NOWE PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH DLA WYKONAWCÓW

Praktyczny warsztaty dla Wykonawców - w oparciu o nową ustawę z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych

Termin: 17-18 grudnia 2020r.
Miejsce: Online
Cena: 699,00 zł netto od osoby
Trener: Małgorzata Niemiec

• Doświadczenie trenerskie od 2003 r. – tylko w ostatnich latach kilka tys. godzin szkoleniowych potwierdzonych referencjami;
• Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym od 2004 r., zaświadczenie Ministra Finansów Nr 718/2004;
• Audytor - wpisana na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych (KLPAiKW);
• Orzekała w sprawie odwołań - arbiter i obserwator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007.

więcej o Małgorzata Niemiec

Małgorzata Niemiec o sobie i o Zamówieniach Publicznych

Opis szkolenia:

SZKOLENIE UMOŻLIWI

Zapoznanie uczestników z przepisami ustawy nowej ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych ( zw. dalej Nowa Ustawa). W zakresie niezmienionych przepisów Wykonawca pozna sprawdzone rozwiązania praktyczne i aktualne rzecznictwo.

Ponadto szkolenie umożliwi naukę praktycznych umiejętności koniecznych w składaniu ofert, prowadzeniu negocjacji i realizacji innych czynności w postępowaniu publicznym od strony Wykonawcy.

 

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

- zapoznać się z nową ustawa z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych.

Szkolenie odpowie na pytania:

  • co nowego ?
  • co po staremu?
  • co podobnie?
  • jakie to ma znaczenie dla Wykonawców? jakie dla Zamawiających?
  • jak poprawnie w związku z wszystkimi zmianami Zamawiający i Wykonawcy mają postępować?

Odbiorcy:

Wykonawcy - zgodnie z pojęciem Nowej ustawy Pzp. tj. przedsiębiorcy biorący lub zainteresowani udziałem w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Pzp.

PROGRAM SZKOLENIA

DEFINICJE - ISTOTNE, CELE I KONSEKWENCJE DLA WYKONAWCÓW:

  • Istotne pojęcia wprowadzone do ustawy Prawo zamówień publicznych – wyłącznie konieczne do właściwej interpretacji Nowej Ustawy przez Wykonawcę;
  • Konstrukcja Nowej ustawy – które przepisy muszą interesować Wykonawców ? – Nowa ustawa Pzp. ma 623 artykuły …
  • Cele ogólne – i ich znaczenie dla Wykonawców;

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA ORAZ PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ:

  • Zasady opisywania przedmiotu zamówienia w Nowej ustawie – praktyczne przykłady i skuteczne mechanizmy weryfikowania nieprawidłowości, wnioskowanie o zmiany opisu przedmiotu zamówienia – co mam zrobić jak blokuje mnie opis ?
  • Dzielenie zamówień na części – w kontekście realizacji celu zamówienia publicznego - wnioskowanie o zmiany – jak ?
  • Konsultacje rynkowe przed rozpoczęciem procedury – nie ma już dialogu technicznego ? czy jak zwiększyć swoje szanse w przetargu?

PROCEDURA KRAJOWA – SCHEMATY NOWYCH ROZWIAZAŃ – Jak się zachować w kontekście zmian i nowych rozwiązań ?

  • Przejrzyste omówienie wszystkich czynności od strony Wykonawcy – w trzech wariantach trybu podstawowego
  • Można negocjować ofertę w trybie podstawowym- jak ? kiedy?
  • Pozostałe tryby w procedurze krajowej – zmiany istotne dla Wykonawcy z uwzględnieniem konsekwencji zmian.

SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA i OPIS POTRZEB I WYMAGAŃ :

  • Dlaczego swz a nie SIWZ…?
  • Opis potrzeb i wymagań ( OPW)– co to jest ?
  • Jak czytać SWZ, OPW, żeby dobrze złożyć ofertę ? – nauka czytania swz przez Wykonawców;
  • Opis potrzeb i wymagań zamiast SWZ - co to jest ?
  • Dokumenty przedmiotowe – opis przedmiotu zamówienia
  • Można negocjować ofertę w trybie podstawowym- jak ? kiedy?
  • Załączniki do specyfikacji – wzory i nowe zasady ich wypełniania przez Wykonawców;
  • Podwykonawstwo – zmiany !
  • Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - weryfikacja specyfikacji w trybie pytań, zmiany swz, wymagania co do zmian terminu składania ofert.

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

  • Zasady określania warunków – zasada efektywności, proporcjonalności, uczciwej konkurencji i przejrzystości – omówienie kwestionowania naruszenia tych zasad przez Zamawiających na konkretnych przykładach;
  • Zasada jawności, przejrzystości– jakie prawa i obowiązki ma Wykonawca
  • Tzw. warunki negatywne – przesłanki obligatoryjne i fakultatywne – co się zmieniło i jak to się przełoży na ocenę Wykonawcy;
  • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) - wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – szczegółowa praktyczna instrukcja wypełniania na przykładach, które dotyczą zmienionych warunków;
  • Katalog dokumentów i oświadczeń na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – zmiany, zakres, forma, zasady przedkładania i weryfikacji konkurencji na gruncie nowej ustawy czyli pełna elektronizacja;
  • Korzystanie z zasobów innych podmiotów – wymagane dokumenty i oświadczenia w parciu o Nową ustawę;
  • Przedkładanie i uzupełnianie dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu – zasady, sposób, błędy, zasada równego traktowania – jak po nowemu ?
  • Samooczyszczenie wykonawcy – w praktyce na gruncie Nowej ustawy.

WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ:

  • Dobór kryteriów oceny ofert – kwestionowanie kryteriów w szczególności w oparciu o zasadę przejrzystości i uczciwej konkurencji – czy i co się zmienia ?
  • Gospodarność, celowość wydatkowania środków publicznych w kontekście doboru kryteriów pozacenowych – zasada efektywności kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
  • Kryteria pozacenowe przedmiotowe, w tym kryteria jakościowe, kosztowe, funkcjonalne i środowiskowe – kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie – jak ?
  • Badanie ofert konkurencyjnych na gruncie Nowej Ustawy – poprawianie, wyjaśnianie – problemy i zmiany w tym zakresie – praktyczne przykłady;
  • Otwarcie ofert – zmiany, sposób, obowiązki Zamawiającego, uprawnienie Wykonawcy;
  • Weryfikacja rażąco niskiej ceny – zmiany, etapy, zasady, obowiązki Zamawiających i Wykonawców plus kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
  • Przesłanki odrzucenia oferty – duże zmiany?, uzupełniony katalog przesłanek kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
  • Badanie i ocena ofert i dokumentów – etapy, nowe zasady kolejność czynności kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
  • Tzw. odwrócona metoda oceny ofert – jak to ma wyglądać zgodnie z Nową Pzp.
  • Wybór najkorzystniejszej oferty – wymagane uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie – błędy Zamawiających i rekomendacje audytora;
  • Przesłanki unieważnienia postępowania - zmiany, uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie – błędy Zamawiających i rekomendacje audytora

ELEKTRONIZACJA – REGULACJE PRAWNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY

  • Wymagania w Nowej ustawie Pzp. dotyczące elektronizacji zamówień publicznych i rozporządzeniu w sprawie elektronizacji zamówień – obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego w Nowej ustawie;

PROCEDURA ODWOŁAWCZA:

  • Odwołanie – zmiany enumeratywnie;
  • zasady wnoszenia odwołań;
  • Postępowanie skargowe – nowe rozwiązania

UMOWA, ZMIANY UMOWY, ROZWIĄZANIE, MONITOROWANIE REALIZACJI UMOWY:

  • Uprawnione zmiany umowy - uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie, zasadność, monitowanie przez Wykonawców zmian umowy;
  • Przesłanki rozwiązania umowy;
  • Monitorowanie realizacji umowy od strony Wykonawcy – sposoby, korzyści, błędy, rekomendacja audytora.
  • Pozasądowe rozwiazywanie sporów w zamówieniach publicznych – MEDIACJA/ KONCYLIACJA

Program proponowanego szkolenia jest opracowaniem autorskim trenera w rozumieniu Ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku O prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 24, poz. 83 ze zm.) i podlega ochronie prawnej przewidzianej zapisami tej ustawy.

Uwaga ! Program szkolenia będzie na bieżąco i proporcjonalnie modelowany - w odpowiedzi na rzeczywiste i najbardziej istotne potrzeby uczestników.

Informacje organizacyjne

Termin: 17 grudzień 2020r. - 18 grudzień 2020r.
Miejsce: Online
Cena: 699,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera:

  • udział w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe
  • możliwość zadawanie pytań na czacie
  • imienny certyfikat uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl