Sprawozdawczość, planowanie zamówień publicznych 2015 - Warszawa

Cel:


Zapraszamy na szkolenie

ROCZNE SPRAWOZDANIE o udzielonych zamówieniach w 2014 r.,

PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH na 2015 r. oraz

wyjaśnianie problemów związanych z nowelizacją z 29 sierpnia 2014 r.


którego celem jest:

omówienie zasad sporządzania rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w 2014 r., które należy złożyć do UZP do 1 marca 2015 roku.

wskazanie zasad sporządzania planów zamówień publicznych, których zamawiający zamierzają udzielać w 2015 r., z uwzględnieniem problematyki szacowania wartości tych zamówień oraz

usunięcie wątpliwości powstałych po wejściu w życie nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 sierpnia 2014 r.

 

Wartościowe materiały:


Każdy Uczestnik szkolenia otrzyma:

nowe przykłady zapisów w SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

- zgodne z nowelizacją ustawy Pzp, która obowiązuje od 19 października 2014

(opisujące m. in. cechy funkcjonalne, parametry techniczne, okres gwarancji, jakość, koszty serwisu gwarancyjnego, koszty serwisu pogwarancyjnego, czas reakcji serwisu, doświadczenie wykonawcy, kryteria w zamówieniach na usługi ubezpieczenia, czas reakcji patrolu interwencyjnego),

wraz z komentarzem praktycznym dotyczącym stosowania kryteriów oceny ofert innych niż cena, uwzględniającym orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej oraz uwzględniającym związaną z tym problematykę dokumentów żądanych w celu weryfikacji oferowanych przez wykonawcę kryteriów dotyczących właściwości przedmiotu zamówienia;

komentarz praktyczny do nowego art. 91 ust. 2a Pzp dotyczący robót budowlanych, dostaw i usług powszechnie dostępnych o ustalonych standardach jakościowych;

komentarz praktyczny dotyczący udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe na podstawie nowego art. 5a Pzp;

komentarz dotyczący ustalania kar umownych (zapisy w SIWZ), wraz z komentarzem o miarkowaniu kary umownej (kiedy kara umowna będzie rażąco wysoka, różnica między zwłoką a opóźnieniem);

komentarz dotyczący rażąco niskiej ceny oferty wraz z orzecznictwem z 2014 r.;

 70 stronicowy (!!!) komentarz dotyczący poprawiania w ofertach omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, z orzecznictwem z 2013 i 2014 r.

Materiały zostaną przesłane po szkoleniu drogą elektroniczną.



Zakres tematyczny:

Podczas szkolenia zostanie szczegółowo omówione jak należy wypełniać wszystkie tabele w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach w 2014 r. oraz które zamówienia udzielone w 2014 r. należy wykazać w rocznym sprawozdaniu.

 

Szkolenie przygotuje Zamawiających do właściwego planowania zamówień publicznych na rok 2015 w oparciu o prawidłowo oszacowaną wartość zamówienia i bez ryzyka zarzutu nieuprawnionego podziału zamówienia.

 

W związku z wątpliwościami, jakie pojawiły się po wejściu w życie ostatniej nowelizacji ustawy Pzp, podczas szkolenia zostanie również omówiona problematyka:

  • stosowania nowego art. 5a Pzp,

  • postępowania w przypadku zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa,

  • procedury wyjaśniania, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

  • uznania, czy wykonawca dopuścił się rażącego niedbalstwa i nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie (nowa przesłanka wykluczenia - art. 24 ust. 2a Pzp),

  • stosowania kryterium ceny, jako wyłącznego kryterium oceny ofert oraz stosowanie kryterium terminu zapłaty w świetle ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (art. 91 ust. 2aa Pzp), a także

  • postępowania Zamawiającego w różnych sytuacjach, jakie mogą pojawić się w toku postępowania skutkujące zatrzymaniem wadium.

Szkolenie ma charakter konsultacyjny i będzie uwzględniało szczegółową analizę zgłaszanych przez uczestników problemów.

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy.



Wykładowca:

<dt></dt>

JÓZEF EDMUND NOWICKI

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców i ekspertów z zakresu prawa zamówień publicznych w Polsce z ponad 15. letnim doświadczeniem. Prelegent na licznych zjazdach i konferencjach. Uznany i ceniony autor ponad 450 publikacji oraz komentarzy praktycznych z dziedziny zakresu zamówień publicznych w największych czasopismach i wydawnictwach specjalizujących się w problematyce zamówień publicznych (Kontrola Państwowa - dwumiesięcznik Najwyższej Izby Kontroli, Monitor Zamówień Publicznych, Prawo Przedsiębiorcy, Prawo Zamówień Publicznych - kwartalnik Instytutu Zamówień Publicznych, Wydawnictwo FORUM, Wydawnictwo VERLAG DASHÖFER, Zamówienia Publiczne Doradca i wielu innych oraz Systemie Informacji Prawnej LEX) oraz opinii i ekspertyz z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych. Ekspert zewnętrzny w zakresie kontroli i oceny dokumentacji postępowań o udzielanie zamówień publicznych współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej.

Biegły sądowy w dziedzinie zamówień publicznych.

Właściciel kancelarii specjalizującej się w dziedzinie zamówień publicznych oraz kontroli zamówień publicznych współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Specjalizuje się w problematyce nadużyć w procedurach zamówień publicznych i wydatkowaniu środków publicznych oraz audycie zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych oraz podmiotach zaliczanych do zamawiających sektorowych. Doskonale zorientowany w funkcjonowaniu instytucji wykonujących kontrolę zamówień publicznych. Posiada również wieloletnie doświadczenie w kontroli wszystkich rodzajów zamówień publicznych.

Posiada ogromne doświadczenie praktyczne. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania zamawiających i wykonawców. Podczas zajęć przekazuje wiedzę praktyczną nabytą w toku przygotowania i przeprowadzania oraz kontroli postępowań. Zawsze chętnie odpowiada na pytania. Wskazuje i analizuje nieprawidłowości, jednocześnie podaje wzorce prawidłowego postępowania. Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych jednego z największych portali informacji prawnej.

 

To szkolenie odpowie Państwu na pytania:

Jak należy wypełniać formularz rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w 2014 roku, zgodnie z obowiązującym od 27 grudnia 2013 rozporządzeniem?

Które zamówienia udzielone w 2014 r. należy wykazać w rocznym sprawozdaniu?

Jakimi zasadami kierować się przy sporządzaniu planu zamówień publicznych udzielanych w 2015 r.?

Jak prawidłowo udzielać i szacować wartość zamówień finansowanych ze środków unijnych?

Jak prawidłowo udzielać zamówień o wartości nieprzekraczającej "progów unijnych", do których nie stosuje się przepisów Pzp?

Jak uniknąć ryzyka zarzutu nieuprawnionego podziału zamówienia?

Jak prawidłowo stosować nowy art. 5a Pzp w zamówieniach na usługi niepriorytetowe o wartości nieprzekraczającej "progów unijnych" ?

Kiedy stosować cenę jako jedyne kryterium oceny ofert?

Jak usprawnić stosowanie procedur wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych?

Jak prawidłowo opisywać pozacenowe kryteria oceny ofert?


Korzyści z udziału w szkoleniu:

Pogłębienie wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu udzielania zamówień publicznych.

Nawiązanie kontaktu oraz wymiana doświadczeń z prowadzącym oraz innymi uczestnikami szkolenia.

Możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań Wykładowcy - konsultacje merytoryczne z prowadzącym szkolenie dotyczące bieżącej pracy uczestników w połączeniu z wypracowaniem prawidłowych rozwiązań konsultowanych problemów.

Uzyskanie ważnego certyfikatu świadczącego o rozwoju i zdobywaniu nowych kwalifikacji.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

I. Zasady sporządzania rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach

1. Podmioty obowiązane do składania rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w 2014 r.

2. Kto nie sporządza rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w 2014 r.

3. Które udzielone zamówienia należy ująć w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach w 2014 r.

4.Jak składają sprawozdanie grupy zakupowe (zamawiający wspólnie przeprowadzający postępowanie i udzielający zamówienia).

5. Opłaty sądowe i administracyjne, mandaty, opłaty abonamentowe, opłaty parkingowe, opłaty za przejazd płatną autostradą a obowiązek przekazania sprawozdania za 2014 r.

6. Zamówienia udzielane przez szkołę będącą gminną jednostką budżetową a obowiązek przekazania sprawozdania za 2014 r.

7. Wartość zamówienia publicznego udzielonego osobie fizycznej na podstawie umowy zlecenia, umowy o dzieło.

8. Czy podmiot nie będący zamawiającym, który na zasadzie dobrowolności zawierał umowy cywilnoprawne stosując Pzp, obowiązany jest sporządzić i przekazać Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach ?

9. Jak należy postąpić w przypadku likwidacji gminnej jednostki budżetowej.

10. Umowy cywilnoprawne zawarte z nauczycielami przez szkoły.

11. Które kwoty wartości umów w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający musi przyjąć celem prawidłowego sporządzenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w 2014 r.

12. Koszty noclegu w hotelu pracownika odbywającego delegację służbową a obowiązek przekazania sprawozdania za 2014 r.

13. Jak powinien postąpić zamawiający w przypadku zmiany pierwotnie ustalonego wynagrodzenia, a tym samym gdy zapłata wykonawcy wynagrodzenia tytułem wykonania zamówienia jest w kwocie innej niż początkowo ustalona oraz gdy zawarcie i wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego zostało dokonane w tym samym roku, za który zamawiający sporządza sprawozdanie.

14. Jak w sprawozdaniu ująć zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa na dostawy i usługi, których wartość jest mniejsza od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp (mniejsza od tzw. progów unijnych).

15. Jak należy traktować zamówienie, w którym zamawiający dopuścił składanie ofert częściowych i zawarł więcej niż jedną umowę.

16. Jak należy traktować zamówienia udzielane w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.

17. Jak w sprawozdaniu należy ująć zamówienia dodatkowe i uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5, 6 i 7 Pzp o wartości do 30.000 euro.

18. Jak w sprawozdaniu należy ująć zamówienia, w sytuacji określania wynagrodzenia umownego w walucie obcej.

19. Data zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego a obowiązek przekazania sprawozdania za 2014 r.

20. Wyłączenie stosowania Pzp na podstawie innych ustaw.

21. Umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy agencyjne a obowiązek przekazania sprawozdania za 2014 r.

22. Powierzenie zadań spółce gminnej a obowiązek przekazania sprawozdania za 2014 r.

23. Wydatkowanie środków z funduszu socjalnego a obowiązek przekazania sprawozdania za 2014 r.

24. Wykazanie w sprawozdaniu zamówień, których źródłem finansowania są dotacje ze środków publicznych. Znaczenie źródła finansowania zamówienia publicznego dla obowiązku sprawozdawczego.

25. Kody CPV a przekazanie informacji o zamówieniach o wartości poniżej kwoty 30.000 euro.

26. Wypełnianie tabeli I. Zamawiający. Określenie zamawiającego. Jak wypełnić tabelę I, gdy zamawiający przeprowadzili postępowanie i udzielili zamówienia lub wielu zamówień, wyznaczając spośród siebie zamawiającego upoważnionego do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i na ich rzecz

27. Jak należy wypełniać tabele II - VI w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach w 2014 r.

 

II. Planowanie i ustalanie wartości zamówień publicznych udzielanych w 2015 roku

28. Różnica pomiędzy planem finansowym a planem zamówień publicznych. Jak należy sporządzać plan zamówień publicznych ?

29. Agregacja zamówień publicznych w celu ustalenia wartości jednego zamówienia w świetle opinii Urzędu Zamówień Publicznych. "Podobieństwo przedmiotowe i funkcjonalne zamówienia" w ustalaniu wartości zamówienia publicznego.

30. Kiedy kończy się wartość zamówienia - problem ustalania wartości zamówień, których potrzeba udzielania pojawi się po udzieleniu wszystkich zamówień o takim samym "podobieństwie przedmiotowym i funkcjonalnym zamówienia".

31. Planowanie zamówień finansowane z różnych źródeł.

32. Planowanie i ustalanie wartości zamówień objętych projektem współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w roku finansowym i okresie realizacji projektu.

33. W jakich przypadkach zamawiający w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy może dzielić zamówienie na części lub zaniża jego wartość.

34. Nieuprawnione stosowanie art. 6a Pzp w przypadku, gdy zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.

35. Planowanie zamówień na roboty budowlane:

  • "drobne remonty" o wartości do 30.000 euro w jednym lub wielu budynkach,

  • zamówienia na roboty budowlane o różnym zakresie rzeczowym wykonywane w tym samym budynku lub różnych budynkach,

  • zamówienia na roboty budowlane o takim samym zakresie rzeczowym wykonywane w różnych budynkach lub w tym samym budynku,

  • zamówienia na roboty budowlane wykonywane w okresie 2 - 3 lat, w tym samym lub różnych budynkach.

36. Planowanie zamówień przez zamawiających, którzy posiadają jednostki organizacyjne mające samodzielność finansową.

37. Planowanie i ustalanie wartości zamówień udzielanych przez wielu zamawiających lub przez zamawiającego i jego jednostki organizacyjne (np. zamówienia udzielane przez gminy, starostwa i szkoły).

38. Planowanie i ustalanie wartości zamówienia, z uwzględnieniem czasu na jaki zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego. Planowanie i ustalanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy, jeżeli zamawiający przewiduje prawo opcji. Specyfika i przykłady prawa opcji.

 

III. Wyjaśnianie problemów związanych z nowelizacją Pzp z 29 sierpnia 2014 r.

39. Jak powinno wyglądać ogłoszenie o zamówieniu w przypadku postępowań określonych w art. 5a Pzp (warunki udziału w postępowaniu i opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przesłanki odrzucenia oferty, wykluczenia wykonawcy inne niż przewidziane w Pzp). Procedury odwoławcze inne niż przewidziane w Pzp, w przypadku postępowań określonych w art. 5a Pzp.

40. Jak postępować po nowelizacji w przypadku zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa.

41. Jak po nowelizacji zamawiający powinien ustalać, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

42. Kiedy można uznać, że wykonawca dopuścił się rażącego niedbalstwa i nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie.

43. Stosowanie kryterium ceny, jako wyłącznego kryterium oceny ofert. Stosowanie kryterium terminu zapłaty w świetle ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych.

44. Omówienie różnych sytuacji, jakie mogą pojawić się w toku postępowania skutkujące zatrzymaniem wadium.

 

Opinie Uczestników:

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym - także oceniam pozytywnie.

Irena Kanbur 

Kancelaria Prezydenta RP

(...) poziom merytoryczny i sposób przekazania wiedzy na bardzo wysokim poziomie. Materiał przekazany w sposób zrozumiały wynikający wprost z cytowanego przepisu ustawy. Wszelkie wątpliwości wyjaśniane były w sposób wyczerpujący. Jako uczestnik wielu szkoleń muszę stwierdzić, że było jednym z niewielu ciekawszych i nie powodujących znużenia uczestnika. W kwestii organizacji szkolenia poza częścią merytoryczną nie mam żadnych zastrzeżeń, organizacja bardzo w porządku.

Joanna Soborowska

Telewizja Polska S.A.

Szkolenie cechowało się wysokim poziomem merytorycznym, aktywizującą formą zajęć oraz dobrą atmosferą. Profesjonalizm i zaangażowanie Pana Nowickiego zasługuje na wysoką ocenę. Praktyczne podejście do omawianych tematów, rzeczowy i jasny sposób przekazywania informacji to główne atuty Prowadzącego. Szkolenie zarówno pod względem organizacyjnym jak i merytorycznym zostało przeprowadzone w sposób fachowy.

Agnieszka Gabruk-Teodorowicz

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu

W szkoleniu organizowanym przez firmę Ekspert Sp. z o.o. brałam udział drugi raz. Zarówno za pierwszym razem, jak i teraz szkolenie było zorganizowane wzorowo. Do tej oceny przyczynili się zarówno Pracownicy Organizatora - Ekspert Sp. z o.o. - kompetentni i mili, jak również Szkolący - Pan Józef Edmund Nowicki. Pan Nowicki jest fachowcem w swojej branży: rzeczowy i nie pozostawia żadnych pytań bez odpowiedzi. Ogromnym atutem jest także fakt, że w razie wątpliwości w interpretacji Pzp można skontaktować się z Panem Nowickim telefonicznie. Otrzymane materiały (opinie) są bardzo przydatne do codziennej - trudnej - pracy w zamówieniach publicznych.

Renata Kraus

Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej

 

WIĘCEJ OPINII KLIKNIJ TUTAJ >>



INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Cena promocyjna: 299 zł netto od osoby

 

zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >> Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

 

 

Cena zawiera:

  • konsultacje z Wykładowcą w trakcie szkolenia,

  • materiały szkoleniowe,

  • dodatkowe materiały w wersji elektronicznej, przesłane drogą mailową po zakończeniu szkolenia,

  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia,

  • poczęstunki podczas przerw kawowych.



Termin i miejsce:


WARSZAWA, 6 lutego 2015r.

 


Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego.

 

Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu (59) 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl