Zapraszamy do udziału w szkoleniu, które poprowadzi radca prawny z wieloletnim doświadczeniem Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz, która wyjaśni, w jaki sposób zorganizować pracę w szkole publicznej w zakresie zakupów i zamówień publicznych.
Podczas szkolenia dowiesz się:
1. Organizacja pracy w szkole w zakresie zamówień publicznych
· Zawieranie umów w szkole – kto jest stroną umowy zawartej przez szkołę? Czy gmina/powiat może zawrzeć umowę dla szkoły? Kto wtedy odpowiada za realizację zamówienia?
· Zasady odpowiedzialności kierownika jednostki – kto odpowiada za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w razie uchybień? Jakie są zasady odpowiedzialności karnej dyrektora szkoły za uchybienia w zakresie zakupów? Jak właściwie przypisać odpowiedzialność pracownikowi szkoły?
· Regulamin zamówień publicznych – czy trzeba go mieć? Jak sformułować regulamin aby nie narazić się na uchybienia? Czy jeśli nie mamy zamówień podlegających PZP to nadal powinniśmy mieć regulamin?
· Planowanie zakupów i ich szacowanie – czemu jest tak ważne i jak to robić poprawnie? Jakie zamówienia agregować? Czym jest zamówienie podobne?
· Plan postępowań – kiedy jest obowiązkowy?
· Elektronizacja zamówień – czym jest? Jakie narzędzia należy mieć w szkole? Czy kupować platformę komercyjną, czy korzystać z platformy e-zamówienia?
2. Zasady udzielania zamówień o wartości do 130 tys. zł
· Procedury udzielania zamówień – rozeznanie rynku, zapytanie ofertowe, mini-przetarg – co wybrać i kiedy?
· Obieg wniosku o zakup – jak powinien wyglądać w szkole? Jakie akceptacje są wymagane? Czy wniosek musi być papierowy, czy może trzeba przejść na obieg elektroniczny?
· Dobre praktyki – jak zorganizować pracę, żeby nie dodać sobie nadprogramowych obowiązków?
· Umowa – kiedy zawierać pisemną umowę a kiedy wystarczy zlecenie? Co wpisać do umowy żeby zabezpieczyć jednostkę? A może umowa elektroniczna?
3. Zamówienia powyżej wartości 130 tys. zł
· Tryby udzielania zamówień – czy zawsze to musi być przetarg? Czym jest tryb podstawowy w trzech wariantach i kiedy wybrać jaki tryb? A może zamówienie z wolnej ręki?
· Tryb podstawowy – omówienie przebiegu trybu, w tym zawartość SWZ i ogłoszenia, dokumenty składane przez wykonawców i ich formy z uwzględnieniem elektronizacji
· Najczęstsze naruszenia na przykładach