Reprezentacja, reklama i świadczenia pracownicze - aspekty podatkowe w (CIT/PIT, VAT) - Gdynia

Termin: 27 listopada 2019r.
Miejsce: Gdynia
Cena: 399,00 netto od osoby
Trener: dr Krzysztof Biernacki

przede wszystkim praktyk, doradca podatkowy i adiunkt Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Na co dzień prowadzi Kancelarię INITIUM.
Autor licznych artykułów z zakresu finansów przedsiębiorstw i opodatkowania m.in. w Rzeczpospolitej, Gazecie Prawnej, Gazecie MSP, Prawie i Podatkach i in...

więcej o dr Krzysztof Biernacki

Opis:

Organy podatkowe w okresie ostatnich kilku lat w coraz większym stopniu ograniczają możliwość uznawania za koszty podatkowe wydatków związanych z szeroko rozumianym marketingiem.

Pojęcie reprezentacji, mimo korzystnych dla podatników stanowisk prezentowanych w interpretacjach ogólnych Ministerstwa Finansów, jest wciąż interpretowane rozszerzająco. Uwzględniając niejednolite orzecznictwo sądów administracyjnych, obecnie wydatki marketingowe często nie są uznawane za koszty podatkowe, co w oczywisty sposób zmniejsza rentowność podmiotów gospodarczych.

Podczas szkolenia omówione zostaną zarówno zasady rozliczania tego typu wydatków, jak też omówione zostaną szczegółowo poszczególne instrumenty marketingu, najczęściej stosowane w przedsiębiorstwie.

Z wydatkami marketingowymi ściśle wiążą się świadczenia pracownicze, których celem jest zainteresowanie nie klientów podatnika, ale pozyskanie i utrzymanie pracowników.

Obecny rynek pracy zmusił w wielu przypadkach do zwiększenia kosztów pracowniczych, co często negatywnie przełożyło się na wyniki przedsiębiorstw. Dalsze podnoszenie płac, uwzględniając ich obciążenia publicznoprawne, przestaje się opłacać dla wielu przedsiębiorców.

Stąd też w coraz większym stopniu wykorzystywane są pozapłacowe świadczenia, które w oczywisty sposób maja wpływ na rozliczenia podatkowe.

Podczas ostatniej części spotkania omówione zostaną wybrane rozwiązania z perspektywy podatkowej, jak też wskazane zostaną zmiany przepisów w ostatnich kilku latach, które wpłynęły na sposób takich rozliczeń.

Program:

I. Uwagi ogólne

  • Instrumenty marketingowe a przepisy podatkowe;
  • Zakres podatków wpływających na czynności marketingowe;
  • Podatek dochodowy – koszty, przychody i zwolnienia przedmiotowe oraz problematyka reprezentacji reklamy;
  • Podatek VAT – podatek naliczony i należny przy nieodpłatnym świadczeniu usług i dostawie towarów.

II. Omówienie wybranych instrumentów marketingowych

  • Reklama publiczna a reklama niepubliczna;
  • Gadżety, upominki i próbki;
  • Sprzedaż premiowa oraz wiązana;
  • Sponsoring;
  • Premie pieniężne;
  • Konkursy i loterie;
  • Spotkania biznesowe, konsumpcja, wydatki na kontrahentów;
  • Bony i vouczery;
  • Targi i konferencje, w tym targi międzynarodowe;

III. Dokumentacja

  • Dokumentacja obligatoryjna w podatkach dochodowych i podatku VAT
  • Fakultatywne formy dokumentowania otrzymanych lub świadczonych usług;
  • Dokumentacja sporządzana na rzecz osób trzecich;
  • Deklaracje i sprawozdawczość do organów podatkowych.

IV. Świadczenia na rzecz pracowników

  • Świadczenia nieodpłatne na rzecz pracowników – zasady ogólne opodatkowania z uwzględnieniem zmian w przepisach o podatkach dochodowych;
  • Konkursy dla pracowników – zasady rozliczania wydawanych nagród;
  • Świadczenia rzeczowe na rzecz pracowników (ubiór służbowy, bony towarowe);
  • Nieodpłatne świadczenie usług na rzecz pracowników (dowożenie do pracy, abonamenty medyczne, szkolenia pracowników)  Świadczenia socjalne z ZFŚS;
  • Samochody służbowe wykorzystywane do celów prywatnych przez pracowników.

V. Pytania uczestników

Opinie uczestników

Szkolenie prowadzone przez Dr. Biernackiego zawsze są na najwyższym poziomie, ogromna wiedza z zakresu prawa podatkowego ale również innych dziedzin prawa. Zawsze bardzo pomocny i służący radą. Materiały przygotowane idealnie, czytelne, przejrzyste. Organizacja szkoleń bez zarzutu. Wierna jestem Firmie Ekspert i Dr. Biernackiemu od lat :-)
Beata Zielińska
Biuro Rachunkowe Paragraf Sp. z o.o.
Ze szkolenia jestem bardzo zadowolony. Poziom przekazywanej wiedzy na bardzo wysokim poziomie. Sposób szkolenia – adekwatny do tematyki. Nie byłem do tej pory na szkoleniu ,które w tak krótkim czasie poruszałoby tyle istotnych kwestii. Zgodnie z obietnicą-doszły materiały mailowo .W Urzędzie Pracy też wyraziłem SWOJE ZADOWOLENIE Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU. Jeżeli będziecie mieć państwo szkolenia kolejne to proszę o informację, chętnie będziemy uczestniczyć. Pozdrawiam
Dariusz Pułanik

Galeria ze szkolenia

Galeria
Reprezentacja, reklama i świadczenia pracownicze - aspekty podatkowe w (CIT/PIT, VAT) - Gdynia
Galeria
Reprezentacja, reklama i świadczenia pracownicze - aspekty podatkowe w (CIT/PIT, VAT) - Gdynia
Galeria
Reprezentacja, reklama i świadczenia pracownicze - aspekty podatkowe w (CIT/PIT, VAT) - Gdynia

Informacje organizacyjne

Termin: 27 listopad 2019r.
Miejsce: Gdynia
Cena: 399,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa
  • Materiały video po szkoleniu
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl