XVII EDYCJA- STUDIUM ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH - Jak stosować Prawo Zamówień Publicznych po nowelizacji z 2016 roku.

Termin: 08-09 listopada 2016 r.
oraz
16-17 listopada 2016 r.
(łącznie 4 dni zajęć)
Miejsce: Warszawa
Centrum Konferencyjne Golden floor
Cena: 1590,00 zł netto od osoby
Trener: Józef Edmund Nowicki

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych wykładowców problematyki zamówień publicznych w Polsce...

więcej o Józef Edmund Nowicki

Celem Studium Zamówień Publicznych jest:

  • przygotowanie zamawiających do stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych po nowelizacji ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r.,
  • przygotowanie do sporządzania planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w 2017 r., uwzględniającego zamówienia na różne dostawy, usługi i roboty budowlane, zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 13a Pzp,
  • omówienie procedury odwróconej, nowych dokumentów i ogłoszeń,
  • omówienie nowych warunków udziału w postępowaniu oraz okoliczności wykluczania z postępowania wykonawców,
  • przedstawienie nowych kryteriów oceny ofert oraz zasad stosowania kryterium kosztu oraz ceny lub kosztów stałych,
  • weryfikacja jednolitego europejskiego dokumentu zamówienie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu,
  • omówienie nowych przepisów dotyczących podwykonawstwa, podmiotów trzecich oraz konsorcjów,
  • omówienie nowych zasad dokonywania zmian w zawartych umowach.

Dodatkowe korzyści:

Po zakończeniu Studium Zamówień Publicznych uczestnikom szkolenia zostaną przesłane pocztą elektroniczną:

  • najnowszy na rynku wydawniczym e-book, którego autorami są Aneta Bazan i Józef Edmund Nowicki - autorzy największych komentarzy do ustawy - Prawo zamówień publicznych:

„Przetarg nieograniczony od powołania komisji przetargowej do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego po wejściu życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych”

E-book zawiera m. in. omówienie powołania komisji przetargowej, odpowiedzialności członków komisji przetargowej za wykonywane czynności, zasad zamieszczania ogłoszeń i dokonywania zmian w ogłoszeniu, składania ofert i jednolitego dokumentu, „procedury odwróconej”, wyjaśniania i zmian treści SIWZ, badania ofert w zakresie rażąco niskiej ceny, kosztu lub ich istotnych elementów składowych, uzupełniania, poprawiania i wyjaśniania jednolitego dokumentu oraz składanych oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw, „samooczyszczenia” wykonawcy w celu wykazania jego rzetelności, odrzucenia oferty wskutek nieprawidłowego wniesienia wadium, omówienie nowych warunków udziału w postępowaniu oraz polegania wykonawcy na zasobach innych podmiotów i sytuacji prawnej podwykonawców.

E-book obejmuje również zmiany ustawy - Prawo zamówień publicznych obowiązujące od dnia 14 stycznia 2017 r.

  • przykładowy plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniający zamówienia na dostawy (m. in. samochody, sprzęt komputerowy), usługi szkoleniowe i roboty budowlane (takie same i różne rodzajowo roboty budowlane wykonywane w jednym lub wielu budynkach połączonych lub niepołączonych funkcjonalne), przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość  zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.
  • wzory nowych specyfikacji istotnych warunków zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane w zamówieniach o wartości mniejszej oraz równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp - w wersji edytowanej.
  • wzory zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki, z uwzględnieniem nowelizacji Pzp - w wersji edytowalnej.

UWAGA !!!
Uczestnicy Studium Zamówień Publicznych zostaną również objęci programem
„INFO NOWE PZP”


„INFO NOWE PZP”to system informacji prawnej dotyczący stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych po zmianach wynikających z wdrożenia dyrektyw 2014/24/UE oraz 2014/25/UE oraz zmian wprowadzonych ustawą z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 1020)

W ramach INFO NOWE PZP w okresie 12 miesięcy od wejścia w życie nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych, uczestnicy szkolenia będą otrzymywać drogą elektroniczną co najmniej raz w miesiącu informacje dotyczące stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych po nowelizacji, w tym interpretacje tych przepisów, najnowsze orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, komentarze eksperckie i praktyczne oraz inne informacje dotyczące stosowania znowelizowanej ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Program szkolenia

Nowe pojęcia, definicje, instytucje i dokumenty prawa zamówień publicznych

1.    Cykl życia dostawy, usługi lub roboty budowlanej oraz koszty ponoszone we wszelkich możliwych kolejnych lub powiązanych fazach istnienia przedmiotu dostawy, usługi lub roboty budowlanej, jako kryterium kosztu.

2.    Nowa definicja najkorzystniejszej oferty a nowe kryteria oceny ofert:

  • cena, jako jedyne kryterium oceny ofert,
  • cena i inne kryteria oceny ofert,
  • koszt, jako jedyne kryterium oceny ofert,
  • koszt i inne kryteria oceny ofert,
  • cena stała i inne kryteria oceny ofert,
  • koszt stały i inne kryteria oceny ofert.

3.    Oznakowanie - jako dokumenty, potwierdzające, że obiekt budowlany, produkt, usługa, proces lub procedura spełniają określone wymogi.

4.    Oznakowanie w opisie przedmiotu zamówienia.

5.    Oznakowanie w kryteriach oceny ofert.

6.    Oznakowanie w umowie w sprawie zamówienia publicznego.

7.    Środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

8.    Zasady komunikowania się zamawiającego z wykonawcą:

  • za pośrednictwem operatora pocztowego,
  • za pośrednictwem posłańca,
  • osobiście,
  • faxem,
  • pocztą elektroniczną.

Organizacja i funkcjonowanie zespołu do nadzoru nad realizacją umowy o roboty budowlane lub usługi

9. Jak określić zadania zespołu do nadzoru nad realizacją umowy roboty budowlane lub usługi.

10. Postanowienia umowy o roboty budowlane, których realizacja wymaga szczególnego nadzoru.

Zasady zamieszczania ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

11.    Przekazanie do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia, którego publikacja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ze względu na wartość zamówienia lub konkursu nie jest obowiązkowa.

12.    Omówienie nowych ogłoszeń.

13.    Zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia, którego zamieszczenie w Biuletynie ze względu na wartość zamówienia albo konkursu nie jest obowiązkowe.

14.    Dokonywanie zmian treści ogłoszenia.

Postępowanie w przypadku zamówień mieszanych

15.    Postępowaniu w przypadku, gdy na przedmiot zamówienia składają się zamówienia, do których mają zastosowanie te same przepisy Pzp, jak zamówienia sektorowe albo zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa albo zamówienia udzielane na zasadach ogólnych, obejmujące co najmniej dwa rodzaje zamówień spośród zamówień na roboty budowlane, usługi lub dostawy.

16.    Postępowanie w przypadku, gdy zamówienie obejmuje usługi społeczne oraz inne usługi albo usługi i dostawy.

17.    Postępowanie w przypadku, gdy na przedmiot zamówienia składają się zamówienia, do których mają zastosowanie różne przepisy Pzp, lub zamówienia, do których mają zastosowanie przepisy Pzp i zamówienia, do których tych przepisów nie stosuje się, a zamówienie to można podzielić, w szczególności ze względów technicznych, organizacyjnych, ekonomicznych lub celowościowych.

18.    Postępowanie w przypadku, gdy przedmiot zamówienia obejmuje zamówienia udzielane na zasadach ogólnych i zamówienie, do którego mają zastosowanie inne przepisy ustawy.

19.    Postępowanie w przypadku, gdy przedmiot zamówienia obejmuje zamówienia udzielane w celu wykonywania co najmniej dwóch różnych rodzajów działalności sektorowej lub zamówienia udzielane w celu wykonywania przynajmniej jednego z tych rodzajów działalności i inne zamówienia.

20.    Postępowanie w przypadku, gdy przedmiot zamówienia nie może zostać podzielony, w szczególności ze względów technicznych, organizacyjnych, ekonomicznych lub celowościowych, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego rodzaju zamówienia, który odpowiada jego głównemu przedmiotowi.

Jak sporządzać plany postępowań o udzielanie zamówień publicznych w 2017 roku ? Ustalanie wartości zamówienia w celu sporządzenia planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych

21.    Jak sporządzać plany postępowań, wraz z informacjami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, rodzaju zamówienia według podziału na zamówienia na roboty budowlane, dostawy lub usługi, przewidywanego trybu lub innej procedury udzielenia zamówienia, orientacyjnej wartości zamówienia oraz przewidywanego terminu wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.

22.    Przedstawienie i omówienie przykładowego planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniającego zamówienia na różne dostawy, usługi i roboty budowlane, przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość  zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.

23.    Łączenie zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych przepisów Pzp.

24.    Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości.

25.    Ustalanie wartości zamówienia na usługi szkoleniowe.

  • ustalanie wartości zamówień na usługi według kryterium przeznaczenia szkolenia dla określonej grupy odbiorców i przeprowadzenia szkolenia przez jednego wykonawcę (wykładowcę lub firmę szkoleniową) - szkolenia obejmujące taką samą lub podobną tematykę,
  • ustalanie wartości zamówienia na usługi, które mają różne przeznaczenie lub nie zachodzi możliwość ich wykonania przez  jednego wykonawcę,
  • ustalanie wartości zamówienia na usługi, gdy pomiędzy usługami nie można wykazać istnienia podobieństwa funkcjonalnego i czasowego.

26.    Ustalanie wartości zamówienia na dostawy - wybrane przykłady z praktyki udzielania zamówień publicznych.

27.    Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane.

  • obliczanie wartości zamówienia na roboty budowlane z uwzględnieniem wartości dostaw i usług oddanych przez zamawiającego do dyspozycji wykonawcy,
  • ustalenie wartości zamówień na usługi szkoleniowe,
  • wykonywanie robót budowlanych różnych rodzajowo w jednym budynku lub różnych budynkach w 2017 roku oraz w latach 2017 - 2018,
  • wykonywanie robót budowlanych różnych rodzajowo w różnych budynkach tworzących funkcjonalną całość w roku finansowym 2017 oraz w latach 2017 - 2018,
  • wykonywanie robót budowlanych takich samych rodzajowo w różnych budynkach w 2017 roku oraz w latach 2017 - 2018,
  • budowa wielu budynków tworzących funkcjonalna całość,
  • remonty dróg stanowiących odrębne funkcje transportowe,
  • remonty sieci kanalizacji,
  • budowa drogi z wiaduktami,
  • rozbiórki budynków,
  • wykonywanie robót budowlanych takich samych rodzajowo w kilku budynkach funkcjonalnie ze sobą niepowiązanych pozostających w zarządzie zamawiającego.

28.    Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia.

  • łączenie zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania odrębnych przepisów Pzp,
  • dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości,
  • dzielenie zamówienia na części, zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczenia wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp,
  • jakie zamówienia można uznać za zamówienia odrębne,
  •  jak należy stosować art. 6a Pzp - omówienie zastosowania art. 6a Pzp na konkretnych przykładach w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane,
  • autonomiczne  źródła finansowania a kwalifikacja zamówień na roboty budowlane, usługi i dostawy, jako zamówień odrębnych podlegających odrębnemu szacowaniu w przypadku zamówień finansowanych ze środków własnych zamawiającego oraz współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

29.    Naruszenia przepisów Pzp dotyczące ustalania wartości zamówienia,

  • łączenie zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania odrębnych przepisów Pzp,
  • dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia, w celu uniknięcia łącznego szacowania ich wartości,
  • dzielenie zamówienia na części, zaniżanie wartości zamówienia lub wybieranie sposobu obliczenia wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp,
  • jakie zamówienia można uznać za zamówienia odrębne,
  •  jak należy stosować art. 6a Pzp,
  • autonomiczne  źródła finansowania a kwalifikacja zamówień na roboty budowlane, usługi i dostawy, jako odrębnych w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

30.    Przedstawienie i omówienie przykładowego planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, uwzględniającego przykładowe zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane, przewidywany tryb i procedury udzielenia zamówienia, orientacyjną wartość  zamówienia oraz przewidywane terminy wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.

Powierzenie pomocniczych działań zakupowych osobie trzeciej

31.    Powierzenie pomocniczych działań zakupowych własnej jednostce organizacyjnej lub osobie trzeciej.

32.    Jakie czynności stanowią pomocnicze działania zakupowe na etapie przygotowania postępowania i w prowadzonym postępowaniu.

33.    Porozumienie regulując współpracę wykonawców na etapie przygotowania i przeprowadzenia postępowania.

34.    Odpowiedzialność osoby trzeciej za pomocnicze działania zakupowe na etapie przygotowania postępowania i w prowadzonym postępowaniu.

Nowe zasady udzielania zamówień przez wielu zamawiających oraz podział obowiązków w grupie zakupowej i odpowiedzialność za naruszenia przepisów Pzp

35.    Jak przeprowadzić postępowanie w przypadku udzielania zamówień przez wielu zamawiających.

36.    Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w całości w imieniu i na rzecz więcej niż jednego zamawiającego lub gdy jeden z zamawiających prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia, występując we własnym imieniu i w imieniu pozostałych zamawiających.

37.    Odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z Pzp, w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia nie jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających.

Zasady wyłączenia osób wykonujących czynności w postępowaniu oraz zatrudnionych przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania

38.    Zasady składania oświadczenia o wyłączeniu z postępowania.

39.    Składanie oświadczenia w przypadku relacji pomiędzy pracownikami zamawiającego i innymi osobami zatrudnionymi przez zamawiającego, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na wynik postępowania, a wykonawcami. 

Opis przedmiotu zamówienia

40.    Opis przedmiotu zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

41.    Opis przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia, a także źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Jak sporządzić opis rozwiązania równoważnego - omówienie przykładu rozwiązania równoważnego.

42.    Jakie poświadczenia, oświadczenia lub inne dokumenty można uznać za oznakowanie w zamówieniach na dostawy, usługi roboty budowlane.

  • oznakowanie w zamówieniach publicznych na roboty budowlane, zamówieniach publicznych na dostawy lub zamówieniach publicznych na usługi o szczególnych cechach,
  • sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność lub certyfikatu wydanego przez taką jednostkę jako środek dowodowy potwierdzający zgodność z wymaganiami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia publicznego, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia publicznego,
  • próbka, jako dokument przedmiotowy,
  • próbka, jako treść opisu przedmiotu zamówienia,
  • dokumenty opisowe, specyfikacje techniczne producenta.

Wykluczenie wykonawcy z postępowania i „samooczyszczenie” wykonawcy w celu wykazania swojej rzetelności

43.    Omówienie okoliczności wykluczenia obligatoryjnego (omówienie art. 24 ust. 1 Pzp).

44.    Omówieni okoliczności wykluczenia fakultatywnego (omówienie art. 24 ust. 5 Pzp).

45.    Okoliczności mające wpływ na odstąpienie od wykluczenia.  Ocena wykonawcy który podlega wykluczeniu oraz dowodów przedstawionych na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności - „samooczyszczenie wykonawcy” (omówienie art. 24 ust. 8 i 9 Pzp).

46.    Możliwość wykluczenia wykonawcy na każdym etapie postępowania (art. 24 ust. 12 Pzp).

NOWA SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

47.    Przedstawienie i omówienie nowego wzoru SIWZ.

48.    Nowe zasady wyjaśniania i zmiany treści SIWZ oraz zebrania wykonawców.

Podwykonawcy i poleganie na zasobach podmiotów trzecich

49.    Poleganie na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

50.    Udowodnienie, że realizując zamówienie, wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

51.    Ocena, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badanie, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.

52.    Wymóg realizacji robót budowlanych lub usług, w sytuacji, gdy wykonawca polega na wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu podmiotu trzeciego.

53.    Postępowanie w przypadku, gdy zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia.

54.    Żądanie wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.

