Szkolenie prowadzone będzie "na żywo". Uczestnicy będą mogli zadawać pytania na czacie - w czasie rzeczywistym.
Obowiązki związane z weryfikacją transakcji na potrzeby przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy lub finansowania terroryzmu dotyczą m.in. biur rachunkowych w związku z otrzymywanymi od swoich kontrahentów informacjami.
Obecnie obowiązują dwa unijne akty prawne, które regulują tą materię. Są nimi Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu oraz Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych.
Dodatkowo obowiązują krajowe regulacje, które implementują przepisy Dyrektywy do krajowego porządku prawnego.
Podmioty usługowo prowadzące księgi rachunkowe zobowiązane są posiadać określone procedury, których stosowanie ma na celu wykrycie i poinformowanie odpowiednich organów o transakcjach zarówno przekraczających ustawowo określony próg, jak też tzw. transakcji podejrzanych.
Wprowadzone obowiązki dokumentacyjne związane są zarówno z koniecznością przygotowania dokumentów na potrzeby biura, jak również obowiązkiem przekazywania określonych informacji do Ministerstwa Finansów, w ramach której to struktury funkcjonuje GIIF.
Jednocześnie omówione zostaną zmiany wprowadzone ustawą z dnia 30 marca 2021r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2021, poz. 815).
Każdy uczestnik otrzyma wzory dokumentów gotowe do natychmiastowego wykorzystania:
GIIF
1. Zakres regulacji unijnych oraz krajowych dotyczących zagadnienia prania brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu.
2. Nowelizacja przepisów z marca 2021r.
3. Biuro rachunkowe jako podmiot obowiązany w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
4. Rozszerzenie zakresu obowiązków biura rachunkowego z końcem lipca 2021r.
5. Procedury bezpieczeństwa i rejestracja transakcji przez biuro rachunkowe.
6. Analiza ryzyka podmiotów, na rzecz których biuro świadczy usługi;
7. Procedury wewnętrzne w biurze rachunkowym.
8. Ocena kontrahentów i przekazywanie informacji do GIIF.
9. Umowa biura rachunkowego z kontrahentem a obowiązki wynikające z regulacji dot. Prania brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu.
10. Sankcje za niedopełnienie obowiązków po stronie biura rachunkowego.
11. Regulacje dot. Prania brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu a przepisy związane z weryfikacją kontrahenta w systemie podatkowym.
Elektroniczna wymiana informacji
12. Elektroniczna wymiana danych pomiędzy biurem rachunkowym a kontrahentem i organem podatkowym;
13.Elektroniczne usługi realizowane przez administrację publiczną, istotne w pracy biura rachunkowego.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl