Zmiany otoczenia gospodarczego w sposób istotny wpływają również na decyzje osób prowadzących działalność w zakresie usługowego rozliczania ksiąg podatkowych. Zmieniające się regulacje prawne, w tym w obszarze prawa podatkowego, wymuszają całkowicie nowe, tzw. procesowe podejście zarówno do zarządzania biurem, jak tez relacjami z kontrahentem.
Szkolenie omawiać będzie praktyczne konsekwencje stosowania w biurze rachunkowym procedur w zakresie nawiązywania relacji z kontrahentem, świadczenia usług oraz zakończenia umowy i rozstania się z klientem. Całokształt zagadnień będzie analizowany z perspektyw odpowiedzialności osób prowadzących biuro rachunkowe.
Procedury rozpoczęcia współpracy:
• Zakres przedmiotowy czynności biura rachunkowego (tzw. check lista);
• Przejmowanie dokumentów od dotychczasowego biura;
• Zarządzanie odpowiedzialnością na moment rozpoczęcia współpracy z kontrahentem;
Świadczenie usługi – na co zwrócić uwagę:
• Przekazywanie informacji i dokumentów od klienta;
• Odpowiedzi na pytania kontrahentów w zakresie świadczonych usług;
• Organizacja wewnętrzna biura a relacja z kontrahentem;
Zakończenie współpracy z kontrahentem i przekazanie dokumentów:
• Sposoby zakończenia współpracy;
• Zasady przekazywania dokumentów po zakończeniu współpracy;
• Odpowiedzialność biura rachunkowego w momencie zakończenia umowy.