Formularz zgłoszeniowy:
Zdjęcia ze szkoleń :
Zapraszamy do Zakopanego, jednego z najpiękniejszych miejsc w Tatrach, na XXX Zjazd Specjalistów Zamówień Publicznych - szkolenie z zakwaterowaniem i wyżywieniem pt.:
Jak prawidłowo udzielać zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane zgodnie z ustawą Pzp i regulaminem zamówień?
Dlaczego warto wziąć udział w XXX Zjeździe?
Celem Zjazdu jest:
Udział w Zjeździe umożliwi również uniknięcie błędów w stosowaniu przepisów ustaw Pzp oraz zapewni sprawne oraz prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
Podczas szkolenia zostaną omówione zmiany wynikające z nowelizacji ustawy Pzp wprowadzonej ustawą z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz.U. poz. 2185) oraz ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (Dz.U. poz. 1812) dotyczące:
Gwarantujemy Państwu:
ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT POLSKICH GÓR.
Program ProPublico wraz z Platformą e-ProPublico, to kompleksowy i bezpieczny system informatyczny, który wspiera użytkownika w przygotowaniu i prowadzeniu zamówienia publicznego w formie elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, realizując postępowania prowadzone w trybach przewidzianych w ustawie, jak również zamówienia pozaustawowe do 130 000 zł.
Oprogramowanie zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.
Absolutną nowością oraz czynnikiem wyróżniającym system ProPublico na rynku, jest jego integracja z rządową platformą e-Zamówienia oraz Dziennikiem Urzędowym Unii Europejskiej w zakresie automatycznej publikacji formularzy ogłoszeń z poziomu aplikacji.
ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając łatwą ewidencję danych, automatyczne tworzenie dokumentów oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.
Aktualna cena brutto licencji to: 3 554,70 zł .
Program przeznaczony do ewidencji i kontroli wydatków do 130 000 zł. Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup.
Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu danych do pliku CSV.
Część 1. Definicje ustawowe.
1. Omówienie znaczenia definicji ustawowych.
2. Definicje ustawowe w praktyce udzielania zamówień publicznych.
Część 2. Szacowanie wartości zamówienia
3. Praktyczne metody szacowania wartości zamówień. Przykłady z praktyki.
4. Kryteria tożsamości przedmiotowej, podobieństwa funkcjonalnego, tożsamości czasowej zamówienia oraz wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę. Jak agregować zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane, z uwzględnienie sytuacji trudnych i nietypowych.
5. Podobieństwo dostaw na przykładach z praktyki.
6. Metody i sposoby badania cen rynkowych.
7. Na czym polega wybór sposobu obliczania wartości zamówienia.
8. Na czym polega celowe zaniżenie wartości zamówienia.
9. Sposoby podziału zamówienia na części.
10. Uzasadnione obiektywne przyczyny niedokonania podziału zamówienia na części.
11. Udzielenie zamówienia na roboty budowlane lub usługi w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, lub dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
12. Wartość dostaw i usług oddanych przez zamawiającego do dyspozycji wykonawcy, niezbędnych do wykonania tych robót budowlanych.
13. Postępowanie zamawiającego w przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zamawiający może stosować przepisy ustawy właściwe dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80 000 euro dla dostaw lub usług oraz 1 000 000 euro dla robót budowlanych, a łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia.
14. Szacowanie zamówienia, gdy zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.
15. Szacowanie zamówienia, gdy zamawiający uwzględnia opcję.
16. Ustalanie wartości zamówienia w przypadku zamawiającego składającego się z kilku jednostek organizacyjnych.
17. Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane:
• takie same lub różne roboty budowlane wykonywane w jednym lub kilku obiektach lub kompleksach budynków
• szacowanie budowy, przebudowy, remontu obiektów drogowych
• szacowanie budowy i remontów ulic
• szacowanie robót w budynkach szkół
18. Wartość zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się.
19. Szacowanie wartości zamówienia w przypadku umowy dzierżawy, najmu i umów zawartych na czas oznaczony i nieoznaczony.
Część 4. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami
20. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą.
21. Komunikacja ustna. Negocjacje. Dialog.
22. Składanie ofert, wniosków i oświadczeń w formie elektronicznej.
23. Składanie ofert, wniosków i oświadczeń w postacie elektronicznej opatrzonych podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
24. Odstąpienie od wymagania użycia środków komunikacji elektronicznej.
Część 5. Analiza potrzeb i wymagań
25. Jak sporządzić analizę potrzeb i wymagań, uwzględniając rodzaj i wartość zamówienia.
26. Omówienie gotowego przykładu analizy potrzeb i wymagań.
27. Kiedy zamawiający może odstąpić od dokonania analizy potrzeb i wymagań.
Część 6. Ogłoszenia
28. Zamieszczanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i publikacja ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
29. Dokonywanie zmian w ogłoszeniu. Zmiany istotne i zmiany nieistotne
Część 7. Ustalenie niektórych warunków zamówienia
30. Podział zamówienia na części.
31. Kiedy może powstać zarzut niepodzielenia zamówienia na części.
32. Określanie w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.
Część 8. Wadium
33. Wnoszenie wadium i formy wadium.
34. Zatrzymanie wadium.
35. Obligatoryjny zwrot wadium.
36. Zwrot wadium na wniosek wykonawcy.
37. Zwrot wadium gwarantowi i poręczycielowi.
Część 9. Opis przedmiotu zamówienia
38. Opisanie przedmiotu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
39. Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
40. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych. Opis kryteriów równoważności.
41. Opis przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych.
42. Opis przedmiotu zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
43. Wizja lokalna i zapisy w SWZ dotyczące wizji lokalnej.
Część 10. Przedmiotowe środki dowodowe
44. Charakter przedmiotowych środków dowodowych.
45. Zasady składania przedmiotowych środków dowodowych.
46. Uzupełnianie i składanie przedmiotowych środków dowodowych.
Część 11. Wykluczenie z postępowania
47. Zasady postępowania zamawiającego i wykonawcy w przypadku samooczyszczenia.
Część 12. Warunki udziału w postępowaniu
48. Określenie warunków udziału w postępowaniu.
49. Żądanie od wykonawców środków dowodowych w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.
50. Określenie minimalnych poziomów zdolności.
Część 13. Podmioty trzecie.
51. Poleganie na zasobach podmiotów trzecich.
52. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego.
53. Ocena podmiotu trzeciego w zakresie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.
Część 14. Podmiotowe środki dowodowe
54. Badanie aktualności oświadczeń i dokumentów.
55. Poprawianie, uzupełnianie i wyjaśnianie podmiotowych środków dowodowych.
Część 15. Przetarg nieograniczony i jego przebieg. Procedura odwrócona. Procedura z odstąpieniem żądania JEDZ-a.
56. Omówienie przebiegu trybu przetargu nieograniczonego od wszczęcia postępowania do podpisania umowy albo unieważnienia postępowania.
57. Zmiany w procedurze odwróconej.
58. Wszczęcie postępowania.
59. Udostępnianie SIWZ.
60. Terminy składania ofert.
61. Składanie i otwarcie ofert.
62. Badanie ofert i omówienie przesłanek odrzucenia.
63. Ocena ofert oraz kryteria oceny ofert.
64. Ocena podmiotowa wykonawców.
65. Wybór najkorzystniejszej oferty.
66. Termin związania ofertą.
67. Zakończenie postępowania. Zawarcie umowy. Unieważnienie postępowania.
Część 16. Specyfikacja warunków zamówienia.
68. SWZ - różnice pomiędzy przetargiem nieograniczonym a trybem podstawowym.
69. Dokonywanie zmian treści SWZ.
70. Wyjaśnianie treści SWZ.
Część 17. Tryb podstawowy i jego przebieg w wariantach 1 i 2.
71. Omówienie przebiegu trybu podstawowego od wszczęcia postępowania do zawarcia umowy albo unieważnienia postępowania w wariancie 1 i 2.
Część 18. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej zmiany.
72. Zakazane postanowienia umowne.
73. Obligatoryjne postanowienia umowne.
74. Zmiany dopuszczalne i zmiany niedopuszczalne.
75. Waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy. Zmiany umowy wynikające ze zmiany cen materiałów i kosztów związanych z realizacja zamówienia.
76. Opcja.
Część 19. Tryb zamówienia z wolnej ręki.
77. Omówienie przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 214 pkt 1-2 i 5-9 Pzp).
Część 20. Zamówienia regulaminowe (podprogowe).
78. Przedstawienie procedur konkurencyjnych (ofertowych) i negocjacyjnych.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl