienia ?
10. Strategia działania Zamawiającego – jak sprawnie przeprowadzić postępowanie na etapie badania i oceny ofert:
a) Odrzucenie i odtajnianie – oddzielenie pierwszego etapu od kolejnych,
b) Informowanie o wykonawcach nie podlegających wykluczeniu, o ofertach nie podlegających odrzuceniu – sens działania,
c) Wybór wykonawcy – dokonany w taki sposób, aby się utrzymał.
d) Środki ochrony prawnej po nowelizacji w praktyce.
11. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
a) Sprawdzenie umowy w zakresie elementów zapewniających gospodarność i prawidłowe działanie oraz jej realizację,
b) Prawidłowe działania po podpisaniu umowy,
c) Działania w zakresie zmiany umowy – prawidłowe praktyki.
12. Podsumowanie.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl