Szkolenie prowadzone będzie "na żywo". Uczestnicy będą mogli zadawać pytania na czacie - w czasie rzeczywistym.
Celem tego szkolenia jest pokazanie jak za pomocą odpowiednich procedur oraz klauzul umownych kształtować odpowiedzialność Właściciela Biura Rachunkowego w kontaktach z Klientami.
Dzięki szkoleniu dowiesz się:
Otrzymasz dodatkowo:
Ciągłe zmiany w przepisach podatkowych prowadzą do konieczności doprecyzowania relacji pomiędzy biurem rachunkowym a kontrahentem. W szczególności związane jest to z przekazywaniem informacji o dokonywanych transakcjach, gdyż nałożone na podatników obowiązki mogą być realizowane tylko przez nich bezpośrednio. Biuro rachunkowe lub księgowość może tylko weryfikować przekazywane dokumenty i odpowiednio określić zobowiązanie podatkowe.
Jest to obecnie istotne w związku z wprowadzeniem nowego pliku JPK_VDEK i zwiększenia zakresu informacji, które podatnicy powinni przekazywać do organów podatkowych.
Niezwykle istotnym zagadnieniem jest postrzeganie zmian z perspektywy odpowiedzialności osób prowadzących rozliczenia księgowe.
Pytanie, które należy sobie obecnie zadać brzmi: na ile istniejąca umowa lub procedury przekazywania danych do biura księgowego pozwalają jednoznacznie określić, kto ponosił będzie odpowiedzialność za błędne ustalenie podstawy opodatkowania.
Ma to ścisły związek m.in. z koniecznością weryfikacji podatników w rejestrze ministerstwa finansów, kwalifikacji płatności w ramach tzw. obligatoryjnego split paymentu, rozliczania kosztów podatkowych i podatku VAT przy zapłacie należności, a także określonych transakcji, dla których ustawodawca przewidział dodatkowe oznaczenia w pliku JPK_VDEK.
Obecnie ważne jest jednoznaczne określenie procedur w relacjach biuro rachunkowe – kontrahent pozwalających zarządzać tą odpowiedzialnością lub ją minimalizować.
Ważnym elementem kształtowania tej odpowiedzialności jest zarówno umowa pomiędzy biurem rachunkowym i kontrahentem, jak też bieżąca korespondencja mailowa. Należy pamiętać o podwyższonym standardzie tzw. należytej staranności po stronie biura rachunkowego.
Skutkować to powinno szczególnym nadzorem z jednej strony nad wypełnianiem obowiązków określonych umową, a z drugiej nad precyzyjnym określeniem procedur wymiany informacji. W znacznej mierze to ostatnie zagadnienie będzie kształtowało zakres odpowiedzialności biura rachunkowego.
Przepływ informacji pomiędzy kontrahentem a biurem rachunkowym:
1. Kategoryzacja danych otrzymywanych i przekazywanych przez biuro rachunkowe;
2. Dane na potrzeby pliku JPK_VDEK;
3. Dokumentowanie informacji w biurze rachunkowym.
Umowa z kontrahentem:
1. Tryby zawarcia umowy i jej zmiany lub zakończenia;
2. Zakres podlegający regulacji umownej w relacji biura rachunkowego do kontrahenta;
3. Procedury wewnętrzne a umowa w biurze rachunkowym.
4. Umowa z kontrahentem a umowa z pracownikiem/zleceniobiorcą.
Odpowiedzialność biura rachunkowego:
1. Rodzaje odpowiedzialności przy prowadzeniu biura rachunkowego;
2. Modyfikacja odpowiedzialności cywilnoprawnej i podatkowej;
3. Umowa i procedury wewnętrzne a odpowiedzialność.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl