NOWOŚCI


05.03.2024

Nowy post




16.09.2021 - Tryb podstawowy w wariancie 1 i 2 i przetarg nieograniczony - wzorcowy przebieg postępowań - Szczecin

zgłoszeniowy form
###SECTIONSMENU###

###TO_TOP###

Cel szkolenia:

  • omówienie i porównanie przebiegu postępowania w trybie podstawowym w wariantach 1 i 2 oraz trybie przetargu nieograniczonego od wszczęcia postępowania do ogłoszenia o wykonaniu umowy
  • omówienie zasad komunikacji zamawiającego z wykonawcami w trybie podstawowym w wariantach 1 i 2 oraz trybie przetargu nieograniczonego
  • omówienie podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych i innych oświadczeń i dokumentów składanych w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym zgodnie z rozporządzeniem w sprawie w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
  • omówienie form i postaci, w jakich są składane oświadczenia i dokumenty zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
  • omówienie podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych oraz pełnomocnictw i innych oświadczeń i dokumentów (forma, postać, poświadczenie zgodności z oryginałem)
  • omówienie różnic w tworzeniu SWZ w trybie podstawowym w wariantach 1 i 2 oraz trybie przetargu nieograniczonego.
###TO_TOP###

Wsparcie merytoryczne

W okresie 30 dni od dnia szkolenia uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane bezpłatne konsultacje z wykładowcą od poniedziałku do piątku

###TO_TOP###

Szkolenie jest ukierunkowane na potrzeby:

  • pracowników komórek i biur zamówień publicznych instytucji zamawiających (osoby merytorycznie odpowiedzialnych za przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych)
  • wykonawców
  • podmiotów świadczących usługi doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych
  • osób wykonujących kontrolę zamówień publicznych
  • osób rozpoczynających pracę w zamówieniach publicznych.
###TO_TOP###

Materiały szkoleniowe:

Uczestnicy szkoleni otrzymają:

• ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych

• pełną prezentację multimedialną obejmującą program szkolenia

• SWZ oraz wzorów oświadczeń i dokumentów składanych przez wykonawców w postępowaniu w wersji edytowalnej dla wariantu 1 i 2

###TO_TOP###

PROGRAM SZKOLENIA:

I. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami

1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą.

2. Komunikacja ustna. Negocjacje. Dialog.

3. Składanie ofert, wniosków i oświadczeń w formie elektronicznej.

4. Składanie ofert, wniosków i oświadczeń w postacie elektronicznej opatrzonych podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.


 II. Ustalenie niektórych warunków zamówienia

5. Podział zamówienia na części.

6. Kiedy może powstać zarzut nie podzielenia zamówienia na części.

7. Określanie w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.


 III. Wadium

8. Wnoszenie wadium i formy wadium.

9. Zatrzymanie wadium.

10. Obligatoryjny zwrot wadium.

11. Zwrot wadium na wniosek wykonawcy.

12. Zwolnienie gwaranta i poręczyciela z wadium.


 IV. Przedmiotowe środki dowodowe

13. Zasady składania przedmiotowych środków dowodowych.

14. Uzupełnianie i składanie przedmiotowych środków dowodowych.


 V. Wykluczenie z postępowania

15. Omówienie obligatoryjnych i fakultatywnych podstaw wykluczenia.

16. Zasady postępowania zamawiającego i wykonawcy w przypadku samooczyszczenia.


VI. Warunki udziału w postępowaniu

17. Określenie warunków udziału w postępowaniu.

18. Zasada żądania od wykonawców środków dowodowych w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.

19. Określenie minimalnych poziomów zdolności.

20. Ocena zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia i wymaganie od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.

21. Zwrócenie się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie, jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego.

22. Przedstawienie przykładowych zapisów dotyczących warunków udziału w postępowaniu z ich analizą.


VII. Podmioty trzecie

23. Poleganie na zasobach podmiotów trzecich.

24. Treść zobowiązania.

25. Ocena podmiotu trzeciego w zakresie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.


VIII. Podmiotowe środki dowodowe

26. Omówienie oświadczeń o dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.

27. Badanie aktualności oświadczeń i dokumentów.

28. Poprawianie, uzupełnianie i wyjaśnianie podmiotowych środków dowodowych.

29. Forma i postać składanych podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.

30. Omówienie rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415).

31. Omówienie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452).


IX. Przebieg trybu przetargu nieograniczonego i trybu podstawowego w wariancie 1 i 2 - analiza porównawcza

32. Wszczęcie postępowania.

33. Udostępnianie SWZ.

34. Terminy składania ofert.

35. Składanie i otwarcie ofert.

36. Badanie ofert i omówienie przesłanek odrzucenia.

37. Ocena ofert oraz kryteria oceny ofert.

38. Ocena podmiotowa wykonawców.

39. Wybór najkorzystniejszej oferty.

40. Prowadzenie i dokumentowanie negocjacji oraz składanie, badanie i ocena ofert oraz ofert dodatkowych w trybie podstawowym w wariantach 1 i 2

41. Termin związania ofertą.

42. Zakończenie postępowania - zawarcie umowy.

43. Zakończenie postępowania - unieważnienie postępowania.

44. Obowiązki informacyjne zamawiającego.

45. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.

X. SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SWZ)

46. SWZ w trybie przetargu nieograniczonego i trybie podstawowym - różnice i podobieństwa.

47. Dokonywanie zmian treści SWZ.

48. Wyjaśnianie treści SWZ.

###TO_TOP###

SZKOLENIE DOSTĘPNE RÓWNIEŻ W FORMIE ON-LINE

SPRAWDŹ >>>

###TO_TOP###

Opinie uczestników

###TO_TOP###

Informacje organizacyjne

###TO_TOP###

Cena zawiera:

  • udział w szkoleniu stacjonarnym,
  • przerwy kawowe, 
  • nagranie video ze szkolenia,
  • materiały szkoleniowe,
  • bezpłatne konsultacje z wykładowcą po szkoleniu,
  • imienny certyfikat uczestnictwa.
###TO_TOP###

Formularz zgłoszeniowy

###TO_TOP###

Galeria ze szkolenia

###TO_TOP###

Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych

Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>

###TO_TOP###

###TO_TOP###

wróć