55.    Żądanie w przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i ich przedstawicieli prawnych, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi.

56.    Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu.

57.    Postępowanie w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji.

Kryteria oceny ofert

58.    Przedstawienie i omówienie na przykładach jak oceniać oferty na podstawie:

  • kryterium ceny,
  • kryterium ceny i innych kryteriów - jak sporządzić opis sposobu oceny ofert na postawie innych kryteriów,
  • kryterium kosztu - jak opisać kryterium kosztu - przykłady,
  • kryterium kosztu i innych kryteriów,
  • kryterium stałej ceny i innych kryteriów,
  • kryterium stałego kosztu i innych kryteriów.

59.    Wybór najkorzystniejszej oferty, w przypadku gdy nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, lub gdy zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.

60.    Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena lub koszt, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie.

61.    Wybór najkorzystniejszej oferty, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest koszt rozumiany jako suma kosztu nabycia i innych kosztów cyklu życia, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takim samym koszcie. 

Warunki udziału w postępowaniu oraz ocena ich spełniania

62.    Warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

63.    Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej - przedstawienie i omówienie przykładów:

  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych,
  • określenie minimalnego ogólnego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie minimalnego średniego rocznego przychodu w ciągu określonej liczby lat obrotowych, w obszarze objętym zamówieniem,
  • określenie informacji na temat rocznych sprawozdań finansowych wykazujących stosunek aktywów do zobowiązań, z uwzględnieniem przejrzystych i obiektywnych metod i kryteriów, na podstawie których uwzględnia się te informacje,
  • informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
  • znaczenie sumy gwarancyjnej w przypadku warunku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

64.    Ocena zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy. Postawienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości - na przykładach z praktyki udzielania zamówień publicznych.

65.    Ocena zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia - przedstawienie i omówienie przykładów takiej oceny.

66.    Określenie szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

67.    Nowe zasady ubiegania się o zamówienie publiczne przez konsorcja.

68.    Poleganie na podmiotach trzecich oraz podwykonawstwo.

Nowe zasady składania, badania, oceny i wyboru ofert Badanie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia Omówienie procedury odwróconej określonej w art. 24aa Pzp

69.    Jakie dokumenty stanowią ofertę a jakie treść oferty.

70.    Składanie oferty w postępowaniach o wartości zamówienia nie przekraczającej progu unijnego.

71.    Nowe zasady podziału zamówienia na części i składania ofert częściowych.

72.    Treść oświadczenia potwierdzającego:

  • spełnianie warunków udziału w postępowaniu i kryteria selekcji,
  • brak podstaw wykluczenia.

73.    Jednolity Europejski Dokumentu Zamówienia:

  • jak oceniać jednolity dokument po złożeniu przez wykonawcę,
  • wezwanie do złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub wyjaśnienia jednolitego dokumentu.

74.    Przedstawienie przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza aktualnych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie kryteriów kwalifikacji określonych przez zamawiającego, w szczególności zaświadczeń, oświadczeń lub innych środków dowodowych.

75.    Składanie, uzupełnienie, poprawianie, wyjaśnianie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

76.    Postępowanie zamawiającego w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia publicznego.

77.    Nowe przesłanki odrzucenia oferty.

78.    Stosowanie procedury odwróconej - dokonanie w trybie przetargu nieograniczonego oceny ofert, a następnie zbadania, czy wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

79.    Wezwanie przed udzieleniem zamówienia wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp

80.    Nowa formuła zawiadamiania o wyborze najkorzystniejszej oferty, odrzuceniu ofert i wykluczeniu z postępowania.

Omówienie trybu zamówienia z wolnej ręki

81.    Przedstawienie i omówienie zaproszenia do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki - przykład zaproszenia.

82.    Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę:

•    z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze,
•    z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.

83.    Dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej.

84.    Udzielenie zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, jeżeli wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

85.    Udzielanie zamówień „uzupełniających”.

86.    Istota i treść ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy (ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości ex ante).

Umowa w sprawie zamówienia publicznego

87.    Zawarcie umowy i nowe zasady dokonywania zmian w umowie w sprawie zamówienia publicznego.

88.    Jednoznaczne postanowienia umowne, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian - przedstawienie konkretnych zapisów w SIWZ.

89.    Zamawianie dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.

90.    Konieczność zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.

91.    Zmiana wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, na nowego wykonawcę.

92.    Zakazane zmiany umowy prowadzące do zmiany ogólnego charakteru umowy.

93.    Omówienie niedopuszczalnych zmian istotnych.

Jak udzielać zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi

94.    Opis przedmiotu zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi.

95.    Szacowanie wartości zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi.

96.    Treść ogłoszenia o zamówieniu.

97.    Badanie i ocena złożonych ofert.

98.    Jak przeprowadzić procedurę ofertową - składanie ofert wraz z informacjami na potrzeby oceny braku podstaw wykluczenia oraz spełniania kryteriów kwalifikacji, w odpowiedzi na ogłoszenie.

99.    Jak przeprowadzić procedurę dwustopniową - składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z informacjami na potrzeby oceny braku podstaw wykluczenia oraz spełniania kryteriów kwalifikacji, w odpowiedzi na ogłoszenie.

100.    Jak przeprowadzić procedurę negocjacyjną.

Środki ochrony prawnej

101.    Zmiany w środkach ochrony prawnej.

Harmonogram

  • 9:00
  • 15:00
Dzień 1
  • 9:00
  • 15:00
Dzień 2
  • 9:00
  • 15:00
Dzień 3
  • 9:00
  • 15:00
Dzień 4

Opinie uczestników

Było mi niezmiernie miło uczestniczyć w szkoleniu. Szkolenie w pełni spełniło moje oczekiwania. Przygotowanie merytoryczne wykładowcy jest bardzo wyczerpujące. Wiedza jaką posiada Pan Józef Edmund Nowicki jest przeogromna. Sposób prowadzenia szkolenia jest rewelacyjny. Bardzo podoba mi się że szkolenie jest przeprowadzane w tak małej grupie ( czyli 20-30 osób) . Szkolenie w dużej części to dyskusja, odpowiedzi na zadawane przykłady, rozwiązywanie problemów, a nie suche fakty z czytania np. ustawy. Jest mi niezmiernie miło, że mogłam uczestniczyć w kolejnym szkoleniu . Jestem zadowolona z organizacji szkolenia. Miejsce szkolenia było bardzo dobre. Blisko dworca PKP i PKS dla tych co musieli dojechać ( tak jak ja ). Hotel przepiękny. Lunch oraz poczęstunek super. Organizacja szkolenia, wykład, materiały zasługują wg. mnie na 6 z plusem.
Justyna Kancelarz
Szkoła Podstawowa Nr 7 w Nowej Rudzie
Pani Joanno dziękuję za miłą niespodziankę, która dodatkowo przekonała mnie, że udział w Szkoleniu organizowanym przez Państwa był bardzo dobrym wyborem i będę polecała Waszą firmę jako kompetentną i profesjonalną. Na Pani ręce składam ogromne podziękowania w szczególności dla Pana Józefa Edmunda Nowickiego.
Magdalena Berezowska
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej

Galeria ze szkolenia

Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki
Galeria
Szkolenia - Józef Edmund Nowicki

Informacje organizacyjne

Termin: 8 listopad 2016r. - 17 listopad 2016r.
Miejsce: Warszawa
Cena: 1 590,00 zł netto od osoby
zw. z VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
w tym przypadku prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas
Oświadczenia o zwolnieniu z VAT >>
Brak oświadczenia będzie skutkował wystawieniem faktury z naliczonym 23% VATem.

Cena zawiera

  • Materiały szkoleniowe
  • Poczęstunki podczas przerw kawowych oraz lunch
  • Konsultacje z Wykładowcą podczas szkolenia
  • Imienny Certyfikat Uczestnictwa
  • Opieka merytoryczna po szkoleniu

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE JUŻ DZIŚ. Ilość miejsc ograniczona.

Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.

59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl