WIECZOROWY KURS PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Zapraszamy na trzydniowy  kurs ONLINE: 

WIECZOROWY KURS
 PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH


Jak prawidłowo udzielać zamówień
w trybie podstawowym i przetargu nieograniczonym?

Termin: 20 kwietnia 2022r. godz. 18:00 - 21:00
21 kwietnia 2022r. godz. 18:00 - 21:00
22 kwietnia 2022r. godz. 18:00 - 21:00
Miejsce: Online
Cena: 599,00 zł netto od osoby przy zgłoszeniu do 13.04.2022
897,00 zł netto od osoby przy zgłoszeniu po 13.04.2022
Trener: Józef Edmund Nowicki

właściciel i ekspert wiodący w kancelarii specjalizującej się w doradztwie prawnym z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych. Autor komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych i ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych …

więcej o Józef Edmund Nowicki

Film wideo ze szkolenia

Celem kursu jest:

omówienie najważniejszych zagadnień dotyczących przygotowania postępowania oraz trybu podstawowego i przetargu nieograniczonego w ujęciu prawnym i praktycznym, w tym m.in.:

  • jak szacować wartość zamówienia?
  • jak określać warunki udziału w postępowaniu?
  • jak badać i oceniać oferty?
  • obowiązki informacyjne zamawiającego
  • jak dokonywać zmian w umowie?
  • jakie stosować kryteria oceny ofert?
  • omówienie przebiegu trybu podstawowego i przetargu nieograniczonego.

Wsparcie merytoryczne:

W czasie trwania kursu uczestnicy mogą korzystać z nieodpłatnych konsultacji z wykładowcą

Materiały szkoleniowe:

Uczestnicy szkolenia otrzymają:

• pełną prezentację multimedialną obejmującą program kursu

• komplet dokumentów niezbędnych w trybie przetargu nieograniczonego i trybie podstawowych (SWZ, wezwania, zawiadomienia, kalendarz terminów)

• ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych,

nagranie video z kursu,

Po zakończeniu kursu uczestnicy kursu otrzymają:

1. Wzór SWZ dla trybu podstawowego w wariancie 1 i 2 - wersja edytowalna.

2. Wzór SWZ dla trybu przetargu nieograniczonego - wersja edytowalna.

3. Dokumentacja do zamówienia z wolnej ręki.

PROGRAM KURSU:

Dzień 1:

20 kwietnia 2022 r.
godz. 18:00 - 21:00 

Szacowanie wartości zamówienia. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami.
Zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu. Ustalenie niektórych warunków zamówienia.

Część 1. Szacowanie wartości zamówienia.

1. Kryteria tożsamości przedmiotowej, podobieństwa funkcjonalnego, tożsamości czasowej zamówienia oraz wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę.

2. Ustalanie wartości zamówienia z uwzględnieniem zamówień uzupełniających.

3. Ustalanie wartości zamówienia przez wyodrębnioną jednostkę organizacyjna zamawiającego posiadająca samodzielność finansową.

4. Ustalanie wartości zamówienia na wykonanie robót budowlanych.

5. Zaniżania wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp.

6. Ustalanie wartości zamówienia, gdy zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.

7. Aktualizacja i zmiana ustalonej wartości zamówienia.

8. Stosowanie art. 30 ust. 4 - odpowiednika obowiązującego art. 6a Pzp.

9. Szacowanie podobnych dostaw.  

Część 2. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami.

10. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą.

11. Komunikacja ustna.

12. Składanie ofert i oświadczeń w formie elektronicznej.

13. Składanie ofert i oświadczeń w postacie elektronicznej opatrzonych podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

Część 3. Zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu

14. Postępowanie zamawiającego w przypadku zmian istotnych i nieistotnych w ogłoszeniu o zamówieniu.

Część 4. Ustalenie niektórych warunków zamówie

15. Podział zamówienia na części.

16. Kiedy może powstać zarzut niepodzielenia zamówienia na części.

17. Określanie wymagań związanych z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę.

Dzień 2:

21 kwietnia 2022 r.
godz. 18:00 - 21:00 

WADIUM. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotowe środki dowodowe.
Jakie kryteria oceny ofert stosować? Warunki udziału w postępowaniu.

Część 5. WADIUM

18. Wnoszenie wadium i formy wadium.

19. Zatrzymanie wadium.

20. Obligatoryjny zwrot wadium.

21. Zwrot wadium na wniosek wykonawcy.

Część 6. Opis przedmiotu zamówienia

22. Opisanie przedmiotu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.

23. Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.

24. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę oraz opis rozwiązania równoważnego.

25. Opis przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych.

Część 7. Przedmiotowe środki dowodowe

26. Charakter przedmiotowych środków dowodowych.

27. Zasady składania przedmiotowych środków dowodowych.

28. Uzupełnianie i składanie przedmiotowych środków dowodowych.

Część 8. Jaki kryteria oceny ofert stosować?

29. Kryteria oceny ofert stosowane w zamówieniach na dostawy, usługi im roboty budowlane.

30. Przykładowe zapisy w SWZ.

Część 9. Warunki udziału w postępowaniu

31. Zdolność techniczna i zawodowa (doświadczenie, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, uprawnienia budowlane).

32. Sytuacja finansowa i ekonomiczna wykonawcy.

33. Zasada żądania od wykonawców środków dowodowych w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.

34. Jak określać minimalne poziomy zdolności?

35. Przedstawienie przykładowych zapisów dotyczących warunków udziału w postępowaniu z ich analizą.

Dzień 3:

22 kwietnia 2022 r.
godz. 18:00 - 21:00 

Podmioty trzecie i podwykonawcy. Podmiotowe środki dowodowe.
Omówienie przebiegu trybu przetargu nieograniczonego.
Tryb podstawowy i jego przebieg w 1 i 2 wariancie.
Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie.

Część 10. Podmioty trzecie i podwykonawcy

36. Poleganie na zasobach podmiotów trzecich.

37. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego.

38. Ocena podmiotu trzeciego w zakresie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.

Część 11. Podmiotowe środki dowodowe

39. Omówienie najczęściej żądanych oświadczeń o dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia - treść dokumentów i formy, w jakich muszą być złożone).

40. Poprawianie, uzupełnianie i wyjaśnianie podmiotowych środków dowodowych.

41. Forma i postać składanych podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.

Część 12. Omówienie przebiegu trybu przetargu nieograniczonego

42. Omówienie przebiegu trybu przetargu nieograniczonego od wszczęcia postępowania do podpisania umowy albo unieważnienia postępowania.

43. Wszczęcie postępowania.

44. Udostępnianie SWZ.

45. Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ.

46. Składanie i otwarcie ofert.

47. Badanie ofert.

48. Ocena ofert.

49. Kwalifikacja podmiotowa wykonawców.

50. Wybór najkorzystniejszej oferty.

51. Zakończenie postępowania. Zawarcie umowy. Unieważnienie postępowania.

52. Obowiązki informacyjne zamawiającego po wyborze najkorzystniejszej oferty albo unieważnienia postępowania.

Część 13. Tryb podstawowy i jego przebieg w 1 i 2 wariancie

53. Omówienie przebiegu trybu podstawowego od wszczęcia postępowania do zawarcia umowy albo unieważnienia postępowania w wariantach 1 i 2.

Część 14. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie

54. Zakazane postanowienia umowne.

55. Obligatoryjne postanowienia umowne.

56. Obligatoryjne postanowienia umowne w umowie o roboty budowlane.

57. Zmiany dopuszczalne i zmiany niedopuszczalne.

58. Zmiany umowy wynikające ze zmiany cen materiałów i kosztów związanych z realizacja zamówienia.

59. Opcja.

Adresaci kursu:

  • pracownicy komórek i biur zamówień publicznych instytucji zamawiających (osoby merytorycznie odpowiedzialnych za przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych)
  • wykonawcy
  • podmioty świadczące usługi doradztwa z zakresu zamówień publicznych
  • osoby wykonujące kontrole zamówień publicznych.

Opinie uczestników

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym – także oceniam pozytywnie.
Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP
Uczestniczyłam w szkoleniach Pana Nowickiego już parę razy i nigdy się nie zawiodłam. Duża wiedza, umiejętność jej przekazania oraz miła atmosfera na zajęciach oto główne zalety. Na pewno będę jeszcze nie raz korzystać z fachowości Pana Nowickiego. Uważam że jest jednym z lepszych szkoleniowców w tej dziedzinie.
Weronika Stachura
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Cena zawiera:

  • dostęp do szkolenia on-line
  • materiały szkoleniowe
  • możliwość zadawania pytań na czacie
  • imienny certyfikat uczestnictwa

Informacje organizacyjne

Termin: 20 kwiecień 2022r. - 22 kwiecień 2022r.
Miejsce: Online
Cena: 499,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
WIECZOROWY KURS PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych

Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl