Zamówienia publiczne do 130 tysięcy złotych oraz rejestr umów o wartości powyżej 500 zł

UWAGA: Na szkoleniu zostaną omówione zmiany do przepisów o REJESTRZE UMÓW,
przyjęte w ustawie z dnia 9 czerwca 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw.

Termin: 23 września 2022r.
Miejsce: ON-LINE (od 9:00 do 15:00)
Cena: 399,00 zł netto od osoby
Trener: Piotr Wiśniewski

Prawnik specjalizujący się w problematyce zamówień publicznych, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych...

więcej o Piotr Wiśniewski

Szkolenie prowadzone będzie "na żywo". 
 Uczestnicy będą mogli zadawać pytania na czacie - w czasie rzeczywistym.

Film wideo ze szkolenia

Opis szkolenia:

Na szkoleniu będzie położony nacisk na zagadnienia związane z tym jak

  • oszacować poprawnie wartość zamówienia publicznego zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami nowej ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • opisać jego przedmiot,
  • a następnie przeprowadzić stosowną procedurę, tak aby zamawiający nie naraził się na zarzuty nieoszczędnego i niecelowego wydatkowania środków oraz nie zastosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ponadto omówione zostanie zagadnienie poprawnego przygotowania Regulaminu zamówień do 130 tysięcy złotych – jego tworzenia i stosowania.

Uczestnicy szkolenia otrzymają również informacje o nowym obowiązku jakim jest prowadzenie publicznego rejestru umów.

Na szkoleniu zostanie omówione m.in. to

  • jakie umowy muszą znaleźć się w rejestrze oraz
  • kto ma obowiązek prowadzić ten rejestr,
  • a także formy umów, które podlegają ujawnieniu w rejestrze.

Celem szkolenia jest:

  • przygotowanie zamawiających do stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r.- Prawo zamówień publicznych oraz innych aktów prawnych pod względem uregulowań udzielania zamówień o wartości do 130 tysięcy złotych,
  • przygotowanie do prowadzenia rejestru umów o wartości powyżej 500 zł 

  • Na szkoleniu przedstawione zostaną przykłady różnych  regulaminów  udzielania zamówień do 130 tys. złotych 
    z omówieniem błędów jakie wielu zamawiających popełnia przy konstruowaniu takich regulaminów.

     

     

    Dodatkowo każdy z Uczestników otrzyma

    „ELEMENTARZ MAŁYCH ZAMÓWIEŃ”

    stanowiący opracowanie krok po kroku czynności zamawiającego dotyczących procedury przygotowania i udzielenia małego zamówienia w różnych trybach,
    wraz z przykładami konkretnych zapisów regulaminów zamówień bagatelnych.

    W "Elementarzu" znajduje się wzór zaproszenia do udziału w zamówieniu wraz z protokołem z małego postępowania.

     

     

    Szkolenie jest przeznaczone dla:

    • pracowników zamawiających odpowiedzialnych za przygotowanie, przeprowadzanie udzielenie zamówień publicznych wartości do 130 tysięcy złotych,
    • osób rozpoczynających pracę w zamówieniach publicznych,
    • osób wykonujących kontrole bagatelnych zamówień publicznych.
    • osób odpowiedzialnych za prowadzenie rejestru umów o wartości powyżej 500 zł

     

     

    Unikatowy charakter szkolenia:

    • doświadczony wykładowca (praktyk) problematyki zamówień publicznych,
    • bogate materiały szkoleniowe, każdy uczestnik szkolenia otrzyma "Elementarz małych zamówień" stanowiący opracowanie krok po kroku czynności zamawiającego dotyczących procedury przygotowania i udzielenia małego zamówienia w różnych trybach wraz z przykładami konkretnych zapisów regulaminów zamówień bagatelnych, poza tym znajdzie się tam wzór zaproszenia do udziału w zamówieniu wraz z protokołem z małego postępowania,
    • uzyskanie imiennego certyfikatu ukończenia szkolenia,
    • cenne wskazówki i praktyczne przykłady dotyczące zamówień publicznych,
    • konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia - w postaci zadawania pytań na czacie,
    • program szkolenia uwzględnia zmiany w ustawie Prawo Zamówień Publicznych.

Program szkolenia:

1.  Próg bagatelności 130 tysięcy złotych – co oznacza i jakie wiążą się z tym obowiązki dla zamawiających.

2. "Małe zamówienia" a obowiązek celowego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych.

3. Tworzenie planów postępowań o udzielenie zamówień publicznych.

4. Poprawne oszacowanie wartości zamówienia według ustawy z dnia 11 września 2019 r.

5. Zakaz dzielenia zamówienia na odrębne zamówienia oraz zaniżania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

6. Odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu zamówień bagatelnych.

7. Regulamin zamówień publicznych do 130.000 złotych - potrzebny czy nie?

8. Wewnętrzne zasady udzielania zamówień publicznych do 130.000 złotych.

9. Propozycje i wzory wewnętrznych uregulowań dotyczących "małych zamówień".

10. Sposób komunikacji w zamówieniach bagatelnych.

11. Publiczny rejestr umów o wartości powyżej 500 zł – obowiązek prowadzenia rejestru od 1 stycznia 2024 roku

12. Rodzaje umów objętych rejestrem.

13. Forma umów, które muszą znaleźć się w rejestrze. Czy umowy „ustne” też muszą być zawarte w rejestrze?

14. Wyjątki od obowiązku zamieszczania umów w rejestrze.

15. Informacje o uzupełnieniu, zmianie, rozwiązaniu i odstąpieniu od umowy.

16. Termin zamieszczenia umowy w rejestrze umów

17. Kto odpowiada i jakie są kary za niedopełnienie obowiązku zamieszczenia informacji o umowie w rejestrze umów?

Opinie uczestników

Szkolenie w pełni spełniło nasze oczekiwania. Pan Wiśniewski jest osobą, która niewątpliwie posiada dużą wiedzę z zakresu Pzp, był przygotowany merytorycznie do wykładu i swoją wiedzę potrafił świetnie przekazać, na każde zadane pytanie udzielał konkretnej odpowiedzi. Dodatkowym atutem jest miejsce szkolenia - bardzo blisko dworca i organizacja szkolenia (przerwy kawowe i lunch).
Joanna Wyrzykowska Starszy Inspektor
Prokuratury Okręgowej w Świdnicy
Pan Piotr Wiśniewski - wykładowca profesjonalny, z dużym doświadczeniem praktycznym. Zajęcia prowadzone przystępnie, fachowo i rzetelnie. Organizacja bez zarzutu (miejsce, parking, sala, poczęstunek - super). Szkolenia prowadzone przez EKSPERT Sp. z o.o. są naprawdę godne polecenia.
Maria Dydo
Główny Specjalista PUP Dębica

Informacje organizacyjne

Termin: 23 wrzesień 2022r.
Miejsce: Online
Cena: 399,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera:

  • dostęp do szkolenia on-line
  • materiały szkoleniowe
  • możliwość zadawanie pytań na czacie
  • imienny certyfikat uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl