I. Wprowadzenie i zakres podmiotowy
- Rejestr umów - czym jest, jakie przepisy regulują jego działanie?
- Kto prowadzi rejestr - jakie jednostki będą prowadzić rejestr, jakie są zadania kierownika jednostki i czy można je zlecić innej osobie?
- Kary za błędy w rejestrze - jakie to kary i komu grożą?
II. Zakres przedmiotowy
- Umowa - definicja, rodzaje umów, forma umowy, w tym forma dokumentowa na przykładach.
- Czy faktura jest formą dokumentową umowy? A faktura za zakup w sklepie?
- Co z umowami o pracę i umowami z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej? Co z ochroną danych osobowych (RODO)?
- Dostęp do informacji publicznej - czemu ma znaczenie przy prowadzeniu rejestru?
- Czy wartość umowy wskazujemy w kwotach netto czy brutto?
- Miejsce i data zawarcia umowy - jak je ustalać?
- Umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy ramowe, umowy wykonawcze - czy będą w rejestrze?
III. Modelowa organizacja pracy
- Czy dział zamówień publicznych powinien odpowiadać za rejestr umów?
- Czy trzeba zmieniać regulamin zamówień publicznych z powodu wprowadzenia rejestru umów?
- Czy pełnomocnik spoza jednostki może wprowadzać dane do rejestru?
- Jak rozdzielić zadania i jak zapewnić prawidłową ścieżkę uzupełniania rejestru, aby nie narazić się na błędy i kary?
Szkolenie obejmuje najbardziej aktualny stan prawny z uwzględnieniem znanych w dniu szkolenia projektowanych zmian w zakresie rejestru umów.