UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W SEKTORZE LASÓW PAŃSTWOWYCH

Omówienie najczęściej występujących problemów dotyczących JEDZA oraz w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej progu unijnego

Termin: 24 października 2018r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 449,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

właściciel i ekspert wiodący w kancelarii specjalizującej się w doradztwie prawnym z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych. Autor komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych i ponad 500 publikacji z dziedziny prawa zamówień publicznych …

więcej o Józef Edmund Nowicki

Celem szkolenia jest omówienie najczęściej występujących problemów i nieprawidłowości występujących w postępowaniach prowadzonych przez zamawiających z sektora Lasów Państwowych dotyczących JEDZ-a, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu brak podstaw wykluczenia, wezwania wykonawców do uzupełniania, poprawiania, wyjaśniania oświadczeń i dokumentów, badania i oceny ofert, oceny podmiotowej wykonawców, ważności złożonych ofert, oceny czy oferta zawiera rażąco niską cenę.

Unikatowy charakter szkolenia będzie polegać na tym, że podczas omawiania poszczególnych problemów wykładowca będzie podawać aktualne orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej i sądowe.

Szkolenie dotyczy zamówień o wartości poniżej progu unijnego.

W przypadku zamówień o wartości równej lub powyżej progów unijnych zostaną omówione problemy dotyczące wypełniania i badania JEDZ-a.

Program szkolenia:

Ogłoszenia

1. Jakich czynności musi dokonać zamawiający po dokonaniu istotnych zmian w treści ogłoszenia.

2. Najczęściej występujące nieprawidłowości w ogłoszeniu o zamówieniu.

Stosowanie przepisów rozporządzenia RODO i ustawy o ochronie danych osobowych w postępowaniu i po zakończeniu postępowania

3. Jak zamawiający powinien realizować obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, poprzez zamieszczenie wymaganych informacji w ogłoszeniu o zamówieniu, ogłoszeniu o konkursie, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w regulaminie konkursu.

4. Które dane osobowe podlegające udostępnianiu na podstawie przepisów rozporządzenia zamawiający udostępnia w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, do upływu terminu na ich wniesienie.

5. Obowiązki zamawiającego w postępowaniu i po zakończeniu postępowania po wejściu w życie rozporządzenia RODO w zakresie udostępnianie danych osobowych wykonawcy, podmiotów trzecich i podwykonawców.

6. Żądanie od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, gdy wykonanie obowiązków wynikających z rozporządzenia RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku.

7. Obowiązek informowania o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia RODO, na stronie internetowej prowadzonego postępowania lub konkursu oraz w ogłoszeniu o zamówieniu, ogłoszeniu o konkursie, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, regulaminie konkursu lub w inny sposób dostępny dla osoby, której dane osobowe dotyczą.

8. Obowiązek zabezpieczenia danych osobowych przetwarzanych w postępowaniu w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem oraz zobowiązanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania poufności w zakresie udostępnionych im informacji i danych.

9. Wykonanie prawa do uzyskania informacji, o którym mowa art. 15 rozporządzenia RODO.

10. Wykonanie prawa do sprostowania danych oraz uzupełnienia niekompletnych danych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia RODO.

11. Ograniczenia zasady jawności po wejściu w życie rozporządzenia RODO w zakresie danych osobowych.

12. W jakim zakresie po wejściu w życie RODO zamawiający może udostępniać protokół postępowania wraz załącznikami. Udostępnianie protokołu wraz załącznikami na zasadach określonych w rozporządzeniu RODO.

13. Jakie postanowienia może zawierać umowa w sprawie zamówienia publicznego w zakresie stosowania art. 29 ust. 3a Pzp po wejściu w życie rozporządzenia RODO.

14. Sposób dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę po wejściu w życie rozporządzenia RODO.

Opis przedmiotu zamówienia

15. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego? Przykłady „naprawy” dokumentacji projektowej zawierającej znaki towarowe.

16. Jak określić w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.

Ustalanie wartości zamówienia

17. Zasady agregowania zamówień w celu ustalenia wartości jednego zamówienia.

18. Jak prawidłowo ustalać wartość zamówienia na roboty budowlane?

19. Ustalanie zamówienia dla tych części, na które nie została złożona żadna oferta lub zostało unieważnione postępowanie.

20. Ustalanie wartości zamówienia na dostawy maszyn leśnych, usługi leśne.

SIWZ

21. Postępowanie zamawiającego w przypadku nietypowych zachowań wykonawcy - wyjaśnienie czy zmiana SIWZ.

Najczęściej występujące podstawy wykluczenia i „samooczyszczenie”

22. Kiedy należy uznać, że wykonawca wprowadził w błąd zamawiającego w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa, przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub zatajenie takich informacji.

23. Kiedy należy uznać, że wykonawca wskutek lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu.

24. Kiedy należy uznać, że udział wykonawcy lub osoby przez niego zatrudnionej na etapie przygotowania postępowania będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy z postępowania.

25. Kiedy należy uznać, że wykonawca naruszył poważnie obowiązki zawodowe, w szczególności w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie.

26. Kiedy należy uznać, że niewykonanie albo nienależyte wykonanie w istotnym stopniu wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego, będzie stanowić podstawę wykluczenia z postępowania wykonawcy.

27. Jak należy oceniać dowody złożone przez wykonawcę w celu samooczyszczenia.

Składanie i otwarcie ofert

28. Jakie dokumenty „wchodzą” w zakres pojęcia „oferta” na przykładach rożnych rodzajów zamówień w postępowaniach poniżej i powyżej progów unijnych.

29. W jakich przypadkach zamawiający może żądać złożenia kosztorysu ofertowego w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego.

30. Jak wybrnąć z różnych nietypowych sytuacji, jakie mogą wydarzyć się w podczas otwarcia ofert.

31. Wszystko o składaniu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej.

32. Kiedy niezłożenie kosztorysu ofertowego w wynagrodzeniu ryczałtowym będzie skutkować odrzuceniem oferty.

Badanie i ocena ofert wykonawców oraz ocena podmiotowa wykonawcy w procedurze odwróconej

33. Aktualność składanych oświadczeń i dokumentów.

34. Kiedy zamawiający wzywa do złożenia, uzupełniania, poprawiania, wyjaśniania oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu brak podstaw wykluczenia - na czym polegają różnice w tych procedurach.

35. Kiedy zamawiający wzywa do złożenia, uzupełniania, poprawiania, wyjaśniania JEDZ-a i na czym polegają różnice w tych procedurach.

36. Jak powinien postąpić zamawiający, gdy wykonawca już z ofertą złoży wymagane oświadczenia i dokumenty lub bez wezwania samodzielnie je uzupełni.

Wady formy pisemnej oferty, oświadczeń i dokumentów

37. Jaki znak graficzny będzie parafą, a nie podpisem własnoręcznym.

38. Wady formy pisemnej oferty skutkujące jej odrzuceniem.

39. Które oświadczenia i dokumenty są składane w formie pisemnej.

40. Jak wykonawca powinien złożyć ofertę, by zachować formę pisemną?

41. Formularz oferty i formularz cenowy – wady skutkujące odrzuceniem oferty.

Rażąco niska cena

42. Kiedy zamawiający powinien wezwać wykonawcę do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny.

43. Jak należy ocenić wyjaśnienia i dowody złożone przez wykonawcę.

44. Kiedy dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami będzie potwierdzać, że oferta zawiera rażąco niską cenę.

45. Jak należy formułować wezwanie do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny?

46. W jakich przypadkach zamawiający może uznać, że „rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia”.

Wybór oferty i obowiązki informacyjne zamawiającego

47. Postępowanie zamawiającego, gdy wykonawca uchyla się od podpisania umowy.

48. Jak zawiadamiać o wykluczeniu wykonawcy, odrzuceniu oferty, wyborze oferty albo unieważnieniu postępowania.

49. Kiedy postępowanie nie kończy się ani podpisaniem umowy, ani unieważnieniem postępowania.

Chcesz wiedzieć więcej na temat Prawa Zamówień Publicznych

Czytaj portal wPrzetargach.pl - komentarze, dokumenty, pytania, opinie prawne - kliknij >>>>>

Opinie uczestników

Co do samego szkolenia to oceniam je pozytywnie pod względem merytorycznym tj. znajomość tematu przez Pana Józefa Nowickiego oraz możliwość zadawania nieograniczonej liczby pytań, przed którymi prowadzący się nie wzbraniał. Takie podejście sprawiło, że uczestnicy aktywnie włączali się do dyskusji i przedstawiali swoje problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych. Szkolenie, pod względem organizacyjnym – także oceniam pozytywnie.
Irena Kanbur
Kancelaria Prezydenta RP
Uczestniczyłam w szkoleniach Pana Nowickiego już parę razy i nigdy się nie zawiodłam. Duża wiedza, umiejętność jej przekazania oraz miła atmosfera na zajęciach oto główne zalety. Na pewno będę jeszcze nie raz korzystać z fachowości Pana Nowickiego. Uważam że jest jednym z lepszych szkoleniowców w tej dziedzinie.
Weronika Stachura
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki

Informacje organizacyjne

Termin: 24 październik 2018r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 449,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl