Formularz zgłoszeniowy:
Jak po dniu 18 października 2018 r. udzielać zamówień publicznych z uwzględnieniem elektronizacji i przepisów RODO
Celem szkolenia jest omówienie dwóch nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Pierwsza nowelizacja wprowadza do ustawy - Prawo zamówień publicznych przepisy rozporządzenia RODO, a więc rozporządzenia Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
W tym zakresie zostanie omówiona problematyka zastosowania przepisów rozporządzenia RODO w procedurach zamówień publicznych, w tym problematyka:
Omówione zostaną prawa wykonawcy, podwykonawców i podmiotów trzecich do zmiany ich danych osobowych oraz obowiązki zamawiających jako administratorów danych osobowych.
Omówione zostaną również zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych w przypadku dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
Druga nowelizacja dotyczy elektronizacji zamówień, jaka będzie miała miejsce od 18 października 2018 r. Ponieważ nowelizacja przenosi elektronizację zamówień o wartości poniżej progów unijnych na dzień 1 stycznia 2020 r., wykładowca omówi przebieg postępowań o wartości powyżej i poniżej progów unijnych po dniu 18 października 2018 r., w tym problematykę przekazywania oświadczeń i dokumentów, bezpiecznego podpisu elektronicznego, wad formy pisemnej.
Składanie ofert, wniosków, oświadczenia i dokumenty w postępowaniach o wartości nie przekraczającej progów UE po dniu 18 października 2018 r.
1. Środki komunikacji elektronicznej po dniu 18 października 2018 r.
2. Jak po dniu 18 października 2018 r. będą składane oferty, wnioski, oświadczenia i dokumenty w postępowaniach o wartości nie przekraczającej progów UE.
3. Forma pisemna, forma pisemna w postaci papierowej a postać elektroniczna oferty i dokumentu.
4. Bezpieczny podpis elektroniczny i weryfikacja ważności podpisu elektronicznego.
5. Formaty dokumentu, w których będzie możliwe złożenie oferty lub innego dokumentu w postaci elektronicznej.
6. Wady formy pisemnej oferty skutkujące jej odrzuceniem.
7. W jakiej formie lub postaci powinny być składane po 18 października 2018 r. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia w postępowaniach poniżej progów UE.
8. Stosowanie w zamówieniach na roboty budowlane narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych.
9. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami po dniu 18 października 2018 r.
10. Treść SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu po dniu 18 października 2018 r.
11. Przebieg postępowania o wartości przekraczającej progi UE po dniu 18 października 2018 r.
12. Przebieg postępowania o wartości nieprzekraczającej progów unijnych po dniu 18października 2018 r.
13. Zasady składania oświadczeń i dokumentów po 18 października 2018 r.
Przepisy RODO w postępowaniu i dokumentacji postępowania po dniu 18 października 2018 r.
14. Które informacje zawarte w ofercie i dokumentach składanych przez wykonawców są informacjami chronionymi na podstawie art. 10 RODO i jak zamawiający powinien udostępniać takie informacje?
15. Jak zamawiający powinien realizować obowiązki informacyjne wynikające z RODO w poszczególnych trybach udzielania zamówień publicznych i toku realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
16. W jakim zakresie wykonawcy, podwykonawcy, podmioty trzecie oraz osoby skierowane do realizacji zamówienia mogą sprostować lub uzupełniać swoje dane osobowe zawarte w ofercie i złożonych innych dokumentach.
17. Jakie uprawnienia ma zamawiający w przypadku, gdy wykonawcy, podwykonawcy, podmioty trzecie oraz osoby skierowane do realizacji zamówienia będą żądać sprostowania lub uzupełniania swoich danych osobowych zawartych w ofercie i złożonych innych dokumentach.
18. Jak należy zobowiązać osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych dotyczących wyroków skazujących oraz naruszeń prawa do zachowania poufności w zakresie udostępnionych im informacji i danych.
19. Jakie uprawnienia ma osoba fizyczna, której dane osobowe zostały zamieszczone przez zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych.
20. Dane osobowe zawarte w dokumentacji postępowania i konkursu, do których nie ma zastosowania zasada jawności.
21. Jak w oparciu o przepisy RODO należy udostępniać protokół postępowania i załączniki do protokołu.
22. Jak w świetle przepisów RODO zamawiający powinien weryfikować spełnienie obowiązku zatrudnienia osób na umowę o pracę przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp.
23. Zapisy w umowie w sprawie zamówienia publicznego w przypadku określenia w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.
Uczestnicy szkolenia otrzymają po zakończonym cyklu szkoleń:
Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych
Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl