Organy podatkowe w okresie ostatnich kilku lat w coraz większym stopniu ograniczają możliwość uznawania za koszty podatkowe wydatków związanych z szeroko rozumianym marketingiem.
Pojęcie reprezentacji, mimo korzystnych dla podatników stanowisk prezentowanych w interpretacjach ogólnych Ministerstwa Finansów, jest wciąż interpretowane rozszerzająco. Uwzględniając niejednolite orzecznictwo sądów administracyjnych, obecnie wydatki marketingowe często nie są uznawane za koszty podatkowe, co w oczywisty sposób zmniejsza rentowność podmiotów gospodarczych.
Podczas szkolenia omówione zostaną zarówno zasady rozliczania tego typu wydatków, jak też omówione zostaną szczegółowo poszczególne instrumenty marketingu, najczęściej stosowane w przedsiębiorstwie.
Z wydatkami marketingowymi ściśle wiążą się świadczenia pracownicze, których celem jest zainteresowanie nie klientów podatnika, ale pozyskanie i utrzymanie pracowników.
Obecny rynek pracy zmusił w wielu przypadkach do zwiększenia kosztów pracowniczych, co często negatywnie przełożyło się na wyniki przedsiębiorstw. Dalsze podnoszenie płac, uwzględniając ich obciążenia publicznoprawne, przestaje się opłacać dla wielu przedsiębiorców.
Stąd też w coraz większym stopniu wykorzystywane są pozapłacowe świadczenia, które w oczywisty sposób maja wpływ na rozliczenia podatkowe.
Podczas ostatniej części spotkania omówione zostaną wybrane rozwiązania z perspektywy podatkowej, jak też wskazane zostaną zmiany przepisów w ostatnich kilku latach, które wpłynęły na sposób takich rozliczeń.
I. Uwagi ogólne
II. Omówienie wybranych instrumentów marketingowych
III. Dokumentacja
IV. Świadczenia na rzecz pracowników
V. Pytania uczestników
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl