Organy podatkowe w okresie ostatnich kilku lat w coraz większym stopniu ograniczają możliwość uznawania za koszty podatkowe wydatków związanych z szeroko rozumianym marketingiem.
Pojęcie reprezentacji, mimo korzystnych dla podatników stanowisk prezentowanych w interpretacjach ogólnych Ministerstwa Finansów, jest wciąż interpretowane rozszerzająco. Uwzględniając niejednolite orzecznictwo sądów administracyjnych, obecnie wydatki marketingowe często nie są uznawane za koszty podatkowe, co w oczywisty sposób zmniejsza rentowność podmiotów gospodarczych.
Podczas szkolenia omówione zostaną zarówno zasady rozliczania tego typu wydatków, jak też omówione zostaną szczegółowo poszczególne instrumenty marketingu, najczęściej stosowane w przedsiębiorstwie.
Z wydatkami marketingowymi ściśle wiążą się świadczenia pracownicze, których celem jest zainteresowanie nie klientów podatnika, ale pozyskanie i utrzymanie pracowników.
Obecny rynek pracy zmusił w wielu przypadkach do zwiększenia kosztów pracowniczych, co często negatywnie przełożyło się na wyniki przedsiębiorstw. Dalsze podnoszenie płac, uwzględniając ich obciążenia publicznoprawne, przestaje się opłacać dla wielu przedsiębiorców.
Stąd też w coraz większym stopniu wykorzystywane są pozapłacowe świadczenia, które w oczywisty sposób maja wpływ na rozliczenia podatkowe.
Podczas ostatniej części spotkania omówione zostaną wybrane rozwiązania z perspektywy podatkowej, jak też wskazane zostaną zmiany przepisów w ostatnich kilku latach, które wpłynęły na sposób takich rozliczeń.
I. Uwagi ogólne
II. Omówienie wybranych instrumentów marketingowych
III. Dokumentacja
IV. Świadczenia na rzecz pracowników
V. Pytania uczestników