Tryb podstawowy w 3 wariantach i przetarg nieograniczony od A do Z

Termin: 9 - 10 marca 2021r.
Miejsce: Online
Cena: 699,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

właściciel i ekspert wiodący w kancelarii specjalizującej się w doradztwie prawnym z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych. Autor komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych i ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych …

więcej o Józef Edmund Nowicki

Cel szkolenia:

  • przedstawienie i omówienie od strony prawnej i praktycznej przebiegu nowego trybu przetargu nieograniczonego oraz trybu podstawowego we wszystkich wariantach
  • omówienie zasad tworzenia SWZ i OPW
  • omówienie przedmiotowych środków dowodowych oraz zasad ich składania (forma, postać, potwierdzenie zgodności z oryginałem)
  • wypełnianie ogłoszeń i protokołu postępowania
  • omówienie obligatoryjnych i zakazanych postanowień umownych oraz zasad dokonywania zmian w umowie
  • analiza nowej dokumentacji w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym
  • omówienie sporządzania analizy potrzeb i wymagań

Szkolenie jest ukierunkowane na potrzeby:

  • pracowników komórek i biur zamówień publicznych instytucji zamawiających (osoby merytorycznie odpowiedzialnych za przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych)
  • wykonawców
  • podmiotów świadczących usługi doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych
  • osób wykonujących kontrole zamówień publicznych
  • osób rozpoczynających pracę w zamówieniach publicznych.

Wsparcie merytoryczne

Uczestnicy w czasie trwania szkolenia mogą korzystać z nieodpłatnych konsultacji z wykładowcą

Materiały szkoleniowe:

Uczestnicy szkoleni otrzymają:

• ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych

• pełną prezentację multimedialną obejmującą program szkolenia z wzorami prezentowanych dokumentów

PROGRAM SZKOLENIA:

Wprowadzenie do nowej ustawy Pzp

1. Omówienie nowych podstawowych pojęć.

Sporządzanie analizy potrzeb i wymagań

2. Przedstawienie od strony praktycznej sporządzania analizy potrzeb i wymagań.

3. Kto sporządza analizę potrzeb i wymagań?


Opis przedmiotu zamówienia

4. Opisanie przedmiotu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.

5. Jak rozumieć wymagane cechy dostawy, usługi lub roboty budowlanej.

6. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę oraz opis rozwiązania równoważnego.

7. Nieuczciwa konkurencja w opisaniu przedmiotu zamówienia.

8. Opis przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych w zależności od formy wynagrodzenia i trybu udzielenia zamówienia publicznego.

9. Opis przedmiotu zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.

10. Jak opisać przedmiot zamówienia przez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych.

SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
oraz OPIS POTRZEB I WYMAGAŃ

11. Jak sporządzić SWZ dla trybu podstawowego w poszczeólnych wariantach.

12. Różnica pomiędzy SWZ a OPW.

17. Zasady wyjaśniania i zmiany SWZ i OPW.

Wszczęcie postępowania, ogłoszenia i zmiany w ogłoszeniu

14.  Zamieszczenie ogłoszeń  w Biuletynie Zamówień Publicznych i publikacja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

15. Wszczęcie postępowania.

Ustalenie niektórych warunków zamówienia

16. Podział zamówienia na części.

17. Jak określać prawidłowo w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy - Kodeks pracy.

18. Czy wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników to konieczność?

19. Formy wadium. Wnoszenie wadium. Zwrot wadium. Zatrzymanie wadium.

 

Przebieg trybu podstawowego we wszystkich wariantach

20. Wszczęcie postępowania.

21. Przebieg postępowania w wariancie 1.

22. Terminy składania ofert.

23. Składanie i otwarcie ofert.

24. Badanie ofert i omówienie przesłanek odrzucenia, w tym omówienie procedury wyjaśniania rażąco niskiej ceny.

25. Ocena ofert i omówienie kryteriów oceny ofert.

26. Jak wybierać kryteria w celu ich ulepszenia

27. Ocena podmiotowa wykonawców. Wezwanie do założenia, poprawienia, uzupełnienia.

28. Prowadzenie negocjacji i dokumentacja z prowadzonych negocjacji.

29. Jak prowadzić negocjacje w wariancie 2.

30. Jak prowadzić negocjacje w wariancie 3.

31. Składanie ofert dodatkowych.

32. Składanie ofert ostatecznych.

33. Wybór najkorzystniejszej oferty.

34. Zawiadomienie Prezesa UZP o złożonych ofertach.

35. Termin związania ofertą i zasady jego przedłużania.

36. Zakończenie postępowania. Podpisanie umowy. Unieważnienie postępowania.

37. Obowiązki informacyjne po wyborze oferty i zawarciu umowy.

Przedmiotowe środki dowodowe i zasady ich składania

38. Omówienia przedmiotowych środków dowodowych.

39. Składanie przedmiotowych środków dowodowych.

40. Żądanie przedmiotowych środków dowodowych proporcjonalnych do przedmiotu zamówienia i związanych z przedmiotem zamówienia.

41. Konsekwencje i postępowanie zamawiającego w przypadku niezłożenia przedmiotowego środka dowodowego.

42. Wezwanie do złożenia i uzupełnienia.

43. Wyjaśnianie przedmiotowych środków dowodowych.

44. Jak wykonawca powinien składać przedmiotowe środki dowodowe (forma, postać, potwierdzenie za zgodność z oryginałem, dokumenty elektroniczne).

Podmiotowe środki dowodowe i zasady ich składania

45. Omówienie podmiotowych środków dowodowych (oświadczeń i dokumentów) określonych w rozporządzeniu w sprawie rodzajów podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.

46. Jak wykonawca powinien składać podmiotowe środki dowodowe (forma, postać, potwierdzenie za zgodność z oryginałem, dokumenty elektroniczne).

47. Omówienie obligatoryjnych i fakultatywnych podstaw wykluczenia.

48. Badanie aktualności oświadczeń i dokumentów.

49. Poprawianie, uzupełnianie i wyjaśnianie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.

Warunki udziału w postępowaniu

50. Omówienie nowych warunków udziału w postępowaniu.

51. Określenie warunków udziału w postępowaniu oraz wymaganych od wykonawców środków dowodowych w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia. Określenie minimalnych poziomów zdolności.

52. Uznanie, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

53. Ocena zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia i wymaganie od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.

Podstawy wykluczenia

54. Omówienie obligatoryjnych i fakultatywnych podstaw wykluczenia z postępowania.

55. Kwalifikacja podmiotowa wykonawcy w zakresie wykluczenia z postępowania.

56. Nowe zasady samooczyszczenia.

Podmioty trzecie

57. Poleganie na zasobach podmiotów trzecich.

58. Treść zobowiązania.

59. Ocena podmiotu trzeciego w zakresie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.

Obowiązki informacyjne zamawiającego

60. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.

61. Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania.

62. Zawiadomienie o unieważnieniu poszczególnych czynności w postępowaniu.

63. Ogłoszenie o wyniku postępowania.

Umowa, zmiany umowy i wykonania umowy

64. Omówienie obligatoryjnych i zakazanych postanowień umownych.

65. Jak dokonywać zmian zawartej umowy.

66. Zmiany wynagrodzenia wykonawcy, w przypadku zmian cen materiałów i kosztów związanych z realizacją umowy,

67. Jak sporządzać raport z wykonania umowy.

68. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.

 

Opinie uczestników

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym – także oceniam pozytywnie.
Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP
Uczestniczyłam w szkoleniach Pana Nowickiego już parę razy i nigdy się nie zawiodłam. Duża wiedza, umiejętność jej przekazania oraz miła atmosfera na zajęciach oto główne zalety. Na pewno będę jeszcze nie raz korzystać z fachowości Pana Nowickiego. Uważam że jest jednym z lepszych szkoleniowców w tej dziedzinie.
Weronika Stachura
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Informacje organizacyjne

Termin: 9 marzec 2021r. - 10 marzec 2021r.
Miejsce: Online
Cena: 699,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera:

  • dostęp do szkolenia on-line
  • materiały szkoleniowe
  • możliwość zadawanie pytań na czacie
  • imienny certyfikat uczestnictwa

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Tryb podstawowy w 3 wariantach i przetarg nieograniczony od A do Z

Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych

Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl