LETNIA AKADEMIA NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Zapraszamy na

LETNIĄ AKADEMIĘ NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 Analiza porównawcza obowiązującej i nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych

Szkolenie trzydniowe ONLINE

Termin: 03-05 sierpnia

Cena: tylko 799,00 zł netto

Celem szkolenia jest:

  • szczegółowa analiza porównawcza obowiązującej i nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych (aspekty teoretyczne i praktyczne)
  • omówienie nowych instytucji, procedur i dokumentów mających zastosowanie w procedurach poniżej progu unijnego w nowej ustawie Pzp
  • omówienie wzoru Specyfikacji Warunków Zamówienia i Opisu Potrzeb i Wymagań

Szkolenie jest przeznaczone dla:

  • pracowników instytucji zamawiających (osób merytorycznie odpowiedzialnych za przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych)
  • wykonawców
  • podmiotów świadczących usługi doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych
  • osób wykonujących kontrole zamówień publicznych
  • osób rozpoczynających pracę w zamówieniach publicznych.

Materiały szkoleniowe:

Uczestnicy szkolenia otrzymają:

1) obowiązującą i nową ustawę - Prawo zamówień publicznych w postaci elektronicznej (przed szkoleniem),

2) pełną prezentację ze szkolenia w postaci elektronicznej (przed szkoleniem),

3) e-booki (po szkoleniu):

• „Procedura odwrócona w obowiązującej i nowej ustawie - Prawo zamówień publicznych. Analiza porównawcza”,

• „Uzupełnianie, poprawiane i wyjaśnianie oświadczeń i dokumentów składanych w postępowaniu. Analiza porównawcza procedur obowiązującej i nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych”

• „Przetarg nieograniczony. Analiza porównawcza procedur obowiązującej i nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych”

• „Umowa w sprawie zamówienia publicznego. Analiza porównawcza przepisów obowiązującej i nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych”

4) gotowe przykłady (po szkoleniu):

• analizy potrzeb i wymagań,

• raportu z realizacji umowy.

PROGRAM SZKOLENIA:

Zagadnienia ogólne

1. Omówienie nowych definicji ustawowych.

2. Podział zamówień i zamawiających.

3. Termin oznaczony w godzinach.

4. Jak stosować zasadę efektywnych zamówień publicznych.

5. Konflikt interesów.

6. Zasady składania ofert, oświadczeń i dokumentów.

7. Odstąpienie od stosowania środków komunikacji elektronicznej przy składaniu oferty.

8. Grupy zakupowe.

9. Pomocnicze działania zakupowe.

10. Protokół postępowania.

11. Komisja przetargowa.

 

Zamówienia bagatelne

 

12. Co to są zamówienia bagatelne?

13. Szacowanie wartości zamówień bagatelnych.

14. Co to jest wartość jednorazowego zakupu?

15. Ustawowe obowiązki w zakresie zamówień bagatelnych.

16. Jak będziemy udzielać zamówień bagatelnych?

17. Procedury jakie będziemy stosować w zamówieniach bagatelnych.

18. Zmiany w regulaminach do 30.000 euro.

19. Wszczęcie postępowania „bagatelnego”.

20. Składanie i otwarcie ofert w zamówieniach bagatelnych.

21. Forma i postać oferty w zamówieniach bagatelnych.

22. Składanie oświadczeń i dokumentów w zamówieniach bagatelnych.

23. Badanie o ocena ofert w zamówieniach bagatelnych.

24. Treść Istotnych Warunków Zamówienia w zamówieniach bagatelnych.

25. Odrzucenie oferty, wykluczenie z postępowania, wybór oferty.

26. Unieważnienie postępowania bagatelnego.

27. Obowiązki informacyjne w zamówieniach bagatelnych.

 

Opis przedmiotu zamówienia

 

28. Opisanie przedmiotu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.

29. Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.

30. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę oraz opis rozwiązania równoważnego.

31. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy - Kodeks pracy.

32. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia konieczność przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji.

33. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymagania związane z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem.

34. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

35. Opis przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych.

36. Opis przedmiotu zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.

37. Opisanie przedmiotu zamówienia przez odniesienie się w kolejności preferencji do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych.

38. Wymaganie od wykonawców przedstawienia certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.

 

Jak dokonać analizy potrzeb i wymagań zamawiającego

 

39. Jak dokonać analizy potrzeb i wymagań, uwzględniając rodzaj i wartość zamówienia.

40. Kiedy zamawiający może odstąpić od dokonania analizy potrzeb i wymagań.

41. Przeprowadzenie wstępnych konsultacji rynkowych.

 

Szacowanie wartości zamówienia

 

42. Zasady szacowania wartości zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane.

43. Całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością, jako podstawa ustalenia wartości zamówienia.

44. Kryteria tożsamości przedmiotowej, podobieństwa funkcjonalnego, tożsamości czasowej zamówienia oraz wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę.

45. Ustalanie wartości zamówienia z uwzględnieniem zamówień uzupełniających.

46. Ustalanie wartości zamówienia przez wyodrębnioną jednostkę organizacyjną zamawiającego posiadająca samodzielność finansową.

47. Wartość umowy ramowej.

48. Ustalanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo lub podlegające wznowieniu.

49. Ustalanie wartości zamówienia na dostawy udzielane na podstawie umowy dzierżawy, najmu lub leasingu na czas nieoznaczony lub czas oznaczony.

50. Ustalanie wartości zamówienia na usługi, których łączna cena nie może być określona.

51. Ustalanie wartości zamówienia na usługi bankowe lub inne usługi finansowe, usługi ubezpieczeniowe, usługi projektowania.

52. Ustalanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy z uwzględnieniem prawa opcji.

53. Ustalanie wartości zamówienia na wykonanie robót budowlanych.

54. Ustalanie wartości zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na podstawie wartości planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.

55. Zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp.

56. Ustalanie wartości zamówienia, gdy zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.

57. Zmiana ustalonej wartości zamówienia, jeżeli po ustaleniu wartości zamówienia nastąpiła zmiana okoliczności mających wpływ na dokonane ustalenie.

58. Stosowanie art. 30 ust. 4 nowej ustawy, jako odpowiednika obowiązującego art. 6a Pzp.

 

Ogłoszenia

 

59. Rodzaje ogłoszeń.

60. Upublicznienie ogłoszenia. Publikacja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

61. Dokonywanie zmian w ogłoszeniu.

62. Udokumentowanie daty przekazania ogłoszenia i przechowywanie dowodu przekazania ogłoszenia.

63. Zmiany treści ogłoszenia skutkujące unieważnieniem postępowania.

 

Ustalenie niektórych warunków zamówienia

 

64. Podział zamówienia na części.

65. Ubieganie się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców mających status zakładu pracy chronionej i spółdzielnie socjalne.

66. Określanie w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.

 

SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA I OPIS POTRZEB I WYMAGAŃ

 

67. Omówienie treści SWZ i OPW.

68. Zasady wyjaśniania i zmiany treści SWZ i OPW.

69. Zmiany SWZ skutkujące unieważnieniem postępowania.

 

Analiza porównawcza przebiegu obowiązującej i nowej procedury odwróconej

 

70. Omówienie przebiegu procedury odwróconej.

71. Wszczęcie postępowania.

72. Terminy składania ofert.

73. Składanie i otwarcie ofert.

74. Postępowanie w przypadku wstępnego zaangażowania wykonawcy.

75. Udostępnianie SIWZ.

76. Badanie ofert, w tym badanie rażąco niskiej ceny.

77. Omówienie przesłanek odrzucenia oferty.

78. Ocena ofert.

79. Ocena podmiotowa wykonawców.

80. Wybór najkorzystniejszej oferty.

81. Omówienie przesłanek odrzucenia oferty.

82. Termin związania ofertą.

83. Zakończenie postępowania.

84. Podpisanie umowy.

85. Omówienie przesłanek unieważnienia postępowania.

 

Wadium

 

86. Wnoszenie wadium i formy wadium.

87. Zatrzymanie wadium.

88. Zwrot wadium.

 

Przedmiotowe środki dowodowe

 

89. Charakter przedmiotowych środków dowodowych.

90. Składanie przedmiotowych środków dowodowych.

91. Konsekwencje i postępowanie zamawiającego w przypadku niezłożenia przedmiotowego środka dowodowego.

 

Wykluczenie z postępowania

 

92. Omówienie obligatoryjnych i fakultatywnych podstaw wykluczenia.

93. Nowe zasady postępowania zamawiającego i wykonawcy w przypadku samooczyszczenia.

94. Nowa formuła samooczyszczenia.

 

Warunki udziału w postępowaniu

 

95. Określenie warunków udziału w postępowaniu oraz wymaganych od wykonawców środków dowodowych.

96. Uznanie, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

97. Ocena zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia i wymaganie od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.

 

Podmioty trzecie

 

98. Poleganie na zasobach podmiotów trzecich.

99. Treść zobowiązania.

100. Ocena podmiotu trzeciego w zakresie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.

 

Podmiotowe środki dowodowe

 

101. Omówienie treści JEDZ-a oraz zasad składania oświadczeń o dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.

102. Badanie aktualności oświadczeń i dokumentów.

103. Poprawianie, uzupełnianie i wyjaśnianie JEDZ-a oraz oświadczeń i dokumentów.

 

Obowiązki informacyjne zamawiającego

 

104. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.

105. Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania.

106. Zawiadomienie o unieważnieniu poszczególnych czynności w postępowaniu.

107. Ogłoszenie o wyniku postępowania.

 

Umowa i zmiany umowy

 

108. Obligatoryjne postanowienia umowne.

109. Zakazane postanowienia umowne.

110. Zmiany istotne i nieistotne umowy.

111. Zmiany umowy wskutek zmian cen materiałów i kosztów związanych z realizacja umowy.

112. Sporządzanie raportu z realizacji umowy.

113. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.

 

Zmiany w procedurach odwoławczych

 

114. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

115. Zmiany w dopuszczalności wnoszenia odwołań.

116. Sąd zamówień publicznych.

 

Opinie uczestników

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym – także oceniam pozytywnie.
Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP
Uczestniczyłam w szkoleniach Pana Nowickiego już parę razy i nigdy się nie zawiodłam. Duża wiedza, umiejętność jej przekazania oraz miła atmosfera na zajęciach oto główne zalety. Na pewno będę jeszcze nie raz korzystać z fachowości Pana Nowickiego. Uważam że jest jednym z lepszych szkoleniowców w tej dziedzinie.
Weronika Stachura
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Informacje organizacyjne

Termin: 3 sierpień 2020r. - 5 sierpień 2020r.
Miejsce: Online
Cena: 799,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera:

  • dostęp do szkolenia on-line
  • materiały szkoleniowe
  • możliwość zadawanie pytań na czacie
  • imienny certyfikat uczestnictwa

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
LETNIA AKADEMIA NOWEGO PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych

Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl