Formularz zgłoszeniowy:
Zdjęcia ze szkoleń :
Zapraszamy do SZKLARSKIEJ PORĘBY, jednego z najpiękniejszych miejsc w Sudetach, na XXVII Zjazd Specjalistów ds. Zamówień Publicznych - szkolenie z zakwaterowaniem i wyżywieniem pt.:
Udzielanie zamówień publicznych - Prawo i praktyka
Dlaczego warto wziąć udział w XXVII Zjeździe?
Celem Zjazdu jest:
Udział w XXVII Zjeździe umożliwi uniknięcie błędów w stosowaniu przepisów ustaw Pzp oraz zapewni sprawne oraz prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
ORAZ WSPANIAŁY WYPOCZYNEK I NIEPOWTARZALNY KLIMAT POLSKICH GÓR.
Specjalny bonus! Osoby które zapiszą się do 23 maja 2022 na Zjazd Specjalistów ds. Zamówień Publicznych w Szklarskiej Porębie otrzymają specjalny BONUS! Będzie to 70 % RABAT na dwudniowe szkolenie (wraz z nagraniem video): "WARSZTATY PRZTARGOWE - praktyczne podejście do zamówień publicznych", które poprowadzi Józef Edmund Nowicki. Szkolenie odbędzie się online w dniach 14 - 15 czerwca 2022 r. Cena Warsztatów: 699 zł netto od osoby Cena dla osoby zapisanej na Szklarską Porębę - 70% taniej - czyli 210 zł netto!!! Link do WARSZTATÓW PRZETARGOWYCH >>> |
Program ProPublico wraz z Platformą e-ProPublico, to kompleksowy i bezpieczny system informatyczny, który wspiera użytkownika w przygotowaniu i prowadzeniu zamówienia publicznego w formie elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, realizując postępowania prowadzone w trybach przewidzianych w ustawie, jak również zamówienia pozaustawowe do 130 000 zł.
Oprogramowanie zapewnia sprawne przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie zamówień od momentu wszczęcia postępowania, poprzez złożenie ofert, ich ocenę, kończąc na zawarciu umowy i ewidencjonowaniu przebiegu jej realizacji.
Absolutną nowością oraz czynnikiem wyróżniającym system ProPublico na rynku, jest jego integracja z rządową platformą e-Zamówienia oraz Dziennikiem Urzędowym Unii Europejskiej w zakresie automatycznej publikacji formularzy ogłoszeń z poziomu aplikacji.
ProPublico w sposób optymalny usprawnia pracę nad zamówieniami publicznymi zapewniając łatwą ewidencję danych, automatyczne tworzenie dokumentów oraz szybki dostęp do wszelkiego rodzaju danych statystycznych i zestawień raportowych.
Aktualna cena brutto licencji to: 3 554,70 zł .
Program przeznaczony do ewidencji i kontroli wydatków do 130 000 zł. Program umożliwia klasyfikację wydatków po określonych grupach asortymentowych oraz kontrolę sumy wydatków w każdej z grup.
Narzędzie posiada moduł do tworzenia bazy wykonawców oraz pozwala w prosty sposób tworzyć raporty i zestawienia z określonego zakresu wydatków z możliwością eksportu danych do pliku CSV.
Część 1. Definicje ustawowe. Zasady udzielania zamówień publicznych.
1. Omówienie definicji ustawowych.
2. Omówienie zasad udzielania zamówień publicznych.
Część 2. Szacowanie wartości zamówienia
3. Praktyczne metody szacowania wartości zamówień. Przykłady z praktyki.
4. Kryteria tożsamości przedmiotowej, podobieństwa funkcjonalnego, tożsamości czasowej zamówienia oraz wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę.
5. Ustalanie wartości zamówienia z uwzględnieniem zamówień uzupełniających.
6. Ustalanie wartości zamówienia przez wyodrębnioną jednostkę organizacyjną zamawiającego posiadająca samodzielność finansową.
7. Ustalanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo lub podlegające wznowieniu.
8. Ustalanie wartości zamówienia na dostawy udzielane na podstawie umowy dzierżawy, najmu lub leasingu na czas nieoznaczony lub czas oznaczony.
9. Ustalanie wartości zamówienia na usługi bankowe lub inne usługi finansowe, usługi ubezpieczeniowe.
10. Ustalanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy z uwzględnieniem prawa opcji.
11. Ustalanie wartości zamówienia na wykonanie robót budowlanych.
12. Szacowanie podobnych dostaw oraz „podobnych” usług.
13. Ustalanie wartości zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
14. Ustalanie wartości zamówienia, gdy zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
15. Zmiana ustalonej wartości zamówienia.
16. Jak stosować art. 30 ust. 4 Pzp (odpowiednik dawnego art. 6a Pzp2004).
Część 3. Zamawiający
17. Odpowiedzialność zamawiającego za przygotowanie i przeprowadzenia postępowania.
18. Jak należy udzielać zamówień w grupie zakupowej.
19. Treść porozumienia zawartego pomiędzy zamawiającymi w ramach grupy zakupowej.
20. Odpowiedzialność poszczególnych zamawiających w ramach grupy zakupowej.
Część 4. Komisja przetargowa i konflikty interesów
21. Powołanie komisji przetargowej.
22. Omówienie nowego regulaminu komisji przetargowej.
23. Zmiany w składzie komisji przetargowej.
24. Omówienie regulaminu działania komisji przetargowej.
25. Odpowiedzialność członków komisji przetargowej.
26. Powołanie biegłego.
27. Ustawowe obowiązki komisji przetargowej.
28. Odstąpienie od powołania komisji przetargowej.
29. Kiedy wystąpi konflikt interesów.
30. Kto i kiedy składa oświadczenia o wyłączeniu z postępowania?
Część 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
31. Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
32. Treść pełnomocnictwa.
33. Określenie wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
34. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez konsorcja.
35. Badanie podstaw wykluczenia wobec poszczególnych konsorcjantów.
36. Składanie oferty, oświadczeń i dokumentów przez konsorcja.
Część 6. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami
37. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą.
38. Komunikacja ustna. Negocjacje. Dialog.
39. Składanie ofert, wniosków i oświadczeń w formie elektronicznej.
40. Składanie ofert, wniosków i oświadczeń w postacie elektronicznej opatrzonych podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
41. Odstąpienie od wymagania użycia środków komunikacji elektronicznej.
Część 7. Dokumentowanie przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia
42. Sporządzanie protokołu postępowania w poszczególny trybach udzielania zamówień.
43. Udostępnienie protokołu postępowania i załączników do protokołu.
44. Omówienia protokołu postępowania w trybach przetargu nieograniczonego, trybu podstawowego i zamówienia z wolnej ręki.
Część 8. Analiza potrzeb, wstępne konsultacje rynkowe, wcześniejsze zaangażowanie wykonawców
45. Jak sporządzić analizę potrzeb i wymagań, uwzględniając rodzaj i wartość zamówienia.
46. Omówienie gotowego przykładu analizy potrzeb i wymagań.
47. Kiedy zamawiający może odstąpić od dokonania analizy potrzeb i wymagań.
48. Przeprowadzenie wstępnych konsultacji rynkowych.
49. Postępowanie zamawiającego w przypadku wcześniejszego zaangażowania wykonawców.
Część 9. Ogłoszenia
50. Upublicznienie ogłoszenia. Zamieszczanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i publikacja ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
51. Dokonywanie zmian w ogłoszeniu. Zmiany istotne i zmiany nieistotne
Część 10. Ustalenie niektórych warunków zamówienia
52. Podział zamówienia na części.
53. Kiedy może powstać zarzut nie podzielenia zamówienia na części.
54. Określanie w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.
Część 11. Wadium
55. Wnoszenie wadium i formy wadium.
56. Badanie dokumentów gwarancji i poręczeń wadialnych.
57. Zatrzymanie wadium.
58. Obligatoryjny zwrot wadium.
59. Zwrot wadium na wniosek wykonawcy.
60. Zwrot wadium gwarantowi i poręczycielowi.
Część 12. Opis przedmiotu zamówienia
61. Opisanie przedmiotu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
62. Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
63. Opisanie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę oraz opis rozwiązania równoważnego.
64. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy - Kodeks pracy.
65. Opis przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych.
66. Opis przedmiotu zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
67. Opisanie przedmiotu zamówienia przez odniesienie się w kolejności preferencji do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych.
68. Wizja lokalna i zapisy w SWZ dotyczące wizji lokalnej.
Część 13. Przedmiotowe środki dowodowe
69. Charakter przedmiotowych środków dowodowych.
70. Zasady składania przedmiotowych środków dowodowych.
71. Uzupełnianie i składanie przedmiotowych środków dowodowych.
Część 14. Wykluczenie z postępowania
72. Omówienie obligatoryjnych i fakultatywnych podstaw wykluczenia.
73. Zasady postępowania zamawiającego i wykonawcy w przypadku samooczyszczenia.
Część 15. Warunki udziału w postępowaniu
74. Określenie warunków udziału w postępowaniu.
75. Zasada żądania od wykonawców środków dowodowych w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.
76. Określenie minimalnych poziomów zdolności.
77. Uznanie, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
78. Ocena zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia i wymaganie od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.
79. Zwrócenie się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie, jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego.
80. Przedstawienie przykładowych zapisów dotyczących warunków udziału w postępowaniu z ich analizą.
Część 16. Podmioty trzecie i podwykonawcy
81. Poleganie na zasobach podmiotów trzecich.
82. Treść zobowiązania.
83. Ocena podmiotu trzeciego w zakresie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.
84. Podwykonawstwo i umowa podwykonawcza.
Część 17. Podmiotowe środki dowodowe
85. Omówienie oświadczeń o dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia.
86. Badanie aktualności oświadczeń i dokumentów.
87. Poprawianie, uzupełnianie i wyjaśnianie podmiotowych środków dowodowych.
88. Forma i postać składanych podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
Część 18. Przetarg nieograniczony. Procedura odwrócona. Procedura zasadnicza. Procedura z odstąpieniem żądania JEDZ-a.
89. Omówienie przebiegu trybu przetargu nieograniczonego od wszczęcia postępowania do podpisania umowy albo unieważnienia postępowania.
90. Zmiany w procedurze odwróconej.
91. Wszczęcie postępowania.
92. Udostępnianie SIWZ.
93. Terminy składania ofert.
94. Składanie i otwarcie ofert.
95. Badanie ofert i omówienie przesłanek odrzucenia.
96. Ocena ofert oraz kryteria oceny ofert.
97. Ocena podmiotowa wykonawców. 98. Wybór najkorzystniejszej oferty.
99. Termin związania ofertą.
100. Zakończenie postępowania - zawarcie umowy.
101. Zakończenie postępowania - unieważnienie postępowania.
102. Obowiązki informacyjne zamawiającego.
Część 19. SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SWZ)
103. Omówienie treści SWZ w trybie przetargu nieograniczonego i trybie podstawowym w wariancie 1 i 2.
104. Dokonywanie zmian treści SWZ.
105. Wyjaśnianie treści SWZ.
Część 20. Tryb podstawowy i jego przebieg w wariantach 1 i 2.
106. Omówienie przebiegu trybu podstawowego od wszczęcia postępowania do zawarcia umowy albo unieważnienia postępowania w wariancie 1 i 2.
Część 21. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie
107. Zakazane postanowienia umowne.
108. Obligatoryjne postanowienia umowne.
109. Obligatoryjne postanowienia umowne w umowie o roboty budowlane.
110. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
111. Jak sporządzać raport z realizacji zamówienia.
112. Jak dokonywać zmian w umowie. Zmiany dopuszczalne i zmiany niedopuszczalne.
113. Zmiany umowy wynikające ze zmiany cen materiałów i kosztów związanych z realizacja zamówienia.
114. Opcja.
Część 22. Tryb zamówienia z wolnej ręki
115. Przygotowanie i przebieg postępowania – zamówienie z wolnej ręki poniżej i powyżej progów unijnych.
116. Omówienie przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 214 pkt 1-2 i 5-9 Pzp).
117. Dokumentacja wymagana w trybie zamówienia z wolnej ręki.
118. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy.
Na Państwa życzenie możemy zrealizować powyższy temat w charakterze szkolenia wewnętrznego. Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu.
59 822 34 56 lub na adres e-mail szkolenia@szkoleniaekspert.pl