NOWOŚCI


17.04.2024

Nowy post




12.11.2019 - Reprezentacja, reklama i świadczenia pracownicze - aspekty podatkowe w (CIT/PIT, VAT) - Warszawa

zgłoszeniowy form
###SECTIONSMENU###

###TO_TOP###

Opis:

Organy podatkowe w okresie ostatnich kilku lat w coraz większym stopniu ograniczają możliwość uznawania za koszty podatkowe wydatków związanych z szeroko rozumianym marketingiem.

Pojęcie reprezentacji, mimo korzystnych dla podatników stanowisk prezentowanych w interpretacjach ogólnych Ministerstwa Finansów, jest wciąż interpretowane rozszerzająco. Uwzględniając niejednolite orzecznictwo sądów administracyjnych, obecnie wydatki marketingowe często nie są uznawane za koszty podatkowe, co w oczywisty sposób zmniejsza rentowność podmiotów gospodarczych.

Podczas szkolenia omówione zostaną zarówno zasady rozliczania tego typu wydatków, jak też omówione zostaną szczegółowo poszczególne instrumenty marketingu, najczęściej stosowane w przedsiębiorstwie.

Z wydatkami marketingowymi ściśle wiążą się świadczenia pracownicze, których celem jest zainteresowanie nie klientów podatnika, ale pozyskanie i utrzymanie pracowników.

Obecny rynek pracy zmusił w wielu przypadkach do zwiększenia kosztów pracowniczych, co często negatywnie przełożyło się na wyniki przedsiębiorstw. Dalsze podnoszenie płac, uwzględniając ich obciążenia publicznoprawne, przestaje się opłacać dla wielu przedsiębiorców.

Stąd też w coraz większym stopniu wykorzystywane są pozapłacowe świadczenia, które w oczywisty sposób maja wpływ na rozliczenia podatkowe.

Podczas ostatniej części spotkania omówione zostaną wybrane rozwiązania z perspektywy podatkowej, jak też wskazane zostaną zmiany przepisów w ostatnich kilku latach, które wpłynęły na sposób takich rozliczeń.

###TO_TOP###

Program:

I. Uwagi ogólne

  • Instrumenty marketingowe a przepisy podatkowe;
  • Zakres podatków wpływających na czynności marketingowe;
  • Podatek dochodowy – koszty, przychody i zwolnienia przedmiotowe oraz problematyka reprezentacji reklamy;
  • Podatek VAT – podatek naliczony i należny przy nieodpłatnym świadczeniu usług i dostawie towarów.

II. Omówienie wybranych instrumentów marketingowych

  • Reklama publiczna a reklama niepubliczna;
  • Gadżety, upominki i próbki;
  • Sprzedaż premiowa oraz wiązana;
  • Sponsoring;
  • Premie pieniężne;
  • Konkursy i loterie;
  • Spotkania biznesowe, konsumpcja, wydatki na kontrahentów;
  • Bony i vouczery;
  • Targi i konferencje, w tym targi międzynarodowe;

III. Dokumentacja

  • Dokumentacja obligatoryjna w podatkach dochodowych i podatku VAT
  • Fakultatywne formy dokumentowania otrzymanych lub świadczonych usług;
  • Dokumentacja sporządzana na rzecz osób trzecich;
  • Deklaracje i sprawozdawczość do organów podatkowych.

IV. Świadczenia na rzecz pracowników

  • Świadczenia nieodpłatne na rzecz pracowników – zasady ogólne opodatkowania z uwzględnieniem zmian w przepisach o podatkach dochodowych;
  • Konkursy dla pracowników – zasady rozliczania wydawanych nagród;
  • Świadczenia rzeczowe na rzecz pracowników (ubiór służbowy, bony towarowe);
  • Nieodpłatne świadczenie usług na rzecz pracowników (dowożenie do pracy, abonamenty medyczne, szkolenia pracowników)  Świadczenia socjalne z ZFŚS;
  • Samochody służbowe wykorzystywane do celów prywatnych przez pracowników.

V. Pytania uczestników

###TO_TOP###

Opinie uczestników

###TO_TOP###

Galeria ze szkolenia

###TO_TOP###

Informacje organizacyjne

###TO_TOP###

Cena zawiera

###TO_TOP###

Formularz zgłoszeniowy

###TO_TOP###

###TO_TOP###

wróć